3 лева за литър дизел до седмици

От: От: 3 лева за литър дизел до седмици

Със У беше ( Украйна или Унгария ) Една от двете. 100% е вярно , защото един приятел беше ходил там и ми сподели как е и аз бях учуден колко добре са го измислили ,но не запомних името на държавата. Трябва да го питам коя от 2 те беше :)

Хитро е измислено за такова нещо трябва да се борим в България , като поскъпва бензина да махат данъците. Които има много пари и кара много да плаща много.

Но пък законите се пишат от богати за богати.... И на всички ни е ясно , че няма да го бъде тук това.....
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

Според мен няма такава държава - Горивото е много скъпо в Унгария но и там си има пътни данъци и тн. Да не говорим че Унгарците заедно с Гърците са единствените държави в ЕС които май все още ни бият по измислени глоби и терор на населението.
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

Аз не съм чувал а и ме съмнява точно там да е така, като цяло това нещо няма как се следи кой кво дал и не дал, а я си предстви некой фал стане "имаш кола ама не си купувал бензин" отиваш таман до бензиностанцияи я те блъсне нещо я чукнеш някой я нещо от сорта, кво правим тогава :D като нищо не си направил. То малко глупова е как ще се следи кой колко зареждал и ще му калкулираме еди си ква ставка и следователно толкова е застраховка и т.н и т.н :D
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

Блеки реално няма никакво значение кой е купувал и кой не е купувал бензин при такава система - щом колата се движи значи някой е направил покупка тоест е направил застраховка - за целта е необходимо да има голям гаранционен фонд в който да попадат отчисления от продажбите на горива.
Реално не мисля че такова нещо може да се случи в ЕС
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

Съгласен, но това е риска на застраховките като цяло.

Защото като се случи дадено събитие застрохвателя ще го диха, ако един купува кола и става фал. Та този е принадел почти нищо в този фонд, а другия дето кара от години е наливал много. Идеята е че няма как да се следи това а за да се следи или трябва е прекалоено голяма рисковата премия(данък), и тя да се калкулира в цената на горивата или както казваш голям фонд, но като знам как всичко е променливо може се окаже че този подход не носи кинти в държавата - те по пътя на статстиката, както правят застохвателте, ще стигнат до Х процент ранни събития и други събития спремо У фактори ще калкулират даден процент и ще се калкулира в цената, ама не може се калклира търсенето няма винаги да е еднакво дори да се запази ценовото равище и вкрайна сметка ще дерат още а от там ще пада още търсенето.

Едит сега се замисля един такъв унифициран данък ще убие конкурнецията на застрахователите, няма да може свободно да се определя цената (гр.отговорности, каскоката и др.) а пък и при едно мощно покачване на цената на борсите като падне търсенето държава пак увисва както и засторахователите - - приходите кът
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

То при тази схема няма застрахователи - поне не и на гражданска отговорност защото ти реално си плащаш горивото в което е включена застраховката.

А това че един кара а друг сипва а трети се удря не е проблем - всичко е математика и по нищо не се различава от досегашната система.

Ето и какво би се получило на практика - Средностатистически автомобил се кара около 10 000км да приемем че харчи 10 на сто бензин това са 1000 литра и ако се вземе за база сегашните нива на ГО около 200лв това означава бензина да скочи с още 20ст, ако добавим данъка плюс винетка ще са още около 10ст тоест би трябвало горивото да скочи с 30ст

Това едва ли някога би станало в държава от ЕС но определено е хитър подход поне това да се случи с данъка на колите и винетките без да се вдига цената на горивото - като реално това би означавало да се намали акциза на горивата без да бъде санкционирана държавата че нивото на акциза пада под определена граница.
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

То акциза никоя държава няма се лиши, инак как ще си пълни бюджета. То на теория хубаво всчики солидарно влизат ако и си карал 1 км или 100к, ама тука се говори ако цената е константа, кво ще сеслучи като почне да пада цената - спада на цената ще намали и прихода на държавата, а за да си запази начертания бюджет може почне вдига други косвени данъци в частност акциза и пак ще е същото - а и дето викаш тази сехма ако се изритат застрахователите те туко така няма без бой а бият ли им дузпата това не е хубаво, друго перо ще се загуби - колкото и да е яка схемата от математична гледна точка, при спад на търсенето или спад на цената държавата увисва
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

Блеки в държавата автомобилите горят Х количество гориво и изминават Y километри и правят средностатистически Z на брой катастрофи с приблизителна обща сума на щетите N лв
Всичко опира до това да се види какво е съотношението на щетите и продаваните литри гориво за да може да се сметне с колко стотинки средно да поскъпне литър гориво ако сметката показва че това са 30ст цената на литър гориво ще бъде продажната цена от Лукойл + данъци + акцизи + тия стотинки и реално няма никакво значение дали е паднала или се е увеличила цената на самото гориво.

Ако цената на горивото стане прекалено висока и това доведе до спад на потреблението това означава че са намалели и изминатите километри и съответно броят катастрофи и фонда пак няма да е на загуба.
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

Може да го няма никъде, но идеята е страхотна!
Това трябва да се приложи не само за бензина а за всичко останало!
колкото по голям консуматор си ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ ДА ПЛАЩАШ!
ще се оправи не само стараната а и планетата!
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

Да прав си то реално винаги ще си вземат акциза от горивата и ддс-то + тези 30 стинки без значение цената на горивото дали ще е 1 лв или 10 лв, снощи съм се объркал.

Преди като четах за застователния бизнес ме изумиха кви статистики имаха за определние на рисковата премия та без проблем могат го сметат и дръжавата всичките променливи - но ще си трябва голям фонд за застраховки щом ще ритнат частниците, а това в ЕС не се нрави винаги се иска либерализация
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

Ами като вчера, дали ще е малко отгоре, малко отдолу... :)
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

tova nikak ne e smeshno... a i ima protesti no nikoi ne izliza
posledno beshe na 17 i izlqzoha okolo 100-150 dushi
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

Тез пак надули горивата не знам що ама ми се види, че петрола си е на същите цени (не, че много го следа ама май не е мръднал особено)? А98 удари ли 3 кинта?

Гледах от КЗК ще ли да се произнесат дали има картел ама след 3 месеца. 1-2 години ги разследват и още 3 месеца ще го умуват. Тези някакви флегматици ли са там? :lol:
 
Казаха, че това ще е най-високата цена на горивото поне в следващите 6 месеца. Ходи им вярвай. Да щели да ги глобят с цели 10% от оборота. Хахаха, аз викам, като ги глобят и парите отидат по преназначение, демек в някой депутатски джоб, нека драснат пак някой положителен PR. Колкото повече ги гледаме какви глупости правят, толкова по-предвидими стават.

Като ги гледам какви са капацитети и това правителство как си сменя министрите, направо се чудя как хората им се връзват. Аз вече спрях да ги следя. Само през здравеопазването минаха 4. :)

Относно горивата, очаквам скоро 3те лева за дизела, и някъде там - бензина. Само няма да се плашите, най-лошото те първа предстои. Стискайте зъбки и ако имаме топки може пак да си ги изберем.
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

Немало картел, това необосновано вдигане на цените, не е продиктувано от екстремно повишаване на петрола, нит от прогресивно обезценване на долара - както се опитват наложат
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

На всички бензиностанции цените са еднакви, ето това доказва че има картел.. В Турция между отделните бензиностанции има по 20 ст. разлика,който е путъвал натам ще го потвърди..
 
От: 3 лева за литър дизел до седмици

абе ако се абстрахираме и при конкурнеция може да са еднвки цените, нооооооооооо за много кратък период.

гледах на злате интрвюто вика има над 2к фирми дето внасят, и 15 рафинерии в радиус 700км и Лукчо държи над 60 процента от пазара и нямало монопл и нямало картел просто цветя и рози :D
 
Re: От: 3 лева за литър дизел до седмици

На всички бензиностанции цените са еднакви, ето това доказва че има картел.. В Турция между отделните бензиностанции има по 20 ст. разлика,който е путъвал натам ще го потвърди..
Там имат нещо като конкурентен пазар, тук или е монопол или картел. Поне в нишите, в които са важни за хората. Пример може да се даде с лекарствата, тока, водата и да не продължавам. Всички го знаем.

Няма конкуренция с еднакви пари. Поне аз не се сещам за такава пазарна ниша. Има разлики, макар и минимални. Тук са 1-2 ст., което реално не е разлика, а договорка. Глупаците от парламента са го играли така, защото са прибирали пари от тях, за какво ли да се мешат.

Аз не мисля да ги спонсорирам, а сега и с това време, ще ме видят да зареждам, ама не толкова често вече. ;)
 

Горе