От: Re: От: iPhone 5S
С това си мнение малко изкривяваме темата от "новият" айфон 5с в сравнение с андроид, но пък мога и аз да си изкажа мнението, като сме тръгнали така...
Затова и казах че има изключения, но масовата практика е друга.
Едно е ясно - има огромен избор на пазара на смартфони и всеки е свободен да избере този, който смята, че ще му върши най-добра работа.
Само едно нещо не мога да си обясня - защо след като сте толкова доволни от Андроид не спирате да наричате всички останали с най-разнообразни и цветущи епитети/определения и да не признавате, че има други телефони освен вашия?!?
Нужно е само да се отворят 2-3 статии за Apple и 2-3 по въпрос относно Андроид, и ще се видят десетките хейтърски коментари под статиите за Apple, докато под тези за Андроид - ни един коментар.
Както и да е, нека оставя офтопика настрани.
Относно iPhone 5S и 5C, от Apple явно продължават да следват добре установената политика: промени в дизайна на iPhone през година. Така всеки, който в момента е с iPhone 4S има смисъл да обмисли преход до 5S (както преди беше от 3GS към 4S). Аз както в случая съм с iPhone 5 е по-смислено да изчакам до догодина за iPhone 6 (както преди година минах от 4 към 5).
Сред последните мнения по темата видях, че някой се е оплакал от сервизирането на Apple продукти в България, и явно не си е направил проучването.
ОФИЦИАЛЕН СЕРВИЗ ЗА БЪЛГАРИЯ и до скоро Македония и Румъния Е КРИЕЙТИВ ЦЕНТЪР. Фирмата се намира в София и обслужва всякакъв Apple хардуер, стига да не е закупен от Мтел, Глобул, Техномаркет (тъй като те си имат собствени практики за сервизиране). Също така транспортните разходи за клиента са безплатни, винаги ти се асистира по телефона, интересуват се от мнението на клиента за услугата. Гаранционно се обслужват и продукти с изтекла гаранция, стига проблема, който се е проявил да е признат от Apple за масов (пример: смяна на матрици на iMac, видеокарти на определени Macbook-ове и пр).
От Мтел не отварят телефони, понеже нямат такова право. Те процедират по следния начин:
- приемат телефона;
- тестват го;
- установяват проблема и репортват до Apple;
- получават разрешение от Apple за замяна на устройството;
- сменят устройството с refurbished такова и го изпращат до клиента.
Тази цялата процедура им отнема 1 седмица ако имат на склад refurbished устройства. Или 2 до 3 седмици ако нямат.
От Глобул не съм запознат как процедират. Чувал съм за Германос, че често правят проблеми и дори си позволяват да отварят телефоните, което е в разрез с политиката на Apple.
Защо е в разрез с политиката им - от Apple не се занимават също с отваряне и ремонти на телефони. Изпращат ги на производителя, като той възстановява устройствата (ако проблема например е в дисплея и има драскотини по корпуса, се сменя: корпус, дисплей и батерия), и дори глобяват производителя за всяко дефектирало устройство.
5S в момента в Германия без договор се продава за 699 Евро. А с договор, можете да си вземете телефона за 130 Евра от Водафон с план М.
Докато тук нашенските търгаши започнаха да вкарват бройки на цена от над 1000-1300евро.