Абсурд само в България! Пращаш После Плащаш (ППП)

EliaCapaccio

Well-Known Member
Няма как да не рантна, понеже това е много наболяла тема. Наскоро ми върнаха няколко пратки, без да имам никаква вина. Каквото и да правиш, винаги ще попаднеш на измет. Нито телефонни разговори, нито сладки приказки ще убедят утайката да си вземе пратката, или поне да си плати доставката.

Никога не съм връщал пратка, никога. Винаги съм я вземал, а ако след преглед не ми е харесало случайно, съм си плащал в двете посоки. Но това е до манталитет!

И като споменахме за това, като се замисля само в България първо пращаш, после плащаш. Не като в eBay, да имаш поне минималната защита и сигурност, че продукта ти ще бъде продаден. Абсурда е пълен. Нямаш никаква гаранция, и като продавач си на най-долното стъпало на човешката еволюция. В България търговецът се стреля като в Дивия Запад.

А брокерите — и там е същата. Прескачанки и мотанки. В САЩ например има закон, който предпазва брокерите, и на всеки имот има назначен един брокер, не повече.

Тук всеки гледа да мине метърче, и повечето покупки забелязвам са емоционални. Затова и може би отказа. Или пък сме си помислили, че сме се вътрили, и сме почнали да търсим вечерта, намерили сме по-добра офертичка, и сме решили да се скатаем като мишоци и да не си вземем пратката.

Nice.
 
Последно редактирано:
Не е само в България. Ако поръчваш от чужбина за БГ е ясно, че ще ти искат предварително, но на местно ниво съм виждал да има наложени платежи. Друг е въпроса, че някои го правят така да ти е по-изгодно първо да платиш, например ако поръчаш с наложен платеж да има някаква такса, а като се плати предварително да няма.
 
Значи за брокерите е друга бирата. При тях съм напълно съгласен да ги прескачат, защото те самите са шибани боклуци.

Колкото за покупките - аз съм от малкото тук, които нямат онлайн магазин, така че не мога да дам напълно компетентно мнение, но на скоро имаше същата тема. Варианта ти е да ги накараш да плащат предварително, виж примерно fashion days - дават 5% отстъпка при плащане с карта.

На ваше място бих направил една супер проста система, тип черен списък, до която всеки търговец да има достъп. На принципа на API - изпращаш имейл + имена и ти връща дали има такъв потребител или не. Съответно ако ти имаш такъв, го вписваш вътре.
 
Не е само в България. Ако поръчваш от чужбина за БГ е ясно, че ще ти искат предварително, но на местно ниво съм виждал да има наложени платежи. Друг е въпроса, че някои го правят така да ти е по-изгодно първо да платиш, например ако поръчаш с наложен платеж да има някаква такса, а като се плати предварително да няма.
Сигурно има ... ако си поръчваш пица. Или нещо дребно. Ако купуваш Плейстейшън или Айфон, не знам кой ще ти прати. В Европа пък зачестиха скамовете на замянка. Сменят новия продукт с фалшимент и твърдят, че така е дошло.
 
Последно редактирано:
а ваше място бих направил една супер проста система, тип черен списък, до която всеки търговец да има достъп. На принципа на API - изпращаш имейл + имена и ти връща дали има такъв потребител или не. Съответно ако ти имаш такъв, го вписваш вътре.
А с личните данни как стои въпросът ?
 
А с личните данни как стои въпросът ?
Това ще е много трудна част. И за да са по-точни данните ще е хубаво да се записва и телефон + адрес.

Аз си го представям на следния принцип:
Една система, която е независима от магазините, в която се пази информация за клиентите. Като магазините нямат директен достъп до всички потребители, а могат по скоро да записват данни за тях и да четат.
Записват данни за всяка една поръчка дали е минала добре, с което изграждат рейтинг на клиента. И съответно дали е минала лошо. И преди да се направи нова поръчка, проверяват дали клиента е записан там и ако е, само се връщаш статус, нещо като кредитен рейтинг, дали клиента е сериозен.

По този начин магазините нямат директен достъп до всички клиенти, също така не виждат информацията за самите клиенти - като телефон, адрес и прочее. А единствено дали въпросният клиент става или не.

А това с личните данни не е чак такъв проблем, само трябва да се опише някъде на клиента, че информацията за него се дава на трета страна и да се опише за какво се използва тази информация. А самата система трябва да има добра защита, защото ще събира лична информация за хората и техните покупки.

А като поддръжката на подобна система би трябвало да е никаква, тъй като нямаш нужда от интерфейс и човешка намеса, всичко ще е автоматично. Съответно след някакво минимално заплащане от всеки магазин, ще могат да си правят подобни справки.
 
Напиши в гугъл "Cash on Delivery" и виж колко много магазини има.
К'во ме интересуват магазините. Някъде да съм казал, че имам магазин? Аналога на eBay в България е OLX, където няма такава опция. И въобще твърдението за Cash on Delivery беше мега спряло, щото от eBay шипват и доместик и никой няма проблеми да плати предварително.

Естествено, не очаквам българските селяци да ме разберат. То затова и тук такава система трудно ще просъществува, защото все ще се намери тъпо говедо да злоупотреби. Ние нямаме култура да платим предварително и да получим продукта.
 
Последно редактирано:
Тая тема сме я дъвкали.
Няма такова животно като "черен списък потребители". Причините са повече от много. Забрави за това.
Промяната ще дойде, като се променят интернет търговците.

Както спомена за фешън дейс, ако всички стимулират плащанията с карта, малко по малко ще се научат хората. Но честно казано, не виждам такава промяна в близките 5 години.

Самите връщания не винаги са защото потребителя е виновен. И там има много фактори, например снимки, характеристики, описания.. Всичко трябва да е коректно.

А за тези, които не си потърсват дори пратките.. Най-добрия начин е да проследиш откъде са дошли поръчките и да огледаш аудиторията, към която ти е насочена рекламата и самата реклама и платформа и т.н.
Моите наблюдения са, че най-големия фактор е цената на стоките, които предлагаш. Колкото са по-евтини, толкова ще ти е по-евтина аудиторията, if you catch my drift.

Търси вината в себе си, това е правилния начин да намериш идеалната среда.
 
След като нямаш магазин, как са ти върнали "пратки"? ebay могат да си го позволят, след като притежават paypal = )
 
Какво точно се е случило? Продуктите са върнати от клиента или от куриера защото не са взети от клиента?
 
Тая тема сме я дъвкали.
Няма такова животно като "черен списък потребители". Причините са повече от много. Забрави за това.
Промяната ще дойде, като се променят интернет търговците.

Както спомена за фешън дейс, ако всички стимулират плащанията с карта, малко по малко ще се научат хората. Но честно казано, не виждам такава промяна в близките 5 години.

Самите връщания не винаги са защото потребителя е виновен. И там има много фактори, например снимки, характеристики, описания.. Всичко трябва да е коректно.

А за тези, които не си потърсват дори пратките.. Най-добрия начин е да проследиш откъде са дошли поръчките и да огледаш аудиторията, към която ти е насочена рекламата и самата реклама и платформа и т.н.
Моите наблюдения са, че най-големия фактор е цената на стоките, които предлагаш. Колкото са по-евтини, толкова ще ти е по-евтина аудиторията, if you catch my drift.

Търси вината в себе си, това е правилния начин да намериш идеалната среда.
Мерси за поста. Знаеш ли какво е Garage sale? Това правя. Има нещо вярно че "Колкото са по-евтини, толкова ще ти е по-евтина аудиторията, if you catch my drift." Greetings.

След като нямаш магазин, как са ти върнали "пратки"? ebay могат да си го позволят, след като притежават paypal = )

Непотърсените пратки трябва да се върнат някъде ... изпращача праща в две посоки. А ако пратката е пратена от адрес, и е повече килограми, вземи си, поеми си.
 
Последно редактирано:
Garage Sale е друга бира. Продаваш твои употребявани или неупотребявани предмети, които вече не са ти необходими, разбирам.

Там най-добрия начин да е всичко точно е LOCAL PICKUP.

Уви, ако си в някой малък град няма как да стане.
 
Garage Sale е друга бира. Продаваш твои употребявани или неупотребявани предмети, които вече не са ти необходими, разбирам.

Там най-добрия начин да е всичко точно е LOCAL PICKUP.

Уви, ако си в някой малък град няма как да стане.
В голям град съм, но 95% от поръчките ми идват от София-град, Пловдив-област и разни други западни региони. Водя си статистика. Варна, Бургас, Шумен, Добрич са регионите, от които НИКОЙ почти нищо не поръчва. И "by garage sale" нямам предвид, че продавам само боклуци. Имам много качествени неща, които просто събират прах много години и не искам да ми заемат място.

Преди години съм имал онлайн бизнес, тогава нямах върнати пратки, но тогава продуктите бяха доста скъпи, затова и се съгласих с теб.
 
Последно редактирано:
Абсолютно винаги трябва да има предплата поне на пътните в двете посоки.

Представи си, че продаваш хладилник и някой си реши да го разходи.

Преди като продавах някакви неща от вкъщи, винаги исках пътните предварително, именно поради некоректни потребители.

Има много хора, които поръчват само за спорта и дори не отиват до офиса.

Сериозните хора не се притесняват да си платят пътните предварително, само несериозните отказват.
 
@Velizar Alamanov е прав.

За стоки с висок НП доставката е също скъпа. Като съм продавал скъпа стока съм искал капаро понякога. Спомням си, че за PS-a ми поисках капаро и получих веднага. Просто разчитам на добра репутация е интернет и хората ми вярват.

Нещо свежо да ви кажа!

Гледам често, че като поръчвам от малки търговци се обаждат "да потвърдят". Това потвърждаване не помага нищо. Те не ме познават. Те уж звънят да уточнят нещо по доставката, ама аз знам истинската причина защо ми се обаждат.

И също забелязвам, че когато не си взема пратката на 1-2 ден, почват да ми звънят спекано. Явно са им въртяли тоя същия номер с ППП (Пращаш После Плащаш) и хората имат страхова невроза.

Не им се подигравам. Направо им съчувствам. Горките хорица.

Докато на големите вериги от типа Емаг/Техномаркет не им пука. Парите от загубата ще възстановят от някой друг балък. Ще продадат стар продукт-фалшименто с невероятната надценка и готово! Или ще укрият данъци.
 
Последно редактирано:
От ваша гледна точка е така, но поставете се на мястото на клиент. Вие бихте ли платили предварително за нещо, което не сте сигурни в какво състояние е при положение, че не поръчвате от магазин с гаранция, а от неизвестен човек?
 
От ваша гледна точка е така, но поставете се на мястото на клиент. Вие бихте ли платили предварително за нещо, което не сте сигурни в какво състояние е при положение, че не поръчвате от магазин с гаранция, а от неизвестен човек?
Нали ще го намеря след това? Имам му телефона, имам му имената. Дори не се е стигало дотам. Всеки човек трябва да има нюх кога една оферта е "прекалено добра за да е истина". Има и интернет, където проверявам за репутация или оплаквания. Комплексно е решението ми да купя от някой, който не познавам - частно лице.

Не е проблемът само с ППП. Проблемът както много хора споменаха е: липсата на рейтингова система в сайтовете, посредством които се извършва ППП. Само ППП, на доверие, без защита - си е простотия. И сега просто ще има сблъсък на купувачи, срещу продавачи. Създава се напрежение само заради простотията българска.

Рейтинговата система елиминира скама на около 90% и в същото време демотивира жанговците да скамят.
 
Последно редактирано:
Аз пък от страната на продавач, понеже съм имал десетки онлайн магазини, не се паля толкова. Отказаните и върнатите трябва да си ги калкулираш просто.
Като купувач пък никога не съм плащал капаро на някакъв палячо от нета, той има интерес да ми продава, да си носи риска. Ако не ме кефи продукта съм си в правото да го откажа, никога не съм плащал за връщане - боли ме фара, като продаваш боклуци си плащай и двете посоки, не стига, че не плащаш офис и склад като във физически магазин, където мога да видя стоката.
 
Има хора, които поръчват един продукт от няколко сайта и плащат за първия пристигнал..
Кофти са се научили, но това е защото им се позволява, ако плащаха предварително нямаше да правят поръчки от 5 места
 

Горе