Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

@СТАН то от онлайн търговците (ако мога така да се изразя) зависи дали ще накарат хората да им вярват и да си ползват картите вместо да ходят до банкоматите/клонвоете на банките и да теглят кеш.
Не ми излизай само с номера че имало такса за фирмената сметка, коя фирма няма такава?
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Митрев .... зависи от нишата, няма онлайн търговец а и не само онлайн дето не ще предпочете да прибере парите преди да е изпратил стоката, това е не нормално.

Зависи от нишата приятел, конкуренцията, целевата аудитория.

Не знам какво продаваш и къде, но ако продаваш в България на българи ...

Прав си и ти че зависи от собственика на фирмата или да продава с наложен платеж или да не продава.



@СТАН то от онлайн търговците (ако мога така да се изразя) зависи дали ще накарат хората да им вярват и да си ползват картите вместо да ходят до банкоматите/клонвоете на банките и да теглят кеш.
Не ми излизай само с номера че имало такса за фирмената сметка, коя фирма няма такава?
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Аз нищо не продавам, това не е за мен - просто нямам нерви да говоря с хора :). Но съм купувал от 0.5 до 5к+ лева стоки като плащам с карта от български магазини.

90% от онлайн магазините тук са анонимни, така че виновни за това нещо са си именно търговците. За да не става спам точно това трябва да се промени, една стъпка в правилната посока.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

От потребителска гледна точка искам всичко да е структурирано по удобен начин. Ако ми е наложи да търся с контрол и ф къде точно е линка "доставка", в който пише цената на доставка и се окаже, че е напъхан някъде във фуутъра с малки букви, директно затварям сайта и дори не проверявам колко е доставката, дори и продуктът да ми е харесал. Същото важи и за снимки, които не се експандват при клик върху тях.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Тук съм съгласен с теб 90% от магазините са анонимни, на някакви тарикатчета дето се мислят за дропшипъри а и 97% от онлайн магазините трябва незабавно да се изтрият, според мен.

Аз нищо не продавам, това не е за мен - просто нямам нерви да говоря с хора :). Но съм купувал от 0.5 до 5к+ лева стоки като плащам с карта от български магазини.

90% от онлайн магазините тук са анонимни, така че виновни за това нещо са си именно търговците. За да не става спам точно това трябва да се промени, една стъпка в правилната посока.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Ами то сигурно има закони по въпроса само където няма кой да следи кой продава какъв е плаща ли данъци.
Що не вземем да направим асоциация на он лайн търговците.
Може да направим правила съгласно българските закони.
И като засечем нелоялна практика и хоп го изпяваме на компетентните органи.
Мисля че по този начин всички чикиджий дето ебават он лайн търговията полека лека ще изчезнат.
И тогава познайте дали няма да стане като в чужбина - първо патите после стоката.
Ще изчезнат и тези които продават със супер ниска печалба и прецакват целият пазар щото са внесли нещо от Китай и не са платили мито а после за гаранция Франция.
Всички тези практики бутат реномето на он лайн търговията.
Така че мисля че е добре да се помисли за някаква организация.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

В момента нямам време да прочета цялата тема, но от първите страници като гледам как всеки е изтъкнал нещо различно от другите следва да се извлече поуката, че има различен тип хора едни харесват само снимки други описание и т.н, а ние като продавачи сме длъжни да достигнем до възможно най-много потенциални клиенти, а това се постига като се избара всичко качествено за да са доволни всички. Поне мненията до момента в темата това показват. :)
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Е то нали има някаква измислица : БАЕТ – Българска Асоциация за Електронна Търговия
Е да има ама като гледам почти всички се оплаквате от нелоялна конкуренция.
Има ама нищо не прави :)
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Предлагам да пуснем специална тема с анкета.
Желаете ли създаване на нова организация, която да защитава интереса на онлан търговците.
Нека да видим коментарите и тогава ще решим всички какво да правим.
 
От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)

Предлагам да пуснем специална тема с анкета.
Желаете ли създаване на нова организация, която да защитава интереса на онлан търговците.
Нека да видим коментарите и тогава ще решим всички какво да правим.

Извън темата, но по разискването за сивия сектор - нали си давате сметка, че не малка част от този контингент извира и от тук?!
 
Темата е много интересна и ще се включа от гледна точка на клиент. Малко ще е дълго, да не кажете, че не съм предупредил.
Главно техника пазарувам онлайн.
Снимката е много важна за мен, ако не е от голям и познат магазин. Много ме кефи да видя снимка на всичко в кутията, така извадено на показ. После аз лично ПРОЧИТАМ описанието. Това го правя най-вече в непознати магазини с цел проучване, ако има правописни грешки - лошо, технически неточности - лошо. То и аз правя много грешки, защото съм неук плод на преходът, ама не продавам нищо, само спамя по форумите :) Веднага ще ви дам пример, сега си търся usb dvb-t тунер за линукс, всъщност трябват ми 4 броя, аз знам какво ми трябва по принцип, но попадам на много скапани продукти със смешни заглавия, копи пейст описания и скапани снимки от производителят... тия дропшипърските снимки, това не ми харесва, отбягвам търговецът.
Последно пазарувах хард диск - външен, доста гигабайти. Първо се запознах какво е новото, кое е евтиното, изгледах в ютуба какво има снимано, видях цените в чуждите сайтове, видях и коментарите там, отбрах си продукт и почнах да го издирвам тук. Големи разлики в цените, на някой места името на продукта е едно, снимката на по-старият модел - срамота! Решаващото беше магазинът да ми е познат от години, да ми е удобен за евентуална рекламация, платих го с наложен платеж, след като се регнах в сайта... напълно безсмислено, сигурно няма да купя от там нищо повече, за пръв път ми беше и скоро няма намерение да пазарувам от там друго. Не ме разбирайте погрешно, доволен съм, услугата беше добра, нямам никакви забележки, просто няма планове за покупки от такъв калибър.
Сега друго да кажа, купих лаптоп евтин от голям магазин, за майката... евтиняк, еднодневка, да има да си чопли нета и да си гледа филмчета жената, лаптопа беше с нарушена лепенка на кутията - отварян, вероятно е бил на рафта и са го прибрали да ми го пратят, то и цветът е малко непродаваем, като цяло... Ще си помисля да ли да купя пак нещо от там!
Друга покупка правих преди няколко месеца, канцеларски материали или по-скоро арт такива, стойност на артикула (1 брой) малко над 50лв, абсолютно безсмислена регистрация наложена ми от търговецът, откакто се регистрирах и поръчах не съм му влизал в сайта, добре поне, че не ми пълни пощата с излишък. Ако търся нещо подобно пак ще погледна там, без значение дали съм с регистрация или не. Доволен съм от услугата.
Друга покупка през интернет, извършена от баща ми(Той е от тези клиенти, който по-добре да не са ви клиенти :) Просто не разбира и това е), през негов приятел, гпс-навигация, върната на 3тият ден след получаването. Веднага обяснявам защо... Иска навигация човека, ама не ме слуша, като му казвам какво да купи, негов приятел купил навигация за ХХ лева, много бил доволен. Не знае марката, не знае магазинът, не ми го казва да го проверя... поръчали по телефон. Дойде и ми я даде я видя. Възможно най-евтината китайска навигация, още с отварянето на кутията видях, че навигацията е ползвана, имаше видими следи. Веднага разрових сайта и се оказа, че този човек продава едни и същи навигации в 3-4 различни сайта със сходен темплейт + всички видове продавалници,олх, базари, битпазари и сякви такива. Сигурно има барака на някой пазар и се опитва да прави е-търговия, ама с пазарски подход и манталитет - този търговец никога повече!
Пак да кажа...
За мен най-важни са името на търговецът, да е старо и на пазара от години, да има инфраструктура, особено за стоки със стойност над 50лв, да не говоря за стока над 250-300лв...
Сайта трябва да е сравнително добър, не казвам да е скъп, трябва да личи, че там някой се труди и полага усилия, това да не е просто поредният сайт с евтина китайска стока, дропшип снимки и описание копи пейст, на такива им набивам хикса доста бързо.
Не знам за какви клипчета говорите по-нагоре в темата, но аз гледам много клипчета на стоките в ютуба, и не такива от китайските магазини по 10 секунди. Гледам и клипчетата на лаптоп бг с ревютата, малко са ми, като за бг-мама, но се виждат някой неща, който на снимките ги няма. Много ми допада подходът на ретро пц мания с ревютата и блогването(умишено ги пиша имената така кофти, да няма сърдити админи) Харесвам авторските снимки, защото там понякога си проличава слабо качество на изработка, но само понякога.
Особено за неутвърдени магазини, които не са национални вериги, това че има авторски снимки на стоките, някакво инфоот първо лице в стил копирайт дори, на мен ми прави добро впечатление. Ако ще пазарувам захранване, както някой спомена по-горе, редовно сверявам цените в този сайт пазарувай(от 1 до 5% разлика в цената за мен е незначителна и не е определяща), избирам си 3те най-добри цени от познати имена и вече поръчката я определя инфраструктура на магазинът(да ми е удобно за физически контакт). Канцеларските материали за които споменах по-горе ги поръчах малко на сляпо, за пръв път такова нещо пазарувам, сайта беше подреден, нямаше авторски снимки, имаше добро описание, но и стоката им не се намира лесно... един вид дефицит е.
Нещо друго, което гледам е домейн името, ако е името-бг.ком това е лошо, ако е само .бг това дефакто е плюс пред всеки .ком или .нет и поне два плюса пред всеки -бг.нещо. Още не съм се сдухал толкова, че да пускам и whois, но името винаги поглеждам.
Последно да кажа, че българският е-пазар според мен е наводнен с търговци, който са за голяма сопа! Затова винаги гледам и оглеждам яко, като водещо е името на магазинът, да е стар, утвърден и с инфраструктура в моят град, Ако не отговаря на това, нека поне му личи, че го работят сериозни хора, а не някой със сергия, който между другото иска да има и е-магазин, защото някой му казал, че там са парите.
Който е прочел, да е жив и здрав, който не издържа и той така :) Хайде със здраве и успехи хора :)
 
Последно редактирано:
Аз винаги съм държал на подредбата в определена категория да кажем търсиш гаечни ключове и почват 12 размер ... 20 ... 15 ... разбрахте ми замисъла.Трябва да имат мега здравата търсачка за да ме задържат като клиент.
 
Явно водещи фактори са видът стока и типът клиенти. Купувам основно спортни/туристически стоки и техника онлайн. И за двете съм чел поне седмица във всевъзможни форуми, ревюта в ютуб и къде ли не, преди да поръчам.

Инфото за продукта - възможно най-подробно, от къде е, снимки, материали (за дрехи и спортни стоки), характеристики (за техника) и т.н. Имал съм случаи, в които съм запознат с продукта (примерно монитор) и в даден сайт характеристиките са на друг модел, защото някой е копирал грешните данни. Аз трябва да гадая какво ще ми пратят, дали характеристиката е сбъркана или името на продукта?

Визията на сайта за мен специално е много важна - добре направен/подреден сайт, с много филтри и добра търсачка - някой е положил усилие да го направи както трябва и вероятно ще се отнесе със същото внимание към моята поръчка. За съжаление, от родните магазини рядко има симбиоза между презентацията и обслужването, както няколко човека горе споменаха. От търсене във всевъзможни сайтове преди няколко дни, само един и то най-грозният имаше това, което ми трябва.

Важно е и зад магазина да стои фирма, с адрес и подробни данни за контакт, както и възможност за плащане с PayPal, карта и наложен платеж. Така знам, че има по-малък шанс за бъдещи проблеми с гаранция/дефекти и т.н.

Не си купувам онлайн дребни китайски боклуци, които мога да ги намеря и в магазин за 1лв. на 100 метра от мен. Ако поръчвам нещо ще е нещо по-скъпо, което не мога да го намеря наблизо. Но няма как да не съм проучил предварително стоката, ако ще плащам 200/500 или 1000лв.

Сигурно малко клиенти са така, но трябва да се процедира според случая. Все пак, ако продаваш много различни неща и решиш да не добавяш инфо, защото никой не го гледа, за да си спестиш усилия, дори да не изгубиш 400лв днес от 20 клиента, може да изгубиш 600 от някого, за когото тези неща имат значение.
 
Наистина ще ви учудя като кажа, че сте от малкото, които се сещат да проверят за данни на фирма. За съжаление повечето не го правят, а после се оплакват.
Относно пропуски и грешки в описанията - да, кофти е, но трябва да призная, че и на мен ми се случва. Имал съм случай, клиент ми казва, че нещо е забелязал - благодаря, извинявам се и оправям. Няма начин. За технически пропуски при писането - и това се случва. Дали ще е чукната 2 пъти буква или нещо такова - неизбежно е.
Много пъти с познати сме дискутирали брандовете - моето мнение е, че всичко можеш да наваксаш, само не и история на пазара. Жалкото е, че не много хора си дават сметка, че не винаги многото години означават качество.
При обслужването имам случай да ме обвиняват, че съм груб понякога. Тук малко бих спорил, защото аз се дразня на въпроси "Без ДДС може ли?". И винаги отговарям по един и същ начин: "Закона за ДДС е от 20 години и никога не е предвиждал възможност за избор. Ако сте на бензиностанция водите ли същия разговор?" :) По-голямата част се сещат, но има и такива, които ми го играят европейски клиенти с нежни души. Сори. Не изпитвам вина. Давам си сметка, че сме в държава, в която издаването на фактура е конкуретно предимство. Сещате се рекламата на фирма за чистене на прозорци:
"Издаваме фактури, работим бързо, чистим добре"
Смятай за какво говорим, щом издаването на фактура е топ конкурентно предимство!

Ще засегна на кратко казаното за БГ домейни: За мен БГ домейна е смях през сълзи. Не носи позитив, твърде надценен като актив, не на последно място - нелепа цена на фона на останалото и адската бумащина. Да се разположа на БГ домейн не добавя доверие в марката, защото не е задължително името да съвпада с фирмата. Така, че...
 
Аз пък никога не искам фактура, то аз пазарувам само в качеството си на частно лице. А това примерно да се обадя да се договарям за отстъпка от обявена цена - ъпсурт. Най-много да поискам безплатна доставка, ама не ми се е налагало, обикновенно при сума над еди си колко е безплатно. Без ДДС дори не мога да си представя как може някой да иска... този не е добър клиент - проблемен, неук.
Това за двойни букви, разни типично технически грешки е ясно, то се забелязва моментално дали си тежко неграмотен или си недогледал на 1-2 места или си недоспал, както съм аз сега.
Бг демейните са ми ясни, много надценени! Типично по български, хващаш едно монополно "виме" и доиш колко можеш! Но пък ги гледам, скъпи са, изискват допълнителна бумащина, на теб ти се струва ненужна, на мен ми се струва, че ако си направил бумагите и си платил екстра за домейн, значи се отнасяш професионално. Това не винаги е така, точно както и годините на фирмата, някой малки и нови фирми са много по-добри от старите мастодонти.
Сега по темата, прясно инфо за търговците давам. Понеже съм вампир и нещо не спя вечер :))) изрових сайтовете за ремаркетирани лаптопи, че май ще се налага да вземам нещо след 1-2-3 месеца, сами си правете сметката колко чопля, преди да купя.
до сега основно прегледах 2-3 сайта и на един му набих хикса след около 5 мин вътре... к в а н т а, р е т р о т о, и т р бг, к о н с т а н т бг.
К в а н т а имат стока, имат сравнително як сайт, филтрите им са леко скапани, ама става, харесах си там едно две леновота. Инфото като цяло им е постно, трябва да ровя за допълнителни реални снимки в нета... Ама то май аз винаги ровя и в нета за още повече зарибявка.
и т р бг... имат едни снимки дето пише "липсва снимка" сега като се замисля даже не знам на кои модели са... толкова бързо съм ги превъртял. Не се задържах много в техният сайт.
к о н с т а н т бг... на тия само като им видях сайта, цъкнах 2-3 пъти по менютата и направо се отказах... определено имат нужда от нещо по-модерно, иначе може и да имат стока, ама нямам нерви да ровя там, сами вижте за кво говоря.
р е т р о т о ме спечели с един модел леново х220, за сега ми е скъп, обаче веднага ме грабна, точно с една статия в блога им, подробна, интересна, снимките са яки... зарибен съм. Предлагат нещо уникално, зменена TN матрица с IPS такава... но както и да е, ще ровя още и без това няма да купя скоро. Да кажа, че тази им статия ме накара да обърна по-голямо внимание точно на този модел, инче щеше да е просто един от всички, дори щеше да е надценен, защото цената на най-назобаният модел и е като на нов компютър.
Абе то да ви кажа, може само аз да съм така побъркан, не знам, ама тва е положението :)
Айде живо здраво :)
 
Скоро ми трябваше нещо, което намерих в магазин на един тукашен "гуру" по тактиките за онлайн магазини. Човека винаги е с мнение и се чувства капацитет по всички въпроси, като не пропуска да поучава всеки път колко е печен. Да де, ама аз този път бях от другата страна и това, което наричаме "потребителско изживяване" никак не ме изкефи. Ако е масово така, то все по-ясно ми става, че клиента няма как да бъде научен. Ето за какво става дума:
Трябва ми продукт Х. Нов на пазара, малко трудно се намира. Започвам ровене и ми изкача на въпросния разбирач магазина. Гледам цената и преценявам, че + доставка ще е справедлива. Тук уточнявам за търсенето - не съм търсил цена. Търсих продукта в БГ магазин. Поръчвам. Решавам да се обадя с въпрос за ползването и доставката. Започвам с транспорта като питам поради късата седмица, предвид, че е понеделник кога да очаквам доставката. Отговора бе "ами до 2-3 дни сигурно ще я получите". Пак питам: 2 или 3, защото ако са 2 ок, ако са 3 това значи след 8 дни реално?
Отговор: ами ще дойде. Ако не, може би наистина другата седмица.
Поемам въздух за да задържа надигащият се яд в мен и питам за ползването. Отговор:
- Ми то сигурно го пише там. Да, май ще го пише.

Става ми ясно, че купувам нещо, което продавача дори не е на ясно какво е. Поръчката е пусната. Получавам известие, че поръчката се обработва, в което трябва в началото да има предупреждение за ярки цветове, които могат да предизвикат припадъци при хора с фото-епилепсия. Ярко червено, синьо и черно се редуват в игрив ритъм сред текста. В крайна сметка информация за доставка/изпращане няма. За това пък не липсва изречение, което ме вбеси: Искате ли да получите бързо пратката си? Приемете един наш съвет: Търпение.

Мада фака, докара ме до ръба!

Естествено ползваният куриер е Рапидо, които не знаят на чий ора са. Следва смс да чакам пратка, разправии, защото в 17:35 още го няма куриера, издирване в кой всъщност е пратката и накрая получаването и в 18:00.

За завършек - касов бон или фактура липсват в пакета. Отбелязвам го по повод многото дискусии за сивото в онлайн търговията.

Разказвам всичко това за да покажа, че никой не е съвършен - нито клиент, нито търговец, но явно търговците имаме какво да учим преди да учим клиентите на поведение. В случая разказвам умишлено, защото другарят тук е с изключителното самочувствие на капацитет. А всъщност е минал на широк ляв завой покрай правилното.
 
Разказвам всичко това за да покажа, че никой не е съвършен - нито клиент, нито търговец, но явно търговците имаме какво да учим преди да учим клиентите на поведение. В случая разказвам умишлено, защото другарят тук е с изключителното самочувствие на капацитет. А всъщност е минал на широк ляв завой покрай правилното.
Защо не го тагна в поста?
А за тия които ти се обаждат да потвърдят поръчката и в уречения ден куриера ти казва, че няма поръчка за теб и след обаждане до магазина разбираш, че изобщо го нямат продукта и тепърва чакат зареждане какво ще кажеш?
 
Защо не го тагна в поста?
А за тия които ти се обаждат да потвърдят поръчката и в уречения ден куриера ти казва, че няма поръчка за теб и след обаждане до магазина разбираш, че изобщо го нямат продукта и тепърва чакат зареждане какво ще кажеш?

Преди месец някъде, един телефон от 3-4 различни магазина го поръчвам, като от всеки ми звънят и ми казват "нямаме го в момента, нещо друго ако искате да предложим". Едните пък трябвало да им го доставят, ама много ги забавили от доставчика и не били виновни, чак започват те на мен да ми се оплакват. Накрая вече се отказах.

Другото, което забелязах докато търсих, имаше други 3 сайта, като всичките бяха на 1 фирма, но с различни домейни и дизайни. Ако не бях обърнал внимание, щяха да ми звъннат 3 пъти от едно и също място, да ми кажат, че го нямат, като и в 3те им сайта продуктът е "в наличност".
 

Горе