Какво предстои за Tesla

Че кога съм спорил за емисии при движение? Аз говоря за производството на автомобила.

Второто проучване ясно обяснява защо електрическите автомобили (не само Тесла) са много по-чисти от ДВГ дори ако се зареждат от мрежа, която се захранва с твърдо гориво (въглища например). Производство + живот на автомобила.

Да уточним, че самото производство изгаря повече емисии от ДВГ, но след първите 18,000км. всички електроавтомобили са по-чисти от ДВГ. Гледа се пълния живот на автомобила, а не да се хващаме за сламки.

И да не забравяме, че емиссите от ел. автомобили ще ходят само и единствено надолу със съзряването на технологията. За да дам пример: в LFP батериите на Тесла няма кобалт.

Но ти не се притеснявай дай ми още една картинка с барчета как теслата е панацея. За мен има други решения, развитие на обществен транспорт, ходене пеш или с колело. Но това са неща, които за жалост хората не правят. Със съжаление гледам как дори деца се возят на ел. тротинетки.

И в двете проучвания никъде не се парадира с Тесла, а електрическите автомобили като цяло. В първото се опровергава мита за това как уж батериите трябвало да се подменят на 10г., защото твърдиш пълни глупости без да имаш капка знания по темата.

Батерията реално издържа от 8 до 12 години.

Къде са ти фактите?

батерията е едно от най-мръсните неща в момента.

Къде са ти фактите?
 
Последно редактирано:
Къде са ти фактите?
Тук, тук, тук и не на последно място тук. Сбито на всички линкове:
  • Колкото и да си хвали Теслата нейните батерии, те са същата мизерна технология. Демек не мисля, че техните са разписани "QC God Himself";
  • За жалост не копаят в задния ти двор за литий, щеше да събереш "факти" от първо лице;
  • Рециклирането е тъмна Индия все още. Сега се праят пачките с реклама "био-еко-органик", пък все някой ще измисли решение за това де сме изакали ние!
ПП Наскоро един господин се свързва с мен и ми предлага да инвестирам в компания копаща литий. В процеса на разговора му обяснявам, че не харесвам тази технология и не бих инвестирал в нея. Той ми отвръща "Технологията я остави, парите харесваш ли?". Тук приключи нашия разговор. Та дерзай пич винаги е имало и винаги ще има мишоци, които са готови да закопаят децата си за някой сребърник!
 

В батериите на Тесла няма кобалт и са LFP. Повечето производители използват NMC. Те бяха едни от първите и доста помогнаха за развитието на технологията.

Има огромна разлика, като това + софтуера и охлаждането са едни от причините в тестове да издържат 1,000,000 мили с минимална деградация.

Вече обсъдихме, че когато става въпрос за целия живот на автомобила - въпреки батерията електрическите са в пъти по-чисти.

Спирам да ти обръщам внимание, защото и ти като едно друго лице във форума просто пускаш произволни линкове.
 
Последно редактирано:
Днес получих една много интересна нoтификация от моя любима организация, а именно "Fully Charged Show".

Видеото е от кратка конференция, в която се обсъждат и опровергават с факти популярните митове около електрическите автомобили.

Двама от говорителите би трябвало да са много добре познати на фенове на автомобилите, а останалите са уважавани професионалисти в Англия, които работят с независими учени и университети в различни сфери.

Конкретно Robert Llewellyn е един от моите идоли. Много от нас са израснали с неговите предавания по Discovery. :)

Около 15-тата минута ясно е обяснено защо електрическите автомобили са по-чисти като даже споменават доклада на Волво от 2021г., в който компанията се опитва да изкара точно обратното.

Реално тези митове просто забавят електрификацията. В много държави вече над 20% от новите продадени автомобили са електрически, а адопшъна на глобално ниво отдавна мина критичните 5%. В Норвегия например през 2023г. 80% са електрически.

Ако не се лъжа днес глобално 15% от новите продадени са ел., а общия пазар се очаква да се увеличава с поне 10% всяка година от 2023г. до 2030г. Или защо почти всичките ми спестявания са в една компания, но това е отделен въпрос.

Препоръчвам видеото на всеки, който е пред дилема дали да направи крачката да купи електрически автомобил и се притеснява от митове от типа на дали батерията ще му издържи и няма да се наложи да я смени след 2-3г. Както някои от незапознатите хора в този форум (които вероятно никога не са карали висок клас ел. автомобил) се притесняват. ;)

 
Какъв е прогреса на BEV в момента?

Ако тренда продължи - до 2026г. 25% от всички нови автомобили по света ще са електрически.

Или защо почти всичките ми спестявания са инвестирани в TSLA. Не е заради Мъск... ;)

F7nDCZBWMAAHURu.jpeg
 
  • Like
Реакции: Sky

От тук разбрах, че туитър са били толкова зле - над 50 процента от рекламодателите са избягали от тоя олигофрен.
Метата сигурно е в копиуми де, темата и за продажбата на туитър се загуби някъде назад. Да пуска по молитва за X, и за ADA

еди: това видео е пълна гавра с труп. Тоя няма къде да не се е изложил или излъгал.
 
Последно редактирано:
Според това тук теслите отпадат с лития, все пак SSB е батерията! Жалко само, че при нас надали ще се появят скоро. Успех на "инвеститорите" ;)
 
Според това тук теслите отпадат с лития, все пак SSB е батерията! Жалко само, че при нас надали ще се появят скоро. Успех на "инвеститорите" ;)

Ако си се возил в такъв автомобил за китайския пазар щеше да знаеш защо няма да пробият на европейския, а още по-малко на американския (който е и най-голям). Което е и причината да не ги предлагат тук де.

Аз лично не бих качил семейството си в картинг.

Иначе харесвам китайките като тази, но няма нищо общо с техния пазар. :) https://www.ancap.com.au/safety-ratings/great-wall-motors/haval-h6/b7830d

IMG-8237.png
 
Ако си се возил в такъв автомобил за китайския пазар щеше да знаеш защо няма да пробият на европейския, а още по-малко на американския (който е и най-голям). Което е и причината да не ги предлагат тук де.

Аз лично не бих качил семейството си в картинг.

Иначе харесвам китайките като тази, но няма нищо общо с техния пазар. :) https://www.ancap.com.au/safety-ratings/great-wall-motors/haval-h6/b7830d

IMG-8237.png
Нали разбираш, че не визирам екстериор, интериор или дали можеш да правиш секс по време на шофиране! Прочети статията може да разбереш какво е екологично, за разлика от литиевата технология.
 
Нали разбираш, че не визирам екстериор, интериор или дали можеш да правиш секс по време на шофиране! Прочети статията може да разбереш какво е екологично, за разлика от литиевата технология.
Без да съм чел - в бъдеще време ли е? Като руските москвичи?
 
Нали разбираш, че не визирам екстериор, интериор или дали можеш да правиш секс по време на шофиране! Прочети статията може да разбереш какво е екологично, за разлика от литиевата технология.

Че съм прочел статията, прочел съм я. "Could, would, will."

Малко като Тойота с PR-a през 3 години., че имат пробив в solid state. 🤔 2023, 2020, 2017, 2014 - мързи ме да ровя статиите, но годините съм ги запомнил.

В Европа не се карат много такива коли, а както споменах най-големия пазар е САЩ - там изобщо не се карат плюс гео политическата обстановка не е подходяща за пласиране.

По-важното:
  • Марджа на SAIC (компанията зад Nammi) е около 3.5%.
  • За сравнение Tesla дори след драмите през 2023г. е на 17.9%
  • Т.е. само за да изравнят печалбите трябва да продават 5 пъти повече автомобили. ;)
Screenshot 2023-10-25 at 19.18.24.png
 
Модела за $25к ще се произвежда от фабриката в Германия. Вече официално.

Здравей евтин автомобил за масовката. ;)
 

Горе