Малко офтипик ама не се сдържах. Обещавам да не спамя повече.
/rant starts
Имаш ли поне малка идея как се произвежда гориво за автомобил? Или колко точно енергия е нужна за да се направят всичките 2,000+ части покрай задвижването на ДВГ? За сравнение задвижването на ЕА има около 20 части.
Питам, защото има доста проучвания на тази тема от много уважавани институции и май ще останеш изненадан какво показват. Ще ти подскажа.
- Средно са нужни около 15,000км. на година за да може ЕА да е по-чист от ДВГ. Горе-долу толкова карат повечето хора. Аз правя 28-30к, но пътувам много.
- Нека се има предвид, че ЕА е по-чист дори ако се зарежда от мрежа, която използва най-мръсното гориво, а именно въглища. Обаче тогава ще са нужни около 30,000км. на годишна база.
Сега по-интересното.
- Много от държавите в ЕС все още използват въглища за голяма част от енергията си. При това възможно най-мръсните въглища -
лигнитните ... FYI През 2019г. Германия възобнови добива им. После спряха ядрените си централи. Найс, а?
Една моя любима карта относно кой е чист и кой зелен:
https://app.electricitymaps.com/map
- Новегия и компания например са много чисти на хартия, но всъщност изнасят мръсната си енергия (петрол) в чужбина, а локално използват основно хидро, защото duh! имат много подходящи условия за хидроцентрали.
А знаеш ли, че
един единствен полет с частен самолет внася повече вредни емисии (само горивото, производството не го броим) от всички членове на това семейство през целия им живот от 80-90г. Както и през целия живот на техните 1-2 автомобила.
Има супер много хора, които правят по 5-10 такива полета на ден. Не те виждам да протестираш спрямо тях?
След частните самолети може да сметнем и круизите с кораби и яхти, които отново замърсяват десетки хиляди пъти повече от автомобилите.
Или защо като цяло замяната на ДВГ с ток реално няма
абсолютно никакво значение що се отнася кой е зелен и кой не. Основния плюс е, че няма да дишаме изгорели газове в градовете, а замърсяването ще се делегира към по-бедните държави от 3-тия свят.
/end of rant