Какво предстои за Tesla

Класик Мъск
Виж файлът 29883

Поредния въздух под налягане, който Мъск помпа.

Колко електрически автомобила си карал?

Колко от тях са дали реален пробег колкото е по документи и спецификация? Преди няколко седмици карах EQS, който даде с 30% под официалните данни.

Ама нали не е Тесла и не генерира кликове из социалните мрежи, та никой не обръща внимание. ;)

Или защо докато някои хора все търсят поредния FUD да хейтят, други хора правят пари.

Screenshot 2023-07-29 at 14.49.17.png
 
Батерията на електрическите автомобили е приблизително 500 кг. За да направите акумулатор за кола, е необходимо да преработите 10 тона сол за литий, 15 тона руда за кобалт, 2 тона руден никел и 12 тона мед. Общо 200 тона почва се изкопават за една батерия.
Бях писал отделна статия за консумацията от ток ... 20KW за 100км. пробег. Или това е битовия ток ,които консумира едно семейство за седмица.
Все още ли мислите ,че това има нещо общо със зелената енергия...

Чрез Иван Иванов
 
Има си хас путинофил да не отрече ел автомобилите :D
Как иначе - матушка иначе на кой ще продава горива/
 
Малко офтипик ама не се сдържах. Обещавам да не спамя повече.

/rant starts

Батерията на електрическите автомобили е приблизително 500 кг. За да направите акумулатор за кола, е необходимо да преработите 10 тона сол за литий, 15 тона руда за кобалт, 2 тона руден никел и 12 тона мед. Общо 200 тона почва се изкопават за една батерия.
Бях писал отделна статия за консумацията от ток ... 20KW за 100км. пробег.

Имаш ли поне малка идея как се произвежда гориво за автомобил? Или колко точно енергия е нужна за да се направят всичките 2,000+ части покрай задвижването на ДВГ? За сравнение задвижването на ЕА има около 20 части. ;)

Питам, защото има доста проучвания на тази тема от много уважавани институции и май ще останеш изненадан какво показват. Ще ти подскажа.

- Средно са нужни около 15,000км. на година за да може ЕА да е по-чист от ДВГ. Горе-долу толкова карат повечето хора. Аз правя 28-30к, но пътувам много.

- Нека се има предвид, че ЕА е по-чист дори ако се зарежда от мрежа, която използва най-мръсното гориво, а именно въглища. Обаче тогава ще са нужни около 30,000км. на годишна база.

Сега по-интересното.
- Много от държавите в ЕС все още използват въглища за голяма част от енергията си. При това възможно най-мръсните въглища - лигнитните 🤢... FYI През 2019г. Германия възобнови добива им. После спряха ядрените си централи. Найс, а?

Една моя любима карта относно кой е чист и кой зелен: https://app.electricitymaps.com/map
- Новегия и компания например са много чисти на хартия, но всъщност изнасят мръсната си енергия (петрол) в чужбина, а локално използват основно хидро, защото duh! имат много подходящи условия за хидроцентрали.

Или това е битовия ток ,които консумира едно семейство за седмица.
Все още ли мислите ,че това има нещо общо със зелената енергия...

Чрез Иван Иванов

А знаеш ли, че един единствен полет с частен самолет внася повече вредни емисии (само горивото, производството не го броим) от всички членове на това семейство през целия им живот от 80-90г. Както и през целия живот на техните 1-2 автомобила.
Има супер много хора, които правят по 5-10 такива полета на ден. Не те виждам да протестираш спрямо тях? ;)

След частните самолети може да сметнем и круизите с кораби и яхти, които отново замърсяват десетки хиляди пъти повече от автомобилите.

Или защо като цяло замяната на ДВГ с ток реално няма абсолютно никакво значение що се отнася кой е зелен и кой не. Основния плюс е, че няма да дишаме изгорели газове в градовете, а замърсяването ще се делегира към по-бедните държави от 3-тия свят.

/end of rant
 
Малко офтипик ама не се сдържах. Обещавам да не спамя повече.

/rant starts



Имаш ли поне малка идея как се произвежда гориво за автомобил? Или колко точно енергия е нужна за да се направят всичките 2,000+ части покрай задвижването на ДВГ? За сравнение задвижването на ЕА има около 20 части. ;)

Питам, защото има доста проучвания на тази тема от много уважавани институции и май ще останеш изненадан какво показват. Ще ти подскажа.

- Средно са нужни около 15,000км. на година за да може ЕА да е по-чист от ДВГ. Горе-долу толкова карат повечето хора. Аз правя 28-30к, но пътувам много.

- Нека се има предвид, че ЕА е по-чист дори ако се зарежда от мрежа, която използва най-мръсното гориво, а именно въглища. Обаче тогава ще са нужни около 30,000км. на годишна база.

Сега по-интересното.
- Много от държавите в ЕС все още използват въглища за голяма част от енергията си. При това възможно най-мръсните въглища - лигнитните 🤢... FYI През 2019г. Германия възобнови добива им. После спряха ядрените си централи. Найс, а?

Една моя любима карта относно кой е чист и кой зелен: https://app.electricitymaps.com/map
- Новегия и компания например са много чисти на хартия, но всъщност изнасят мръсната си енергия (петрол) в чужбина, а локално използват основно хидро, защото duh! имат много подходящи условия за хидроцентрали.



А знаеш ли, че един единствен полет с частен самолет внася повече вредни емисии (само горивото, производството не го броим) от всички членове на това семейство през целия им живот от 80-90г. Както и през целия живот на техните 1-2 автомобила.
Има супер много хора, които правят по 5-10 такива полета на ден. Не те виждам да протестираш спрямо тях? ;)

След частните самолети може да сметнем и круизите с кораби и яхти, които отново замърсяват десетки хиляди пъти повече от автомобилите.

Или защо като цяло замяната на ДВГ с ток реално няма абсолютно никакво значение що се отнася кой е зелен и кой не. Основния плюс е, че няма да дишаме изгорели газове в градовете, а замърсяването ще се делегира към по-бедните държави от 3-тия свят.

/end of rant
Не протестирам и против ел. автомобили. И не ми дреме кой с какво се движи. Просто в безумно как се представят нещата. Не се пали толкова.
 
Ей, развалиха го туй момче
373836374-673271428196243-8213088622972555478-n.jpg
 
@metaverse Още спам


"Той току-що беше говорил с руския посланик в САЩ. (В по-късни разговори с няколко други души той намекна, че е говорил директно с президента Владимир Путин, но на мен каза, че комуникациите му са минавали през посланика.) Посланикът изрично му беше казал, че украинска атака срещу Крим ще доведе до ядрен отговор. Мъск ми обясни много подробно, докато го изслушвах по телефона, руските закони и доктрини, които постановяват такъв отговор."



Направо не Украйна - Света ще унищожат руснаците, ако само муха прехвърчи в окупираните от тях територии! Няма такъв смешник като Мъск.
 
Какво общо има Starlink с какво предстои за Tesla?

Спам е, да, но няма смисъл се обяснявам с теб, а просто ще те игнорирам отново.
 
Morgan Stanley с PT от $400 на база развитието около Dojo. Не че харесвам Adam Jonas и тезата му е доста куха, но казаното от него има тежест сред инвеститорите. :)


Screenshot 2023-09-11 at 21.23.23.png
 
Малко офтипик. :)

Относно Starlink оказа се, че бях прав що се отнася спама на Remind. Според регулациите на САЩ Мъск не е имал право да пуска Starlink в Крим дори ако е по заявка на правителството на Украйна.

Нарушението би било федерално престъпление.

Разпоредбата е от 2014г. По-конкретно 3-тата точка. https://www.federalregister.gov/doc...rtain-transactions-with-respect-to-the-crimea

Screenshot 2023-09-15 at 11.57.22.png

Или защо трябва да спрете да четете произволни "медии". Особено на български език.
 
Една интересна според мен инфографика. Това е статистика за разходите по поддръжка на популярни луксозни марки автомобили за период от 10г.

Да си знаят феновете на BMW. ;) Мен лично ме изненада, че Acura излизат по-скъпо.

Данните са взети от CarEdge - популярна и уважавана платформа.

П.С. - има причина Tesla да е много по-евтина, но ще оставя да помислите защо.

F61-XldaAAA6_N6.jpeg
 
Това е статистика за разходите по поддръжка на популярни луксозни марки автомобили за период от 10г.
Това е проблема на графиката. Батерията реално издържа от 8 до 12 години. Максимална лимитирана гаранция там имаме 8 години...
Ще кажеш аз след 10 години ще си купя нова! Това обаче е доста "мръсно" мислене. Под мръсно разбирай обратното на екологично :)
 
Това е проблема на графиката. Батерията реално издържа от 8 до 12 години. Максимална лимитирана гаранция там имаме 8 години...
Ще кажеш аз след 10 години ще си купя нова! Това обаче е доста "мръсно" мислене. Под мръсно разбирай обратното на екологично :)

Имаш ли данни за да подкрепиш това изказване? Питам, защото това е вече доказан мит.

Все пак да уточним, че зависи каква химия се използва за батерията и какъв охлаждащ механизъм има. Днешните LFP издържат около 10,000 цикъла на зареждане и в някои случай 1,000,000+ мили. Такива се слагат например в M3 и MY.

Ето едно скорошно проучване, което демонстрира живот от 4,000,000 мили и 100 години. Човека е професор в Dalhousie. https://iopscience.iop.org/article/10.1149/1945-7111/ac67b5

Screen Shot 2023-09-25 at 15.59.33.png
Също не забравяй, че таргета от потребители на Тесла не си ти. Средно в САЩ собствениците на лизингова Тесла карат около 12,000 мили на годишна база.

Т.е. ако приемем, че батерията ще издържи 300,000 мили означва, че ще трябва подмяна след колко време? 25 години. Никой от въпросните потребители не кара автомобил толкова време. ;)
 
Последно редактирано:
Батериите са пълни със ценни метали, хората ще се избиват за да ги рециклират.
С увеличаването на броя ел автомобили ще се увеличават и фабриките за рециклиране.
Тая путинова опорка е смешна и отдавна доказана лъжа.
 
@metaverse не знам защо се келешиш като магаре на лед, но батерията е едно от най-мръсните неща в момента. Чиста батерия е примерно хидравличния акумулатор. До като имаме тези технологии за батерии аз няма да ги подкрепя, това е чиста проба лицемерие.
 
@metaverse не знам защо се келешиш като магаре на лед, но батерията е едно от най-мръсните неща в момента. Чиста батерия е примерно хидравличния акумулатор. До като имаме тези технологии за батерии аз няма да ги подкрепя, това е чиста проба лицемерие.

Хората по университетите друго казват, но ти предполагам знаеш по-добре от тях? Защо не подкрепиш казаното с официални данни от добри източници?

Според US EPA електричките са около 12-13 пъти по-чисти с включени емисии покрай изкопаването на материалите и производството на самата батерия. Днес.

В държави като Франция и Норвегия (Франция има много ядрени централи, а Норвегия много хидро) разликите са дори още по-големи.

Доклада е за net zero като цяло. Има секция за автомобили.
Screen Shot 2023-09-25 at 22.57.51.png
 
Че кога съм спорил за емисии при движение? Аз говоря за производството на автомобила. Но ти не се притеснявай дай ми още една картинка с барчета как теслата е панацея. За мен има други решения, развитие на обществен транспорт, ходене пеш или с колело. Но това са неща, които за жалост хората не правят. Със съжаление гледам как дори деца се возят на ел. тротинетки.
 

Горе