Какво предстои за Tesla

Зависи какво стане на отчета. Аз лично очаквам изненада от Tesla Energy.

Шортни преди него щом е вероятно, а аз ще купя с малко марджин. Да видим. :)
 
Нещо интересно. Снощи бях в един Twitter Spaces относно MegaPack. Следното ми направи впечатление:

- Струва $2,000,000+
- От известно време използва LFP батерии. Т.е. по-лесно се скалира производството, по-безопасно е, по-дълъг живот на батериите.
- Фабриката в Lathrop може да произвежда по 10,000 годишно.
- Продадени са всички бройки за следващите 2г... Ако поръчаш днес трябва да чакаш 2г.


Или защо не е проблем ако няма интерес към колите по време на рецесията през 2023. Просто ще насочат капацитет към Energy. Батериите са bottleneck-a за MegaPack. Марджина е по-голям от този за автомобилите. Поне последно беше така. :)

Едит: 60% е марджина днес.

$2.6м * 10,000 прави $26 милиарда. При 60% това са $15.6 милиарда печалба.
 
Последно редактирано:
https://insideevs.com/news/330147/t...ack-pricing-starting-from-200-kwh-of-storage/$600/kwh installed in spring 2016

https://en.wikipedia.org/wiki/Hornsdale_Wind_Farm

$387/kwh installed end of 2017

Roughly 25% a year drop in prices. (Which fits the rule of thumb for Lithium ion prices)

$387 * 0.75 * 0.75 = $217/kwh installed which would be in line with others who say

"For the standalone systems, a constant per-energy-unit battery price of $209/kilowatt-hour (KWh) is assumed, "

$217 * 1,000 kwh = $217k.

edit: wrong capacity

$217 * 1,000 kwh = $651k.

So probably around $600k-$900k installed.



Четох, че теслата батериите им by deisign като им се подава повече current - ще стават изненади. Другото - не са единствени на тоя пазар, и конкурентите си работят.
 
И тъй, както и по-рано съм отбелязвал ... Рано или късно нещата си идват на мястото. :)
Официално отбелязвам, че под $80 ме заинтригуват и мен и ми влизат в листата за пазаруване. Не знам дали ще паднат идните дни/седмици, но до края на годината ги виждам как докосват $50.
@metaverse ще каже, че няма да падне никога, ама вече се е доказал, колко ги вижда нещата. ;)
 
Брутално... Имам няколко транзакции, които са нагоре 60% от дъното. Вече съм и доста зелен.

За пореден път волатилността си казва думата, а шортърите здраво се покриха.

Screenshot 2023-01-27 at 19.36.22.png
 
Интересното е, че шортърите продължават да шортят и в един момент ще стане мяу или бау. :)
То от Q1 е ясно, че печалбата рязко ще падне, защото тия 10-20% сваляне на цените ще се отрази сериозно на марджина. Тука ти ше кажеш какви са прогнозите, защото не съм толко навътре, ама доколкото видях за Q3 е било $15к печалба на автомобил, Q4 пада на $10к печалба на автомобил, а сега за Q1 би следвало да падне под $7к. Може и да греша.
Та това обяснява защо шортенето се увеличава заедно цената на акциите.
 
Интересното е, че шортърите продължават да шортят и в един момент ще стане мяу или бау. :)
То от Q1 е ясно, че печалбата рязко ще падне, защото тия 10-20% сваляне на цените ще се отрази сериозно на марджина. Тука ти ше кажеш какви са прогнозите, защото не съм толко навътре, ама доколкото видях за Q3 е било $15к печалба на автомобил, Q4 пада на $10к печалба на автомобил, а сега за Q1 би следвало да падне под $7к. Може и да греша.
Та това обяснява защо шортенето се увеличава заедно цената на акциите.

Economy of scale.

Също имат най-високия марджин в индустрията. Може да свалят цените още 2-3 пъти по толкова и ще са на около 15%, което е в пъти над останалите. Повечето губят пари от EV дивизиите си.

Аз лично се интересувам от фабриката за сториджа им, който е b2b, а производството е букнато за 2г. напред. Както и факта, че отвориха FSD за всички в NA.

Дано свалят цената още малко, защото искам да си купя M3.
 
Могат естествено, но при подобно стечение ще е нужно да продават 3 пъти повече, за да имат сегашните печалби. Има разлика.
А същевременно гледаш ли си миналогодишните прогнози, щото е точно по темата, за която пуснах коментар.
40к печалба на автомобил - минало бешело, баце.
1,8 млн продажби 2022ра - Само 500к надолу, ама ся за по-малко от 50% разлика няма да го правим на въпрос.
2,8 млн продажби 2023та - успех.

Та аз те питам какви са ти очакванията за печалба на автомобил от Q1, ти ми говориш как може да свалят цената, щот другите не могат и това.
Питането е, дълбал ли си в момента от кое зависи себестойността на един произведен автомобил и има ли шанс да намалее осезателно, че тези проценти, дет свалят в цената на колите да не свалят печалбата до $5к. Това пак не е лоша печалба, не казвам подобно нещо, лека полека си се доближават към нормалността, просто миналата година много хвърчеше в цифрите, затова го коментирам.

Та при 5к печалба ще е нужно да продадат около 5 млн. автомобила, за да направят тазгодишната печалба. И това ще стане, ама няма да е нито тази, нито следващите 2-3 години.
Съответно вероятно и това е причината през последните седмици да се шортят така акциите. Е надали някой е очаквал такова рали, което се получи този месец. Имам предвид, че не само тесла дръпна над 60%. Има компании, които направиха над 200% скок. :)

Та хванати неподготвени шортери със сигурност има, ама като гледам как се увеличават парите в залог, че Тесла ще пада, явно не се притесняват.
 
Краткосрочни очаквания нямам. Каквото стане. :)

Дългосрочно според мен нещата се развиват перфектно и съм много щастлив с позицията си.
 
Не си падам по краткосрочни прогнози.

Дългосрочно очаквам всяка една от следните вертикали да задминат auto по печалби:

Energy
Energy storage deployments increased by 152% YoY in Q4 to 2.5 GWh, for a total deployment of 6.5 GWh in 2022, by far the highest level of deployments we have achieved. Demand for our storage products remains in excess of our ability to supply. We are in the process of ramping production at our dedicated 40 GWh Megapack factory in Lathrop, California to address the growing demand. This factory should help to further accelerate growth of energy storage deployments.

FSD
We have now released FSD Beta to nearly all customers in the US and Canada who bought FSD (approximately 400,000).

- Eкосистемата около апп стора.
- Optimus

Марджина за автомобилите ще продължи да бъде гъвкAв според търсенето и според какви субсидии има от държавите по света.

В САЩ вече обявиха леко вдигане на цената за MY, защото пак започна да се трупа опашка. Като в момента цената се държи на определени нива за да се класират за субсидии.

Ще си позволя да направя още една прогноза.

На 1-ви март е много вероятно да бъде обявена новата платформа. Кастинг + по-малка батерия + по-ефективно производствo.

- В момента за да произведат един автомобил ако грубите ми сметки са близо до реалността е под $30к.
- Ако успеят да свалят на около $20-24к и задържат 20% марджин на практика ще убият Тойота.

Между другото Тойота обявиха, че ще махат старецът. Нещо, за което бях писал още през 2021г., когато те все още натискаха да развиват ICE, а не EV. Натискът идваше именно от него. Наскоро обърнаха на 180 градуса.

The outgoing CEO of a giant autos firm had a message for his successor: Don’t be like me
 
Последно редактирано:
Още се чудя как не ипотекира жената, като знаеш, че инвестицията е 200% сигурна. :)

Не знам как имат само $9к печалба на автомобил, ако сметките ти са верни.

Относно energy приходите... Еми явно гледаш доста дългосрочно, защото към днешна база печалбата е под 200 млн.,демек незначителен процент от печалбата. :)
Иначе казано - тесла е доста далеч от диверсификация.
 
Последно редактирано:
Даа, класиката си е класика
 

Прикачени файлове

  • 1678041850627.jpg
    1678041850627.jpg
    277.7 KB · Преглеждания: 6
Tesla Model Y стана най-продаван автомобил в света за Q1 2023.

Да уточня. Не просто електрически автомобил, а най-продаван от всички. ;)

FxYeCgyaIAQZUbV
 
RIP CCS. ;) Tesla ще си партнира с Ford и GM за имплементирането на единен конектор - NACS. Този на Tesla. :)

VW са следващите?
 

Горе