За Тесла предстои тесла. Всички големи концерни вече почват да вадят електрички.
За същите ли концерни говориш, които 10г. хейтеха Tesla и лобираха, че EV няма как да бъде рентабилен бизнес? Първо защото бяха скъпи, после нямаше рейндж и всякакви други митове. Свърши тя
Накрая се оказа, че един прост семеен седан има по-добър перформънс от ДВГ hypercar за $1,000,000. Че даже и по-голям рейдж.
Нали разбираш, че няма как изведнъж да наваксаш 10 години R&D? Колкото и пари да имаш... Дори Tesla веднага да спре всякакво развитие пак ще им трябват много години за да ги настигнат. А те не стоят на едно място. Всъщност ускоряват с много големи темпове и разликата става все по-голяма.
Нищо чудно, че всеячески копират и се сравняват с Tesla.
Не работят така нещата.
Не е достатъчно да вземеш ДВГ купе и да му боднеш батерия. Само сравни какво е под капака на Ford Mach E - жестокия лабиринт от маркучи отпред с Octovalve на Tesla
https://www.emobility-engineering.com/tesla-octovalve/ Има същата функция. Мога да дам стотици такива примери с други марки.
Да не говорим, че тепърва има да инвестират в технологии, фабрики, софтуер, вертикална интеграция (която в момента на практика не съществува при тях, защото те не са tech компании) и др.
Имай предвид, че до тук говорим само за ауто вертикала от бизнеса на Tesla. Не броим energy, AI, застраховки, trucking и много други.
И в заключение има един много интересен принцип по темата. Нарича се "
The Osborne effect".
https://en.wikipedia.org/wiki/Osborne_effect
Или накратко - легаси ауто трябва да канибализират текущото си производство до като хайпват новите EV модели. Много клиенти вместо сега да си купят нов ДВГ автомобил ще предпочетат да изчакат следващ EV модел. Съответно това се отразява на финансите им. Отчетите са публични, разгледай ги. Те говорят достатъчно.
За една нова EV компания е много по-лесно да се развие като такава от колкото легаси ДВГ компания. Повечето легаси или ще фалират или ще бъдат купени.