Няма как да не отбележа, че гледаш единствено търсейки положителното.
Ти виждаш тесла, като топ модел, аз виждам че губят пазарен дял в Европа. Нещо съвсем очаквано и напълно нормално.
2019 - 30%
2020 - 11,4%
2021 - 13%
2022 - То е рано за тази година, не е казано, че ще останат на 9,9%
Колкото до ДВГ.
Изобщо не гледаш, че HEV и PHEV ще задминат ICE, определено вървят и с по-бързи темпове от BEV в отнемането на дял от ICE. Ама то малко е смешно да се кефиш, че взимаш дял от ...пенсионер.
Overall in 2021, hybrid electric vehicles accounted for 19.6% of all new passenger cars registered across the EU, compared to 11.9% in 2020. Electrically-chargeable vehicles also saw a strong increase in sales, making up 18.0% of total car registrations, up from a 10.5% share in 2020.
www.acea.auto
Но пък ще приема, че си "ексайтнат" от гигафабриката в Берлин и дори на мен ми е интересно дали именно тази фабрика ще промени нещо. Вероятно в края на годината ще разберем.
Моята логика е хибридите да заемат по-голям дял от чистите електрички, поне 15 години напред във времето.
Ще ти напиша пак един по-дълъг пост. Ако не те мързи го прочети.
Спрямо общия дял на електрически автомобили би било нормално с времето делът на Тесла да намалява. Само че в същото време и общата капитализация на този пазар се увеличава, защото ДВГ се свива. Т.е. накрая имаш по-малък дял, но си продал повече автомобили от миналата година и реализираш ръст. А мен като цяло дали са номер 1 или номер 3 не ме интересува особено.
Изобщо не е случайно, че през 2020г. влезна в S&P500. Между другото това беше една от основните причини за големия скок на цената на акцията. Просто влезнаха супер много пари в компанията от различни фондове, които следят S&P500 и са длъжни да купят каквото има в SPY. Независимо от цената.
Имай предвид, че след вдигането на рейтинга на облигациите на комапията би трябвало да има подобен ръст в цената, но не чак толкова. Това е така, защото други фондове, които за сега нямат право да купуват активи с под определен рейтинг също ще трябва да купят. Очаква се това да стане 2022 или 2023.
Вече 8 години слушам аргументи, които с времето се променят, защото старите стават невалидни.
- Първоначално беше, че нямат печалби и работят на загуба. Направиха печалба и от тогава имат ръст в печалбите над 50% на година.
- Няма пробег и не може даже една обиколка на Нюрбуринг да направи. Мисля, че в момента Tesla държи едно от най-бързите времена там. И това е семеен седан, било то луксозен. Не кола за $2,000,000.
- Батериите не траят дълго време. Има стари модели на по 700к км. и едва 5-6% загуби. То и сдухан ДВГ губи горе-долу толкова.
- Конкурентите идват (виж Lucid, Rivian, Nikola, и др.)
- По едно време успехът им уж се дължеше на продажбата на кредити. Това са кредити, които други компании по света плащат на Тесла не знам до колко си запознат с тях. Онзи ден изкочи новина, че Мерцедес не покриват стандартите в Китай в момента и трябва да купуват кредити. Познай от кого? Това са приходи с 0 разходи.
Дори CEO-то на VW преди време заяви, че се целят във второ място, защото няма как да стигнат Тесла по отношение скалируемост и марджин. Марджина им е в пъти над стандартното за индустрията - печалбата върху всеки автомобил.
И това е само за автомобилната част на бизнеса. Без другите.
1. PowerWall и PowerPack съхранение на енергия бяха доказани в няколко държави с енергийни проблеми - Все пак не правят само батерии за автомобили.
2. Застраховки - Много по-евтино е да се застраховаш, чрез Тесла, защото имат всякакви данни за теб в реално време и ако си добър шофьор премията ти е по-ниска. Това в някакъв момент ще дойде и в Европа.
3. Зарядни станции - никой друг няма тяхната мрежа и в момента другите производители плащат на Тесла за да ги използват. Отново приходи с 0 разходи.
4. FSD - С всеки ъпдейт става все по-добър. Супер висок марджин, също както Apple Store.
Има и други, но това са основните в момента, които генерират приходи.
Но пък ще приема, че си "ексайтнат" от гигафабриката в Берлин и дори на мен ми е интересно дали именно тази фабрика ще промени нещо. Вероятно в края на годината ще разберем.
За мен не става въпрос само за Берлин. Или Остин. Или планираната нова фабрика в Китай.
Моята логика е хибридите да заемат по-голям дял от чистите електрички, поне 15 години напред във времето.
Супер, няма лошо. Аз не мисля, че хибридите ще са по-популярни от чистите електрички. Говорил съм с много по-умни от мен хора на тази тема.
Просто излагам моята гледна точка на база какво виждам през последните 5-10г.
Ако винаги слушах други хора никога нямаше да купя TSLA и да съм 130% на плюс преди последната покупка ВЪПРЕКИ спада от началото на годината. Всеки има глава на раменете си и може да прави с парите си каквото желае.
Имаш много по-голям риск от нереализирани печалби в от това да не притежаваш акции в тази компания от колкото риск от нереализирани загуби ако притежаваш.