Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Blinky

Owner
Подтикнат от темата на @redrum‎, реших и аз да се включа тук. Все пак говорим за помощ, нали?

В тази тема, ще се радвам да отговарям на конкретни въпроси за оптимизацията и конверсията на един сайт. Защо реших точно за това да давам съвети и конкретни мнения. Защото уж ги разбирам и са много тясно свързани. :) Да не кажа, че в един момент вървят ръка за ръка.

Преди да пуснете казуса тук, ще се радвам да давате малко повече информация. Не е нужно да имате проблем, просто може да дискутираме бъдещи планове или перспективи. Като начало ще кажа защо оптимизацията и конверсията са добре да бъдат на едно професионално ниво.

Първо, да речем, че имате сайт, които има-няма 20 посещения на ден (от реферал сайтове, социални мрежи, търсачки). Този сайт продава продукт (да кажем - електрически четки за зъби). Търговецът ви дава за този продукт конверсия 1:80, което не е най-великата конверсия, имайки предвид таргетирания трафик, но като цяло тя зависи от много фактури - конкурентни продукти, цена, алтернативи, визия, представяне, сертификати (документация), препоръки и т.н.

Ето защо, следвайки тази логика, ако искаме 1 продажба на ден (като начало, което не е никак зле), ние трябва да имаме минимум 80 посещения (може би уникални, но не се ангажирам с това, защото и завърнал и размислил потребител може да поръча), което ни води до набиране на таргетиран трафик. И всеки знае къде е този таргетиран трафик - търсачките (било то натуралните или спонсорираните резултати). Ето къде оптимизацията и конверсията се сблъскват. ;)

Винаги съм казвал, че ако имаш 100 таргетирани посетители на сайта си и никой не купува (било то афилиейт сайт или онлайн магазин), то нещо не е наред с конверсията. И това определено е сигнал да се работи в тази насока. Има го и обратния казус - малко посетители, но добра конверсия. Наскоро един потребител ми се похвали, че прави една продажба на всеки 50ти посетител, което е сигнал, че е хубаво (за да увеличи продажбите) да вдигне трафика.

За това ще се радвам, да помогна в тази тема и да давам съвети (доколкото мога и опита ми позволява), за да мога да бъде полезен не само на потребителите даващи коментари по-долу, но и на тези, които ще следят темата и се припознаят в някой от казусите или проблемите.

Мерси за вниманието. :)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Хайде аз да попитам първо, тъй като скоро ми предстои да разработвам един проект, свързан с продажба на продукти...

В случая "Винаги съм казвал, че ако имаш 100 таргетирани посетители на сайта си и никой не купува (било то афилиейт сайт или онлайн магазин), то нещо не е наред с конверсията. "

В случая какво би предложил като съвети за конверсията? Тоест примерно при използване на афилиейт какви съвети би дал за подобряване на конверсията - така, че на 100 посещения да има поне 1 продажба? :)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Няколко съвета за повишаване конверсията в онлайн магазин

1. Лесна навигация в сайта.

2. Продуктите да имат снимки с висока резолюция.

3. Описание на продуктите, което да е детайлно и привличащо вниманието на четящия.

4. Снимки, които приканят за по-нататъшно действие ( Call to Action ).

5. Видео към продуктите е един голям +

6. Количката с покупките да се вижда постоянно.

7. Ако не таксувате за shipping ще имате доста по-голям интерес (не винаги е възможно обаче).

8. Премахнете всичко, което би могло да отклони вниманието на потребителя от продукта ви .

9. Ясно видими отстъпки и промоции.

10. По възможност осигурете поне 3-4 начина за плащане.

11. Продържайте се към простоватите неща, помагат доста и улесняват бъдещите ви клиенти.

12. Когато се купува, непременно Order Page да ви е с няколко стъпки и на една страница.
 
Fifi, мерси много за включването. Ще се радвам да видя проекта ти онлайн и да го дискутираме. Ако не поне да ни намекнеш нещо, за да сме ориентирани по-добре и какво да предложим и посъветваме. Първо ме интересува какъв тип сайт ще правиш, тъй като колкото и странно да звучи, идеята при конверсията е една, но с различния стил сайтове, тя се адаптира.

Да кажем, че продаваме афилиейт продукт на CJ, мммм, менюал за автомобили - Как да си ремонтираме сами колата. Като начало, такъв тип сайтове имат няколко основни неща, към които се придържат. Някой даже и експериментират. :)

Та, определено имаш някой основни, които няма начин да не присъстват на всяка една страница - текст и графики.

След това следвам малките неща (но никак не толкова малки) - телефони, социални добавки, ограничаване на менюто, добри истории от доволни клиенти (тук винаги съм препоръчвал да са истински) и други. За да може да прецениш добре дали продукта ти ще има добра конверсия, бих го анализирал. Какво ще рече това?

1. Сравняваме го с този на конкуренцията
2. Виждаме дали има алтернативи
3. Каква цена има спрямо останалите в нишата
4. Какви ползи носи на потребителя
5. Какво го отличава
6. Какво ще получат освен него (доста силно последно време)

Да ти кажа честно едно такова проучване и една добра PPC кампания може много бързо да даде идея каква е реалната конверсия на този продукт. Естествено при наличието на добър сайт и по-конкретно страницата, която ще продава.

Напоследък и това го казвам често, хората нямат излишно време. За това те сядат, гледат, четат и излизат. В този промеждутък ние трябва да направим продажбата. Или да го накараме да купи. Да, малко е нечестно, но това е днешния свят - несправедлив и суров. ;) Ето за това, аз лично препоръчвам, ако ще акцентираш на конкретен продукт, нещо такова:

best-landing-page-example.png


Едно време (може да попитате и другия админ), много се кефех на дългите и описателни страници, но това в днешно време става все по-рядко. Сега е толкова напреднала технологията, че можеш да кажеш много в малко, а и криейтива също допринася за това. :)

Нещо по-конкретно ще ми подхвърлиш ли? :)
 
Re: От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

You must spread some Reputation around before giving it to Rocksatedy again.

Благодарско на @Rocksatedy.

Всичко написано е добре обобщено. Да нищим някоя точка?

В точка 9. Ясно видими отстъпки и промоции, бих добавил - колко по-малко клика е от края на поръчката, толкова по-добре. Изключвам случаите като GoDaddy, те просто имат какво да предложат. А и са много конкретни, защото купувайки домейн, все някой ще хванат за хост. ;) И за да разграничат услугите си, SSL сертификата идва после, и защо не и някоя друга допълнителна услуга. Не е грешно и това, но ако ще ги забивате, поне гледайте да е релевантно. Не абе купи си и чадър, нищо, че ти продавам телефон. :)

8. Премахнете всичко, което би могло да отклони вниманието на потребителя от продукта ви . - линкове, бутони, допълнителни продукти някъде, неясни послания. Всичко, което не е във фокуса на страницата е излишно, да не кажа грешно да е там. ;)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Аз малко набързо го написах, но съм зает и ако има някой въпроси по точките, давайте смело :)

Относно т.8 - щом има магазини с рекламни карета в тях, смятайте колко продават :) (рекламите не са свързани с дейността на магазина)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Нещо по-конкретно ще ми подхвърлиш ли?

Еми сайта от подписа за офертите. След месец-два горе-долу ще започвам да го разработвам, така че бих приела отсега няколко съвета. :) Имай предвид, обаче, че има още "козметични и функционални" детайли за изглаждане по сайта...
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Еми сайта от подписа за офертите. След месец-два горе-долу ще започвам да го разработвам, така че бих приела отсега няколко съвета. :) Имай предвид, обаче, че има още "козметични и функционални" детайли за изглаждане по сайта...

Хубаво е, че имаш разширен филтър, който много помага на хората да гледат според възможностите си дадени оферти, а не да търсят и да се напрягат. Може и още да се разшири филътра с функционалности, ако имаш възможност де.
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Хубаво е, че имаш разширен филтър, който много помага на хората да гледат според възможностите си дадени оферти, а не да търсят и да се напрягат. Може и още да се разшири филътра с функционалности, ако имаш възможност де.

Ооо аз идеи имам бол, обаче откъм "технически възможности" за момента малко съм неука... :cry: Предполагам, обаче, че с времето всичко ще се изглади...
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Няколко съвета за повишаване конверсията в онлайн магазин
3. Описание на продуктите, което да е детайлно и привличащо вниманието на четящия.

4. Снимки, които приканят за по-нататъшно действие ( Call to Action ).

Аз като редовен онлайн купувач да кажа нещо по тези точки горе, 3 и 4. Не знам какво точно има предвид колегата със снимка "Call to Action", но масово попадам на магазини, които изместват фокуса от продукта. Хайде магазините за техника, телефони и такива глупости са ок, обаче, когато става дума за дрехи например рядко има достатъчно информация, като размери, дължина и т.н. После идват снимките - те са многооо, от които не можеш да добиеш реална представа за продукта. Налице е професионално направена фото сесия подходяща за рекламна кампания, но не и за онлайн магазин - готина мацка в много пози с разни чупки и завъртания, от които не виждаш продукта както трябва и фокуса тотално се измества там, където не трябва. И какво правиш? Излизаш от магазина и се връщаш в букмаркнатия сайт, от който получаваш точно това, което е описано в детайлите и 1:1 на това, което виждаш на снимките. :)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Аз като редовен онлайн купувач да кажа нещо по тези точки горе, 3 и 4. Не знам какво точно има предвид колегата със снимка "Call to Action", но масово попадам на магазини, които изместват фокуса от продукта. Хайде магазините за техника, телефони и такива глупости са ок, обаче, когато става дума за дрехи например рядко има достатъчно информация, като размери, дължина и т.н. После идват снимките - те са многооо, от които не можеш да добиеш реална представа за продукта. Налице е професионално направена фото сесия подходяща за рекламна кампания, но не и за онлайн магазин - готина мацка в много пози с разни чупки и завъртания, от които не виждаш продукта както трябва и фокуса тотално се измества там, където не трябва. И какво правиш? Излизаш от магазина и се връщаш в букмаркнатия сайт, от който получаваш точно това, което е описано в детайлите и 1:1 на това, което виждаш на снимките. :)

С дрехите винаги има едно "но" , защото там е "око да види, ръка да пипне". Една дреха може да седи перфектно на манекен, но на клиент да е супер зле. А и снимките винаги се правят така, че дрехата да е много яка, добре седяща и стилно изглеждаща, а на купувача дали ще е така, гаранции няма.
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Добре идея :) може да ми бъде полезна за сайта, който поддържам. :)
 
Re: От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Еми сайта от подписа за офертите. След месец-два горе-долу ще започвам да го разработвам, така че бих приела отсега няколко съвета. :) Имай предвид, обаче, че има още "козметични и функционални" детайли за изглаждане по сайта...

Много се кефя, че се получава креативен диалог тук.

Така, сайта ти е много приятен. Определено има какво да се предложи на него и какво да се донагласи още малко. В този ред на мисли, исках да те питам, дали не е добра идея да изнесеш филтър и по нови, най-продавани.

Бих ти препоръчал, ако позволява темата, да усвоиш бялата лента над търсачката. Или може да добавиш шер бутони. Хубаво е, че е направен така елементарно, без да затормозява никой. Категориите са добре подредени. Имаш си наръчник как да си ги обучиш да пазаруват от сайта ти. Всичко. Може, ако има опция темата, да направиш и един компейр тук,, с който ще може определено да ги улесниш да направят по-бързо своето решение. ;)

Аз като редовен онлайн купувач да кажа нещо по тези точки горе, 3 и 4. Не знам какво точно има предвид колегата със снимка "Call to Action", но масово попадам на магазини, които изместват фокуса от продукта. Хайде магазините за техника, телефони и такива глупости са ок, обаче, когато става дума за дрехи например рядко има достатъчно информация, като размери, дължина и т.н. После идват снимките - те са многооо, от които не можеш да добиеш реална представа за продукта. Налице е професионално направена фото сесия подходяща за рекламна кампания, но не и за онлайн магазин - готина мацка в много пози с разни чупки и завъртания, от които не виждаш продукта както трябва и фокуса тотално се измества там, където не трябва. И какво правиш? Излизаш от магазина и се връщаш в букмаркнатия сайт, от който получаваш точно това, което е описано в детайлите и 1:1 на това, което виждаш на снимките. :)

Предполагам е имал предвид бутон или някаква графика, която да се кликне.

Да, винаги съм се чудел на онлайн магазин (защото в афилиейт света няма как да се случи просто), които имат заглави, цвят, размери, материя и това е. На мен лично това да си кажа честно ще ми свърши работа. Но нека си представим някой, който се колебае. А това не са единични случаи, ама грам. ;)

Нали като дойде търговеца при теб (ако е и добър) ти обяснява всичко за продукта, първо какво е и какво върши. После в какви размери, цветове и модели го имат и т.н. И като се изчерпи, и вие сте си задали въпросите, почва да те пичва как негова позната си го е купила и много и помага за еди си какво, даже мислила да направи подобен подарък на еди си кой. И това е важно, не мислете, че не. Само където добрите търговци не могат да ходят с налепени на тях тестимонуси, да видиш тогава за какво си говорим. :)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

С дрехите винаги има едно "но" , защото там е "око да види, ръка да пипне". Една дреха може да седи перфектно на манекен, но на клиент да е супер зле. А и снимките винаги се правят така, че дрехата да е много яка, добре седяща и стилно изглеждаща, а на купувача дали ще е така, гаранции няма.

Има начин дрехата да си изглежда яка и без допълнителни столове, чупки, клякания и прикриване с ръце на продукта. Има и такива български онлайн магазини, но са малко.
 
Re: От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Има начин дрехата да си изглежда яка и без допълнителни столове, чупки, клякания и прикриване с ръце на продукта. Има и такива български онлайн магазини, но са малко.
Да, има. Купуването на дрехи от такива магазини може да се нарече модерно. Но ако искаме да сме на високо ниво в това, определено чуждестранните сайтове могат да ни научат на нещо. Няма значение от продукта (типа, не качеството), всичко може да се продаде онлайн. Един приятел взе годежен пръстен през амазона. За какво говорим. :)
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Аз ще използвам темата първо за те похваля, защото благодарение на съветите ти и темите, които дискутирахме преди време, нещата при мен започнаха да се случват, което е ясен знак, че пътят е правилен. Е, има още много какво да се желае, но няма лесен начин да стане :)

По темата, търся начин за увеличаване на таргетираните посетители. До момента на сайта се прави само линк билдинг, като ме интересува дали има смисъл да мисля в насока Facebook и други социални мрежи за привличане на посетители, които евентуално биха закупили от продуктите на сайта. Също така, на кое е добре да наблегна в момента с цел по-добрата оптимизация?
 
Re: От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Аз ще използвам темата първо за те похваля, защото благодарение на съветите ти и темите, които дискутирахме преди време, нещата при мен започнаха да се случват, което е ясен знак, че пътят е правилен. Е, има още много какво да се желае, но няма лесен начин да стане :)

Много се радвам, че нещата при теб вървят супер. ;) Пожелавам ти и още по-добре да тръгнат. ;)

По темата, търся начин за увеличаване на таргетираните посетители. До момента на сайта се прави само линк билдинг, като ме интересува дали има смисъл да мисля в насока Facebook и други социални мрежи за привличане на посетители, които евентуално биха закупили от продуктите на сайта. Също така, на кое е добре да наблегна в момента с цел по-добрата оптимизация?

Ако говорим за силно таргетиран трафик, аз лично не бих разчитал много на Facebook, нищо че е възможно да докара някоя друга продажба. Ако забележите, там компаниите шерват - игри, информация, емоции, което за мен е насочено към брандинга, както и от части достигане на експлозивните им предложени към потребителите. Но последното е задължително - да използваш всичко канали, за да достигнеш по повече хора, особено ако ви в кампания. За регулярни продажби, малко не ми се струва редно, но и никой не го практикува, през 1-2 часа да си спамят феновете в продукти или услуги. Но едно ще подчертая - използвайте Facebook, все пак вече е част (искаме или не, малко или много) от съвременното SEO. Най-вече заради тези прословути сигнали. :)

Не само това, но и трафика от там биха повишили алексата, което както знаем от едно време (а и сега е на лице), влиза някъде в общата формула.

Аз бих разчитал на 2-3 неща, както си в момента, говорейки за оптимизация - съдържание, линк билдинг, малко брандинг.

За съдържанието е ясно, но включи и нещо по така - видеа, инфографики, статистики, нещо, което и теб би те накарало да се шернеш. :) А да, не забравяй да сложиш шер бутончетата.

За линк билдинга мога да те посъветвам да взимаш хубави линкове, хубаво е и бройката да е добра, но запомни - 1 хубав линк, от ценен и авторитетен (рилейтет) сайт е много повече от 15-20 некачествени, а в много случаи труда да се наберат може би е еднакъв, може би малко по-лесно е некачествените. Няма да е зле да помислиш за гест блогинг. От готиния, където дава хубаво контент на собственика на релевантен сайт или блог. Виж тук: http://myblogguest.com/ (още малко и изненада ще има и тук в тази насока). Като пиша хубаво имам в предвид - много хубаво. Постарай се много. Все едно го пишеш за известно издание. Но и сайта да си заслужава де. :)

Направих си експеримент преди 1 месец. Направих 2 статии - едната малко постна и една хубава, с ресурси, видео, инфографика (не много про, но все пак), и ги предоставих на човека за гест блогинг. Какво забелязах - първата си беше доста непосещавана и само линка беше най-важното там, а втората - много посещава. Защо, всички знаем защо. :) Но пича толкова хареса втората, че я шерна във всичките си социални канали, отделно шер бутоните под пост имаха не лоши цифри (шерове). използвай този коз. ;)

Където можеш дай някакво RP, че. Похвали се с нещо, кажи и соц. каналите с какво може да се свърже сайта ти. В зависимост от нишата, винаги може да се измисли нещо, с което да грабнеш вниманието им. И да не се изпусне да им споменеш кой им прави густото. :)

Това мога да дам за сега, в какво може още да се наблегне. След добре развита стратегия с гореспоменатите дейности, може да се минат на други ресурси - PPC, купуване на директна реклама на малки сайтове, носещи таргетиран трафик и др.
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Здравейте, на всички нека и аз да задам моя въпрос. Сайта от подписа ми има посетители но рядко поръчват. В моя магазин ли е грешката ако може за малко разяснения и препоръки. Уж се стремя всичко да е точно но от към поръчки е слаба работа.
 
От: Конверсия и Оптимизация - Ще Помагам с Каквото Мога. :)

Няколко съвета за повишаване конверсията в онлайн магазин

3. Описание на продуктите, което да е детайлно и привличащо вниманието на четящия.

4. Снимки, които приканят за по-нататъшно действие ( Call to Action ).

8. Премахнете всичко, което би могло да отклони вниманието на потребителя от продукта ви .

10. По възможност осигурете поне 3-4 начина за плащане.

11. Продържайте се към простоватите неща, помагат доста и улесняват бъдещите ви клиенти.

12. Когато се купува, непременно Order Page да ви е с няколко стъпки и на една страница.

Знам, че ще е малко общо, но ми се иска да говорим малко по тези точки.
Та:
по т. 3 Стигам до един извод, който много ще отрекат - описанието си го четем ние и търсачките. Клиентите ги мързи. Това е нещо, което аз виждам от поведението на клиентите ми - звънят или пускат запитвания за неща, които ги пише на 2ра, 3та точка в описанието.

по то.4 - хич не го разбрах това. Ако е за афф сайт ок, но за магазин?!

по т.8 - какво е това всичко? Малко е подвеждащо, защото от друга страна е препоръчително да има неща като препоръчани/нови продукти и/или клиенти закупили това, поръчаха и...

по т.10 - може би за ваучери и оферти да е така. Аз за 2 години, 5 онлайн магазина съм имал едно плащане с ПейПал. От останалото 90% са наложен платеж, другото - банков превод. Дори не са питали/търсили за плащания с карти да речем и за това ги и махнах.

@Блинки, тъй като не искам да вадя домейна тук, мога да ти пратя на ЛС, а критиката не е проблем да е тук. Ако това е вариант съм навит и тогава ще си задам въпросите, на които не намирам пълен отговор.
 

Горе