Хахаха, бате, те освен изчистване от спама ще се справят и с показването на нерелевантни резултати по първите позиции, ето как ще вдигнат кликаемоста. Ти търсиш да купиш цветя, те ти плескат един резултат на Уикипедия за цветята и един от някой онлан тълковен речник...а над тях са се наредили в спонсорираните реклами магазините.
Като това с хостинг нишата. Напиши и тук и в US Hosting и ще видиш, че някъде по първите е Wikipedia, дали човека не знае какво е хостинг, щом точно него търси и търси ли хостинг, или да се информира за хостинг. Но резултата е постигнат - минус една хостинг компания, която да е на първа страница. Демек отива на редицата и тя при рекламодателите. Чух го от наш потребител тук, заека, и ми направи впечатление, че наистина е така. За това пак - бранд му е майката.
Колкото по-популярен си в някоя област, толкова по-голям буст ще имаш, пък него другите купуват линкове от сапето.
Имам едни приятели, те милите мъчат го това SEO, какво ли не правят, и са в пъти по-силни от конкурентите си технически (on page & off page), но просто си ги бута назад, защото не са познаваеми за Google и това няма да се промени докато не настъпят с бюджети и някаква по креативна стратегия. Казвам им "Отидете, направете това и това фри и им поискайте едно лого на сайта им, банер, някаква статия"...."еее, ама то това ни е разход...мрън, мрън...". Ок, щом ти е разход седи на последна страница.
Няма фри неща. И докато не го осъзнаят, няма как да успеят.
Ето един прост пример на една фирма, която видях как се разви доста добре....какво направи....ще си говорим за оптимизация разбира се...в един друг вид. Та тя създаде сайта си, напълни си го, описа си услугите, и подготви един бюджет, но забележете не за реклама, а за материали нужни, за да "почерпи" с услугите си няколко (абе към 50) фирми, като не поиска нищо в замяна. Естествено, всяка една фирма бе добре подбрана и знаеше, че разполага с ресурс в интернет...и хоп....20 от тези фирми останаха толкова доволни, че не само ги ангажираха пак, но и публикуваха нещо за тях в изданията си.
И още един пример, защото си мислят някой, че SEO и креативност нямат нищо общо и за едното може да дава, за другото не. Една малка пивоварна (мисля, че във Франция, но ще излъжа), изкарва реколтата си ново вино. Какво прави тя. Не си бута парите като всичко кретени в телевизията, а праща на всеки по голям блогър, пишещ за кулинария, вина, алкохол, заведения, по една бутилка от тази реколта, напълно безплатно. Разбира се добре опакована, с пожелания и поокрасена. И така мисля, че беше на около 100 такива блогъри (а може и да са 200). Продуктът е добър и какво следва? Познайте? По-голямата част от тези блогъри веднага зачесват клавиатурата и не след дълго имаш няколко много добри рецензии за виното си от специалисти в областта и наистина добра линк кампания. Резултат в цифри - цялата им реколта бе изкупена с последвала заявка за няколко стотици хиляди за следващата годна. Добре ли е?
После ходи си пусни ТВ-то да гледаш кой води и кой ще се прекръсти ТЕЛЕкой.