ОТ НАП все още нищо не са направили по въпроса, така че засега изискванията им си остават на хартия. Едва ли скоро ще пуснат работещ регистър. На този етап такъв изобщо няма.А къде трябва да се подава тази информация за онлайн магазините? В сайта на нап нищо не открих по въпроса?
Това няма да стане от днес за утре за жалост. Или за радост. Не знам и аз вече.ОТ НАП все още нищо не са направили по въпроса, така че засега изискванията им си остават на хартия. Едва ли скоро ще пуснат работещ регистър. На този етап такъв изобщо няма.
НА 29.09 е обнародван, тоест от 29.12.2018 започва да важи за нови онлайн магазини и 29.03.2019 е крайният срок за старите онлайн магазини за регистрация в НАП.§ 76. (1) Параграф 29 влиза в сила 3 месеца след обнародването на наредбата в „Държавен вестник“.
(2) Лицата, които осъществяват търговска дейност чрез електронен магазин към датата на влизане в сила на § 29, подават информацията в тримесечен срок от влизане в сила на § 29.
Грешка, както казваше едно любимо човече навремето ... Сегашните касови апарати изпращат по подразбиране на всеки 30 дни информацията за Z-отчетите от касовия апарат, т.е. за дневните приключвания за целия ден. А сега искат до 5 мин. всяка касова бележка да е на сървъра на НАП. Сами направете разликата@Blinky да споделя ли моята версия - актуалните фискални устройства в момента, изпращат информация за извършените продажби веднъж дневно - при приключване на дневния отчет.
Представи си сега най-оборотните дискотеки и заведения за хранене в к.к. Слънчев бряг - за цяла смяна работа са горките с 2000-3000 лева оборот.
Поставени под физическо наблюдение обаче се оказва, че оборота е х10 и нагоре.
Проверка на системата за издаване на бонове - оказва се, че работят с няколко системи, които позволяват манипулиране ...
Та сега "новите" фискални устройства най-вероятно ще се наложи да изпращат всяка една продажба към системата на НАП
Въпрос №4 Даден електронен магазин трябва ли да е свързан с касов апарат?
По смисъла на определението за търговски обект, съдържащо се в §1, т. 41 от ДР на ЗДДС, електронният магазин е търговски обект, от който се извършват продажби. Когато лицето, извършващо продажби чрез електронен магазин, използва за дейността си софтуер за управление на продажбите и за извършваните продажби е налице задължение за издаване на ФБ съгласно чл. 3, ал. 1 от Наредба Н-18/2006 г., софтуерът трябва да отговаря на изискванията на наредбата, респективно, той трябва да бъде свързан с ФУ.
иАко плащането е извършено с PayPal касов бон не се издава, тъй като това са налични парични преводи чрез посредник – доставчик на платежни услуги. Ако обаче поради споменатия начин на плащане касов бон не се издава, то вие като търговец за регистриране на продажбата трябва да издадете фактура и заедно с нея да пътува пратката до клиента. Тъй като PayPal са доставчик на платежни услуги, то техните документи се признават от гледна точка на осчетоводяването.
http://www.clubschetovodstvo.bg/sch...dyavane-na-plashtaniya-chrez-paypal-6997.html
Когато плащането се извършва чрез „ Изипей ” АД, Epay.bg, Paypal, Ebg.bg, следва да се извърши проверка в публичния регистър по чл. 17 от ЗПУПС, за да се установи дали посочените дружества фигурират в този регистър като лицензирани платежни институции. При положение, че същите са посочени в регистъра, това означава, че ще се осъществява плащане чрез дружества, лицензирани да извършват дейност като платежна институция по смисъла на ЗПУПС.
В този случай, по силата на чл. 3, ал. 1 от Наредба №Н-18/2006 г. не е задължително издаването на фискална касова бележка от фискално устройство.
https://www.kik-info.com/forum/index.php?action=search2 - писмо на НАП