НАП - регистър на собствениците на е-магазини

Абе тука какво общо има доставката? Това си е отделно. Товарителниците са си товарителници.
Какви данни ще предоставиш ОТ електронния магазин?

Тук конкретно се искат електронни данни от сървъра на самия екетронен магазин. Съвсем нов член в закона.

стига писа глупости като не си наясно... Питал съм и ОЛХ, но и те едва ли са готови по темата...
 
И какви точно данни от сървъра? Логове, IP-та, мейли? Значи НАП го интересува стока, цена, оборот, количество, период, за да си направят засечката и изчисляването на дължимия данък. Не знам какви точно данни други ще ти иска НАП?

И как няма общо продажбата с доставката при онлайна? :) Да, освен ако не ги караш да идват до вас или ти ходиш при тях. Но това е частен случай. :)
 
А къде трябва да се подава тази информация за онлайн магазините? В сайта на нап нищо не открих по въпроса?
 
А къде трябва да се подава тази информация за онлайн магазините? В сайта на нап нищо не открих по въпроса?
ОТ НАП все още нищо не са направили по въпроса, така че засега изискванията им си остават на хартия. Едва ли скоро ще пуснат работещ регистър. На този етап такъв изобщо няма.
 
ОТ НАП все още нищо не са направили по въпроса, така че засега изискванията им си остават на хартия. Едва ли скоро ще пуснат работещ регистър. На този етап такъв изобщо няма.
Това няма да стане от днес за утре за жалост. Или за радост. Не знам и аз вече.
 
§ 76. (1) Параграф 29 влиза в сила 3 месеца след обнародването на наредбата в „Държавен вестник“.
(2) Лицата, които осъществяват търговска дейност чрез електронен магазин към датата на влизане в сила на § 29, подават информацията в тримесечен срок от влизане в сила на § 29.
НА 29.09 е обнародван, тоест от 29.12.2018 започва да важи за нови онлайн магазини и 29.03.2019 е крайният срок за старите онлайн магазини за регистрация в НАП.

НАП отговоря на въпроси по Наредба Н–18 за касовите апарати и онлайн магазините
 
Последно редактирано:
@Blinky да споделя ли моята версия - актуалните фискални устройства в момента, изпращат информация за извършените продажби веднъж дневно - при приключване на дневния отчет.

Представи си сега най-оборотните дискотеки и заведения за хранене в к.к. Слънчев бряг - за цяла смяна работа са горките с 2000-3000 лева оборот.
Поставени под физическо наблюдение обаче се оказва, че оборота е х10 и нагоре.
Проверка на системата за издаване на бонове - оказва се, че работят с няколко системи, които позволяват манипулиране ...

Та сега "новите" фискални устройства най-вероятно ще се наложи да изпращат всяка една продажба към системата на НАП
Грешка, както казваше едно любимо човече навремето ... Сегашните касови апарати изпращат по подразбиране на всеки 30 дни информацията за Z-отчетите от касовия апарат, т.е. за дневните приключвания за целия ден. А сега искат до 5 мин. всяка касова бележка да е на сървъра на НАП. Сами направете разликата :)

А що се отнася до Слънчев Бряг, там историята е политическа и щом не си от нашите - забрави!
 
Манджа с грозде....
Намерих това, което трябва да се подава към НАП /регистъра/:

  • Информация, подавана от лицата по чл. 52м, ал. 1, извършващи продажби на стоки/услуги чрез електронен магазин
    1. Наименование на електронния магазин.
    2. Наименование на домейна на електронния магазин.
    3. Информация за лицето, извършващо продажби чрез електронния магазин:
    а) за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
    б) за ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на който се упражнява дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС.
    4. Продажбите се извършват чрез:
    4.1. Ползване на услуга за продажба на стоки/услуги в интернет (онлайн платформа):
    - наименование на онлайн платформата;
    - уеб адрес на онлайн платформата;
    - оператор на онлайн платформата – наименование, ЕИК/идентификационен номер, държава на установяване, адрес, електронен адрес.
    4.2. Собствен/нает електронен магазин:
    4.2.1. Информация за собственика на домейна:
    а) за лица, установени на територията на страната:
    - за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
    - за ФЛ: име, фамилия; адрес, на който се упражнява дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
    б) за чуждестранни лица: наименование, държава на установяване, адрес, номер от търговски и/или данъчен регистър, електронен адрес.
    4.2.2. Къде е хостван уеб сайтът на електронния магазин:
    i. на собствена инфраструктура – местонахождение на оборудването;
    ii. използва се външна хостинг услуга:
    А) вид на използваната хостинг услуга – описание;
    Б) информация за доставчика на хостинг услугата:
    а) за лица, установени на територията на страната:
    - за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
    - за ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на който се упражнява дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
    б) за чуждестранни лица: наименование, държава на установяване, адрес, номер от търговски и/или данъчен регистър, електронен адрес.
    4.2.3. Поддръжка на сайта на електронния магазин:
    i. поддръжката се осъществява от собственика на електронния магазин;
    ii. поддръжката е възложена на друго лице – данни за лицето: наименование/имена, ЕИК/ЕГН.
    4.2.4. Наименование и версия на софтуера/ите на електронния магазин.
    4.2.5. Къде се съхранява БД на софтуера на електронния магазин:
    i. на собствена инфраструктура – местонахождение на оборудването;
    ii. на наета инфраструктура – наименование (ЕИК, уеб адрес) на лицето, от което е наето оборудването;
    iii. хостинг компания – наименование (ЕИК, уеб адрес) на хостинг компанията;
    iv. ползване на „облачна услуга“ – наименование (ЕИК, уеб адрес) на доставчика на услугата.
    5. Вид на продаваните стоки/услуги – по номенклатура.
    6. Начало на работа на електронния магазин – дата.
    7. Прекратяване на работата на електронния магазин – дата.
    8. Дата на подаване на информация в НАП.“
    § 64. Създава се приложение № 34 към чл. 8, ал. 6, т. 5:
Сложно изглежда....
 
Това са пълни глупости и въобще никой няма да ги спазва и да се регистрира по в такива малоумни регистри, само най-крайните балъци с извинение.
 
хахахах.....още не съм станал краен, ама има време:)
Ще чакаме да видим какво л...о ще измътят
 
В САЩ за да започнеш дейност единственото, което ти трябва е да пуснеш във вестника че извършваш дейност от твое име и си готов, поне докато не набъбнат оборотите значително - говорим за 3-5к долара на месец поне.

Тук регистрации, глупости, ЗДДС, не знам си какво и не стига, че ти искат информация до 10-то коляно, ами се опитват чрез теб да хванат и всеки доставчик до 10-то коляно дали е редовен. Хубава работа, ама българска, и то бая българска.

Слогана на деня е "Дайте ни максимално много пари и ни свършете 9/10 от работата вместо нас".
 
Да, доста недомислици има в тоя закон и както един колега по-горе спомена - противоречи в някои отношения с GDPR, особено за частта в която клиентска информация не бива да се съхранява по-дълго, отколкото е необходимо за изпълнение / проследяване на поръчката... Може би ще има някои промени, които да го съобразят с европейските изисквания. В желанието си да изкарат онлайн бизнеса на "светло" правят недомислици. Надявам се някой технически грамотен отдел скоро да внесе промени.
 
Вие май все още не разбирате, че ако имате плащания с наложен платеж ( не ППП) или плащания с карти, трябва не само да си вържете магазина с касовия апарат, а да ползвате САМО софтуер регистриран в НАП (СУПТО). Т.е. скрипта или софтуера управляващ магазина ви , някой производител или разпространител трябва да го е регистрирал като такъв. Регистъра работи от 01.12.2018 г., но до вчера нямаше нищо регистрирано. Глобите са солени.
А закона дали е хубав или не, няма никакво значение, в сила е.
Относно съхранянането на архивите и базата данни, харесва ви или не, длъжни сте да ги пазите и предиставяте извадки при поискване.
 
Последно редактирано:
@vassy - може ли да те помоля за малко разяснение, тъй като се занимаваш професионално с това? Знам, че част от темата е засегната тук, но все още не ми е ясно дали трябва директно електронния магазин да е свързан с касовия апарат, или касовия апарат трябва да е свързан само ако се използва софтуер за управление на продажбите?

От тази дискусия с НАП не ми става ясно:
Въпрос №4 Даден електронен магазин трябва ли да е свързан с касов апарат?
По смисъла на определението за търговски обект, съдържащо се в §1, т. 41 от ДР на ЗДДС, електронният магазин е търговски обект, от който се извършват продажби. Когато лицето, извършващо продажби чрез електронен магазин, използва за дейността си софтуер за управление на продажбите и за извършваните продажби е налице задължение за издаване на ФБ съгласно чл. 3, ал. 1 от Наредба Н-18/2006 г., софтуерът трябва да отговаря на изискванията на наредбата, респективно, той трябва да бъде свързан с ФУ.

(справка: https://www.kik-info.com/novini/nov...vorya-na-vaprosi-po-Naredba-N18-za.142156.php)

С други думи - ако имам електронен магазин, но нямам отделен софтуер за управление на продажби, трябва ли електронния магазин да бъде свързан с касовия апарат?
 
Нима продажбата през електронен магазин не се управлява от самия електронен магазин. Нали скрипта на магазина регистрира поръчката, уведомява клиента, приема плащане в някои случаи, потвърждава плащането и доставката, понякога издава фактура (според мен фактура трябва да се издава винаги, по-лесно е осчетоводяването после). Личното ми мнение е, че скрипта на електронния магазин е СУПТО. За да избегнете задължението за отпечатване(издаване) на касов бон, работете с ППП, а не с наложен платеж. Ако имате картови плащания, не ползвайте виртуални банкови терминали, а регистриран посредник (доставчик на платежни услуги) за плащанията с карти.
Ако плащането е извършено с PayPal касов бон не се издава, тъй като това са налични парични преводи чрез посредник – доставчик на платежни услуги. Ако обаче поради споменатия начин на плащане касов бон не се издава, то вие като търговец за регистриране на продажбата трябва да издадете фактура и заедно с нея да пътува пратката до клиента. Тъй като PayPal са доставчик на платежни услуги, то техните документи се признават от гледна точка на осчетоводяването.
http://www.clubschetovodstvo.bg/sch...dyavane-na-plashtaniya-chrez-paypal-6997.html
и
Когато плащането се извършва чрез „ Изипей ” АД, Epay.bg, Paypal, Ebg.bg, следва да се извърши проверка в публичния регистър по чл. 17 от ЗПУПС, за да се установи дали посочените дружества фигурират в този регистър като лицензирани платежни институции. При положение, че същите са посочени в регистъра, това означава, че ще се осъществява плащане чрез дружества, лицензирани да извършват дейност като платежна институция по смисъла на ЗПУПС.
В този случай, по силата на чл. 3, ал. 1 от Наредба №Н-18/2006 г. не е задължително издаването на фискална касова бележка от фискално устройство.
https://www.kik-info.com/forum/index.php?action=search2 - писмо на НАП

Регистрите на БНБ - http://www.bnb.bg/paymentsystem/pspaymentoversight/pspaymentoversightregisters/index.htm

Регистъра на КРС (не е най-актуалния, другия не се отваря в момента)- http://www.crc.bg/files/_bg/Actual_Register_UPU_31july_2008.htm
 
Последно редактирано:
А я кажи дропшипърите без физическа стока какво правят? И ако плащането не минава през тях?
 

Горе