Благодаря ти @vassy . Ако наистина е така, както казваш, то поне 80% от хората с електронни магазини ще имат проблем, защото до колкото знам най-масовото използвано е наложения платеж. Най-масовите платформи, до колкото знам, нямат опция за връзване с касов апарат - Prestashop, Opencart, Magento (може и да има, те са психопати), Wordpress...т.н. Отделно са хората, които ползват готови платформи тип маркетплейс - Olx, Amazon, Bazar, Ebay.. И да имат опция за свързване с касов апарат - със сигурност някой няма да се тръгне да си ги регистрира в НАП.
Не съм сигурен дали това наистина е целта на НАП. Ако човек има 3 различни магазина на 3 различни платформи трябва всичките да ги навърже към един касов апарат и складовите количества, номерата на фактурите и документацията да се следят едновременно от трите? Не ми се вижда възможно.
Също така някои от платформите за електронни магазини нямат опция за да се следят складовите наличности, или изобщо нямат такава функционалнот - т.е само приемат данните на клиента - както по телефона.
Попаднах и на това:
Ще се радвам да чуя твоето мнение и мнението на колегите и да стигнем до някакви общи изводи
Не съм сигурен дали това наистина е целта на НАП. Ако човек има 3 различни магазина на 3 различни платформи трябва всичките да ги навърже към един касов апарат и складовите количества, номерата на фактурите и документацията да се следят едновременно от трите? Не ми се вижда възможно.
Също така някои от платформите за електронни магазини нямат опция за да се следят складовите наличности, или изобщо нямат такава функционалнот - т.е само приемат данните на клиента - както по телефона.
Попаднах и на това:
Източник: https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=23813.0Ще използвам темата, за да обобщим новите изисквания към електронните магазини съгласно Наредба Н-18.
Според мен са 3 основни направления:
1.Магазин, който извършва продажби (чрез наета платформа) и получава приходите си единствено по банков път, има единствено задължение за деклариране на започване и спиране на дейността си.
2.Магазин, който извършва продажби (чрез наета платформа) и получава приходите си по банков път и в брой(чрез наложен платеж) има задължение за деклариране на започване и спиране на дейността си и въвеждане на ФУ съгласно измененията в наредбата.
3.Магазин, който извършва продажби (чрез наета или собствена платформа) и получава приходите си по банков път и/или в брой(чрез наложен платеж) и платформата се използва за управление на поръчките и доставките и има връзка с накои от модулите (склад, фактуриране или счетоводна програма), то ел.магазин има задължение за 1.деклариране на започване и спиране на дейността си 2.въвеждане на ФУ съглано измененията в наредбата и 3.въвеждане на СУПТО съгласно измененията в наредбата.
Ще се радвам да чуя твоето мнение и мнението на колегите и да стигнем до някакви общи изводи