Политическите проблеми на ЕС и България като член на съюза

Новия политически назначен от СДС директор орязва производствените мощности, раздава приватизационни бонове на работниците.
Масовата приватизация е при Виденов, който ни остави хиперинфлациика и фалирал банков сектор. Мастодонтите точно за тва се приватизираха, щото никога не са работели на пазарен принцип и единственото, което правят е да трупат дългове.
 
Да, на хубавите цени пак с общи бани и кенефи. Ся си спомням, че като влизахме в бунгалото първо се правеше основно почистване, а после се търсеше ток за електрическяи котлон, че да си готвиш на почивката.


Е "развития" социализъм де...
Тоест ако сега отидеш в планинска хижа под наем няма да си забършеш стаята и претупаш завивките? Направо ще се гмурнеш в океана от прах?

Развития соц го играем 75-89та
 
Масовата приватизация е при Виденов, който ни остави хиперинфлациика и фалирал банков сектор. Мастодонтите точно за тва се приватизираха, щото никога не са работели на пазарен принцип и единственото, което правят е да трупат дългове.
Един от големите успехи на „Чавдар“ в чужбина е свързан с модерния градски автобус Чавдар В 13 – 20, представен през 1981 г., чиято цялостна концепция е разработена от екип на БТРА с ръководител инж. Златьо Златев. Този проект стартира в резултат от един международен конкурс, обявен от общината на град Атина за доставката на 200 пътнически автобуса, които да заменят остарелия автопарк на града. Въпреки силната конкуренция от страна на изявени западни компании, конкурсът е спечелен от „Чавдар“, а дизайнът на новия модел, наречен В 13 – 20, е дело на инж. Мишев.

През 1984 г. е закупен лиценз от австрийската фирма Щайр-Даймлер-Пух за производството на фамилия линейни автобуси – градски Чавдар 130, крайградски Чавдар 330 и съчленен градски автобус Чавдар 140. Новите модели са усвоени през 1988 г., когато е завършена първата производствена серия от 10 автобуса, оборудвани с агрегати ЛИАЗ. През същия период са изработени опитни образци и малки серии от новата фамилия междуградски и туристически автобуси Чавдар 410, 420, 430 и 530.
 
Тоест ако сега отидеш в планинска хижа под наем няма да си забършеш стаята и претупаш завивките? Направо ще се гмурнеш в океана от прах?
Ква планинска хижа, говорим за бунгала по морето. Сега има бунгала за по 10 човека с бани и тоалетни, ел. уреди, вода и кабелна.

Развития соц го играем 75-89та
Баш най-големите мизерии са тогава, ма щом е това, ок.
 
Ква планинска хижа, говорим за бунгала по морето. Сега има бунгала за по 10 човека с бани и тоалетни, ел. уреди, вода и кабелна.
Хижа в гората или бунгало на морето е едно също. Най-яките ми ходения на море са точно то такива лагери. Дори преди 10 години намерихме едно място със все още запазени бунгала и си беше също толкова яко както и през 80те. Тия драми, че трябвало да си почистиш стаята/бунгалото и ще вземеш душ с още 2ма са обикновени лигавщини. В казармата се къпехме по 40 човека и ни един не умря или се зарази с нещо. И по тази тема през 80те дори в развития запад са ползвали обществени бани, хотели с една баня и тоалетна за целия етаж и т.н.

Но незнам защо някакви неща се пришиват на соца като запазена марка за мизерия. Цялостно не е имало големи разлики в бита на средностатистическия англичанин да речем и българин. Липсата на пари, възможности и т.н. са общи знаменатели в даден момент на човешкото развитие. Знам, знам по филмовете друго показваха :)

Ти на почивка ли ходиш или на тийм билдинг? Какъв е смисъла да смениш домашните удобства със същите на друго място?!?
 
Последно редактирано:
Пак национализирана фабрика...
През 1947 г. работилницата на Рачо Джамбов е национализирана и продължава дейността си под името Автокарусерийна „Георги Димитров“. Джамбов остава на работа в своята фирма, като технически ръководител, а неговия племенник Рачо Христов Джамбов поема директорския пост. Хмммм мнго соц да...

 
И май бяха вносни двигатели, руzzка разработка.
Научноизследователски и проекто-конструкторски институт за двигатели и автомобили (НИПКИДА) в София.

През 77ма имат няколко модела с чешки.
 
Научноизследователски и проекто-конструкторски институт за двигатели и автомобили (НИПКИДА) в София.

През 77ма имат няколко модела с чешки.
Що не си довърши цитата на първото изречение?

Дори шасито не е било българско, а чешко. Да сложиш върху агрегата и шасито с изградени всички контроли една кутия от ламарина и стъкло и да слжиш в нея едни седалки не е особено голям успех. Както не е успех и сглабянето на Маестро (или както се казваха тея подигравки) и китайски боклуци в Ловеч...
 
  • Haha
Реакции: Vbb
Що не си довърши цитата на първото изречение?

Дори шасито не е било българско, а чешко. Да сложиш върху агрегата и шасито с изградени всички контроли една кутия от ламарина и стъкло и да слжиш в нея едни седалки не е особено голям успех. Както не е успех и сглабянето на Маестро (или както се казваха тея подигравки) и китайски боклуци в Ловеч...
аз такова... понеже според твоите думи било много лесно върху шасито и двигателя да се сложи просто една ламарина .. ти колко такива си направи в двора? :)
 
Явно пак трябва да пусна поста, че не го четем:



Нова имал фабрика за тоалетна хартия, развивал я добре, капитала нараствал, производството и работниците също. Обаче един ден идва новата власт, някъв шапкар дето до вчера е пасал овцете му казва, че фирмата вече не е негова, а е държавна. Държавата налива пара, и "надгражда" в затворена икономика, без пазарен принцип. В същото време Новата е супер доволен, че фабриката е надградила и работи супер, за него това е развитие и просперитет, нищо че вече няма бизнес и фабрика, а може и у некой лагер да е отишъл. Идва лошътъ димакрация и вместо да запази това ултра-работещо предприятие, дето ще носи приходи и работни места, взема че го приватизира и подкарва на свободния пазар, а то па туй предприятие се оказва, че изобщо не е развито и конкурентно способно, а започва да трупа дългове и фалира. Ехх, кво беше убаво едно време.

Е, аз кво казвам, и до ден днешен завода си работи със отнетите машни, бази и работници.
 
Що не си довърши цитата на първото изречение?

Дори шасито не е било българско, а чешко. Да сложиш върху агрегата и шасито с изградени всички контроли една кутия от ламарина и стъкло и да слжиш в нея едни седалки не е особено голям успех. Както не е успех и сглабянето на Маестро (или както се казваха тея подигравки) и китайски боклуци в Ловеч...
Давай направи ти завод тогава.

Да изясним нещо. Това което са правили в завод Чавдар през соца е слаба ракия, но сега 40 години по-късно правейки го всяка западна компания свързана с производство е връх на бизнес нюха и невероятен успех...

Егати логиката, честно...
 
аз такова... понеже според твоите думи било много лесно върху шасито и двигателя да се сложи просто една ламарина .. ти колко такива си направи в двора? :)
Понеже си много отворен, я кажи за най-големия успех на българо съвеzzката индустриална дружба - Кремиковци. Колко е бил продуктивен с неговите "технологии последно поколение" и "евтината суровина", която сме добивали от жилата, дебела колкото ръката ми. Та е трябвало да купуваме руда от руzzия, да я транспортираме от другия край на територията им, после по бдж, за да можем да тровим цяла София.


Отговор адекватен няма да получа, затова ще кажа че всичко става ясно след падането на подпряния режим, всичко което е било една голяма гавра и бутафория е приключило. Всичко, което е имало смисъл да се прави работи и до днес - Асарел, Девня и куп други подобни предприятия.
 
Понеже си много отворен, я кажи за най-големия успех на българо съвеzzката индустриална дружба - Кремиковци. Колко е бил продуктивен с неговите "технологии последно поколение" и "евтината суровина", която сме добивали от жилата, дебела колкото ръката ми. Та е трябвало да купуваме руда от руzzия, да я транспортираме от другия край на територията им, после по бдж, за да можем да тровим цяла София.


Отговор адекватен няма да получа, затова ще кажа че всичко става ясно след падането на подпряния режим, всичко което е било една голяма гавра и бутафория е приключило. Всичко, което е имало смисъл да се прави работи и до днес - Асарел, Девня и куп други подобни предприятия.
СДС от най печелившия завод в България - Кремиковци го превърнаха в една руина! Факт !
Асарел медет е купен от канадците , Девня не работи !
 
Давай направи ти завод тогава.

Да изясним нещо. Това което са правили в завод Чавдар през соца е слаба ракия, но сега 40 години по-късно правейки го всяка западна компания свързана с производство е връх на бизнес нюха и невероятен успех...

Егати логиката, честно...
Сега им работим на ишлеме, именно защото 50 години тея имбецили са ни ебали майката на икономиката. Ако бяхме пазарна икономика щеше да има средно развити компании в индустрията и тук, които щяха да извършват развойната и голяма част от производствената дейност на наша територия, ефективно оставяйки по-голямата част от добавената стойност тук.

Не искат да построят завод за коли от основи западните фирми, защото виждат каква мафиотска държава сме и че държавата ще ги спъва за рушвети през месец. И въпреки това благодарение на пазара на труда, който е гладен за работа има ренегати, които покрай Пловдив правят производствени чудеса с необразован от "страхотните училища наследени от соца" генетичен материал, образовайки си ги сами.
 
СДС от най печелившия завод в България - Кремиковци го превърнаха в една руина! Факт !
Асарел медет е купен от канадците , Девня не работи !
Кремиковци е в ефективен фалит веднага след спирането на дотираната суровина, кое не разбираш? Подобни заводи се изграждат до източника на суровината не на хиляди километри от нея, само за да се направи петилетката

Асарел - защо е купен? Защото има смисъл от него. И още нещо да питам за завода, скоро да си чувал р. Тополница да й е "изплувала рибата". През 90те докато беше държавно там ЖИВО СЪЩЕСТВО нямаше в тази река. Сега пак има периодични инциденти, няма как но екологията в района е подобрена. Не е цвете, но е подобрена. Именно защото тази частна канадска компания не може да си позволи репутационните щети. А комунистите нямат репутация за пазене, те искат определен тонаж мед да се изнесе за "братска" руzzия тоя месец и не ги интересуват гадостите в реката и язовира.

Кой завод в Девня не работи? https://www.devnyacement.bg/en или https://agropolychim.bg/ ?
 
Сега им работим на ишлеме, именно защото 50 години тея имбецили са ни ебали майката на икономиката. Ако бяхме пазарна икономика щеше да има средно развити компании в индустрията и тук, които щяха да извършват развойната и голяма част от производствената дейност на наша територия, ефективно оставяйки по-голямата част от добавената стойност тук.
Каквато и да е чужденстранна компания работеща в българия единственото което оставя тук са заплатите на работниците ако имаше как щяха и тях да си внесът.

Не искат да построят завод за коли от основи западните фирми, защото виждат каква мафиотска държава сме и че държавата ще ги спъва за рушвети през месец. И въпреки това благодарение на пазара на труда, който е гладен за работа има ренегати, които покрай Пловдив правят производствени чудеса с необразован от "страхотните училища наследени от соца" генетичен материал, образовайки си ги сами.
Това с рушветите не е запазена марка на България. Интересно защо се опитват да изнесът производството си извън техните държави като е толкова благодатен бизнес климата на запад :)

Точно образованите през соца са едни от най-успешните хора днес. Засъжаление преминават във възрастовата граница която налага да се търсят подходящи наследници а такива липсват особено когато се отбележи нивото на образование сега и малоумните разсъждения...

Държавата е мафиотска защотосе потдържа умишлено да бъде такава. И не не от Русия.
Ако е толкова силно руското влияние защо ЕРП-тата не са руски? Мините? Транспорта?
Защо умишлено се унищожава БДЖ ползвано от 2/3 от българите?
Защо Топлофикация постоянно е пред фалит?
Защо над 3000 язовира изградени през соца в България и пряко сзързани с водоснабдяването тенденционо се неглижират и не се поддържат?

Искаш да плащаш 50 лв кубик вода понеже е европейско?
 
Последно редактирано:
  • Love
Реакции: Vbb
Кремиковци е в ефективен фалит веднага след спирането на дотираната суровина, кое не разбираш? Подобни заводи се изграждат до източника на суровината не на хиляди километри от нея, само за да се направи петилетката

Асарел - защо е купен? Защото има смисъл от него. И още нещо да питам за завода, скоро да си чувал р. Тополница да й е "изплувала рибата". През 90те докато беше държавно там ЖИВО СЪЩЕСТВО нямаше в тази река. Сега пак има периодични инциденти, няма как но екологията в района е подобрена. Не е цвете, но е подобрена. Именно защото тази частна канадска компания не може да си позволи репутационните щети. А комунистите нямат репутация за пазене, те искат определен тонаж мед да се изнесе за "братска" руzzия тоя месец и не ги интересуват гадостите в реката и язовира.

Кой завод в Девня не работи? https://www.devnyacement.bg/en или https://agropolychim.bg/ ?
Полимери Девня на Банев фалира!
Колкото до Кремиковци , нямаш думата защото си роден след 90 година ! Дори не си доближаваш информацията до истината за Кремиковци!
Каквато и да е чужденстранна компания работеща в българия единственото което оставя тук са заплатите на работниците ако имаше как щяха и тях да си внесът.


Това с рушветите не е запазена марка на България. Интересно защо се опитват да изнесът производството си извън техните държави като е толкова благодатен бизнес климата на запад :)

Точно образованите през соца са едни от най-успешните хора днес. Засъжаление преминават във възрастовата граница която налга да се търсят подходящи а такива липсват особено когато се отбележи нивото на образование сега и малоумните разсъждения...

Държавата е мафиотска защотосе потдържа умишлено да бъде такава. И не не от Русия.
Ако е толкова силно руското влияние защо ЕРП-тата не са руски? Мините? Транспорта?
Защо умишлено се унищожава БДЖ ползвано от 2/3 от българите?
Защо Топлофикация постоянно е пред фалит?
Защо над 3000 язовира изградени през соца в България и пряко сзързани с водоснабдяването тенденционо се неглижират и не се поддържат?

Искаш да плащаш 50 лв кубик вода понеже е европейско?
след срутването на стената на язовир Каховка от украйнците , от вчера са взете изключително сериозни превантивни мерки за преглед на всички язовирни стени в България .,... просто видяха какво може да се случи ако някоя стена пробие!
 

Горе