Какво предстои за Tesla

Чакай ба, коя година сме в момента? Десетина години казах, не стотина.
Аз друго те питах, има ли анкетна карта на новите тесла собственици? Какви коли са карали преди това?
При Мерцедес, БМВ и голяма част от марките на VW групата си има силна бранд привързаност.
Смисъл предполагам си видял, че мерцедес имат 2млн продадени автомобили за 2021 г. и нищожен % от тях са електрички. Хората, които купуват мерцедес не търсят това (все още).
От тази гледна точка и не им е толко зор да наваксват с електричките и превключването. Изостават, но не фатално.
 
Чакай ба, коя година сме в момента? Десетина години казах, не стотина.

Брат, 2035 е след 13г. Това си е баш десетина. :)

Аз друго те питах, има ли анкетна карта на новите тесла собственици? Какви коли са карали преди това?
При Мерцедес, БМВ и голяма част от марките на VW групата си има силна бранд привързаност.
Смисъл предполагам си видял, че мерцедес имат 2млн продадени автомобили за 2021 г. и нищожен % от тях са електрички. Хората, които купуват мерцедес не търсят това (все още).

Умно момче си. Питай хората защо избират Тесла.

Аз често спирам да подпитвам. Най-честите отговори са: по-голям пробег, статус, визия, ускорение и защото са различни.

От тази гледна точка и не им е толко зор да наваксват с електричките и превключването. Изостават, но не фатално.

Фатално чак не знам, но Herbert Diess сам го каза, че ще се целят във втора позиция, защото няма как да наваксат.
 
На Брат пит брачед му. Нали това казвам - десетина години. Не знам какво си разбрал от написаното, ма явно не схващаш бързо.
Отбягваш въпроса ми явно или отново не зацепваш какво пиша. Къв процент теслобранци са слезли от мерц, ауди или бмв?
 
На Брат пит брачед му. Нали това казвам - десетина години. Не знам какво си разбрал от написаното, ма явно не схващаш бързо.
Отбягваш въпроса ми явно или отново не зацепваш какво пиша. Къв процент теслобранци са слезли от мерц, ауди или бмв?
Какъвто въпроса такъв и отговора.

За мен отчетите говорят достатъчно.

Продажбите (като цяло, не само BEV) на много производители са драстично надолу цитирайки проблеми с доставки на чипове, а Тесла пускат рекорд след рекорд всяко тримесечие. Мен като акционер друго не ме интересува особено.

Едит: за Q1 в Китай в премиум сегмента Model Y e значително по-добре продаван SUV спрямо предлаганите от BMW, Merc, Audi и др. Въпреки прекъсването на фабриката в Шанхай. Тук не говорим само за BEV. ;)
 
Последно редактирано:
Какъвто въпроса такъв и отговора.

За мен отчетите говорят достатъчно.

Продажбите (като цяло, не само BEV) на много производители са драстично надолу цитирайки проблеми с доставки на чипове, а Тесла пускат рекорд след рекорд всяко тримесечие. Мен като акционер друго не ме интересува особено.

Така малко конкапацваш и реално не знам защо реши да ми отговяраш на първия коментар.
Хубаво, все тая. Радвай се там на постиженията и си свиркай.

PS. Като продаваш по няколко милиона автомобила е логично да имаш проблем с чиповете, когато има глобален недостиг. То добре, че сега уж ще намалее търсенето на ПЦ-та, смартфони и таблети, че инак в Тесла ще почнат да махат компоненти или имам просто такива спомени за методи на спряване с проблема? :)
 
То добре, че сега уж ще намалее търсенето на ПЦ-та, смартфони и таблети, че инак в Тесла ще почнат да махат компоненти или имам просто такива спомени за методи на спряване с проблема? :)

Викаш никой друг не маха компоненти? :eek: Питам понеже знам от първа ръка за много такива случай именно в тази индустрия.

Ама не, чакай... Другите не само махат компоненти. Те направо режат производството си с 40%. ;)

Едит: не съм луд фен. Докато имаме 50%+ ръст ще е така. После може да размисля.
 
Най-честите отговори са: по-голям пробег, статус, визия, ускорение и защото са различни.
От отговорите се вижда, че това са EV ентусиасти:
1. "По-голям пробег" - очевидно сравняват с други EV, иначе твърдението е смешно
2. "Визия" - ако имат предвид външния вид (а не кокпита например), отново е несериозно
3. "Защото са различни" - това няма нужда от коментар, явно са фенове

Та в тоя смисъл тези отговори са безмислени в контекста на дискусията тук.
 
Едит: за Q1 в Китай в премиум сегмента Model Y e значително по-добре продаван SUV спрямо предлаганите от BMW, Merc, Audi и др. Въпреки прекъсването на фабриката в Шанхай. Тук не говорим само за BEV. ;)

Може ли да споделиш линк към тази информация, че чак ми стана интересно. Доколкото знам в Китай се продават по-евтините неща по-добре, отколкото по-скъпите. Ама то май навсякъде е така. :)
 
От отговорите се вижда, че това са EV ентусиасти:
1. "По-голям пробег" - очевидно сравняват с други EV, иначе твърдението е смешно

Очевидно.

Макар че тук става въпрос за българи. В държави с развита инфраструктура и добър достъп до суперчарджъри нещата стоят по друг начин.

Ако съм спокоен, че мога да заредя 80% за 30 минути до като съм спрял да почина и изпия едно кафе пробега няма да е такъв фактор.

2. "Визия" - ако имат предвид външния вид (а не кокпита например), отново е несериозно
3. "Защото са различни" - това няма нужда от коментар, явно са фенове

Та в тоя смисъл тези отговори са безмислени в контекста на дискусията тук.

Има толкова смисъл колкото дискусията защо например някой кара Acura, а не БМВ. Или защо използва iPhone, а не Самсунг. В края на деня кола за $100,000 върши същата работа като стара кошница за $1,000.

Всяка скъпа покупка в голяма степен е емоционално решение.

Може ли да споделиш линк към тази информация, че чак ми стана интересно. Доколкото знам в Китай се продават по-евтините неща по-добре, отколкото по-скъпите. Ама то май навсякъде е така. :)

Говорим за премиум сегмента. Или там не се продават скъпи коли? :)

Реално източника е CPCA (China Passenger Car Association). Тия просто визуализират информацията. Те ти и линк: https://cnevpost.com/2022/04/12/tesla-model-y-becomes-top-selling-suv-in-china-in-both-march-and-q1/

2022041209052895.jpg
 

Прикачени файлове

  • Screen Shot 2022-04-12 at 14.41.47.png
    Screen Shot 2022-04-12 at 14.41.47.png
    42.2 KB · Преглеждания: 0
Последно редактирано:
  • Haha
Реакции: Ivo_
Смешно е да сравняваш китайските сув, тесла и заедно с тях GLC-то. :D
Това е съвем друга лига, пък ако ще хипер луксозни да ги водят всички тия изброените.

Сега пък е смешно. :) Такива са бройките и това се продава там.

В Европа щото е по-различно... Айде за сега поне водят само в BEV. :)

Screen Shot 2022-04-12 at 15.01.07.png
 
А бе брат пит, тва са скъпи автомобили, къде ги броиш на една везна.
Нали твърдиш, че по-евтините се продават повече? Ко стана? :eek: Май цената не е основен фактор.

Цитирам:
- Доколкото знам в Китай се продават по-евтините неща по-добре, отколкото по-скъпите. Ама то май навсякъде е така. :)

И не ги броя аз. Това са официалните продажби за SUV там.
 
Според мен ти не разбираш. Нищо, след още някое друго тримесечие може и да зацепиш.
 
Пиша бавно, защото... продължението го знаеш. :)
Тесла е евтинджос спрямо Мерцедес и БМВ. Какво не разбра.
И Ламборгинитата не ги купуват много, сигурно щот не са хубави.

Хората, които купуват горните марки автомобили в големия си процент не търсят електричка. Вярвам можеш да видиш, че БМВ има 2,5 млн продажби и колко е малък EV дяла от тях. Мерцедес има 2 млн продажби и минимален дял EV от тях. Audi имат 1,7 млн продажби, и същата работа. Просто този тип хора в мнозинството си все още не търсят електричка.
Като намалеят хората, които търсят ДВГ вече ще стане ясно кой кой е и къде отива.
 
Пиша бавно, защото... продължението го знаеш. :)
Тесла е евтинджос спрямо Мерцедес и БМВ. Какво не разбра.
И Ламборгинитата не ги купуват много, сигурно щот не са хубави.

Хората, които купуват горните марки автомобили в големия си процент не търсят електричка. Вярвам можеш да видиш, че БМВ има 2,5 млн продажби и колко е малък EV дяла от тях. Мерцедес има 2 млн продажби и минимален дял EV от тях. Audi имат 1,7 млн продажби, и същата работа. Просто този тип хора в мнозинството си все още не търсят електричка.
Като намалеят хората, които търсят ДВГ вече ще стане ясно кой кой е и къде отива.

Милия... лЕжи ти на тая.

Не знам за Китай, но според ЕС и САЩ BEV ще минат по продажби ДВГ още през 2025г. като почти всички нови продадени автомобили ще са електрически.

Вече знаем как изброените марки ще наваксат за 2-3г. Все пак в плановете им за промени по фабрики и т.н. се говори за 2035г. и натам :D.

Както и да е. :)
 
Ето още един бърз пост по темата с малко перспектива. Този път за САЩ.

Днес има много новини, защото доста неща се репортват понеже сме между тримесечия.

Tesla, BMW, Lexus, Mercedes, Audi. Нищо, че според @Ivo_ Tesla не е в същия сегмент. ;)

- 50% преднина пред BMW
- 42% ръст на годишна база
- повечето конкуренти със спад от двуцифрено число.
- премиум сегмент Tesla, BMW, Lexus, Mercedes, Audi

FQIamHYXMAMCTVr
 
Нямам дялове в нито една от изброените компании, тъй че ми е през.. :)
Ти гледай повече на кво лЕжиш, че имаш какво да губиш, аз просто коментирам факти, които се виждат с просто око. :)

PS. Ще ми е кофти единствено ако успея до десет години да си позволя нещо от сорта на SQ8 (съответно актуалното през 2030те де), пък те да са спрели да ги правят вече такива и да трябва да си купувам нещо на ток.

Едит: Ми Мъск е успял да убеди някой, че продава примиъм автмобили. Разгледах го модела Y, ми нищо впечатляващо, съжалявам, ако имам по-високи представи за лукс.
 
Ето и за UK. Това са продажби като цяло. Не само електрически.

Model Y и Model 3 в топ3 за месец март.

FQJVIoqWUAUctuH
 
  • Haha
Реакции: Ivo_

Горе