Какво предстои за Tesla

Като сме подхванали темата със старите автомобили... Какво се случва с Теслите на по 5+ години?

При положение, че батерията има 3-4% загуба за този период какво точно те притеснява? На 300к км средно има 10% загуба.

Моторите са на практика вечни. Останалото е като при всеки друг автомобил.

Повечето Бай Ганьо карат такива. Разпитай ги, че на мен не ми вярваш. :)
 
Защото ти си мерилото предполагам? :)
Т.е. само ти имаш божественото право да си мерилото ли?

Също темата е за определена марка ел. автомобили.
Е ти пък се изказа неподготвен за друга марка автомобили върху която имам ЛИЧНИ наблюдения над 20 години. Така че се съм в правото си да включа.
 
Т.е. само ти имаш божественото право да си мерилото ли?

Не съм аз, но благодаря за комплимента!

Има достатъчно компании, които се занимават със статистика и тази информация е публична. Или ще кажеш, че е някаква конспирация и БМВ не са в дъното по надеждност? Не случайно в САЩ им викат: endless money pit.
 
Или ще кажеш, че е някаква конспирация и БМВ не са в дъното по надеждност? Не случайно в САЩ им викат: endless money pit.
Нищо не казвам. През живота си съм поддържал доста коли, както лични така и на фирмата. Имам си лични наблюдения и съм чул по всяка вероятност всички вицове и теории за БМВ. Как да ти кажа голяма част от тях са от рода "бате гледал един как го яде и каза, че било вкусно" :D
 
Не съм аз, но благодаря за комплимента!

Има достатъчно компании, които се занимават със статистика и тази информация е публична. Или ще кажеш, че е някаква конспирация и БМВ не са в дъното по надеждност? Не случайно в САЩ им викат: endless money pit.

Колкото reliability index-а погледна, все са различни. В един, в който БМВ е на 17-то, Тесла е на 27-мо (!), а Волво е на 20-то място. Номер едно е някакъв гъзарски Лексус. Не знам дори на база какво са оценени, камо ли пък да вярвам на тая статистика.

За money pit приказките са малко като онея, че БМВ-тата не се карали зимата. Марката има един кофти мотор (8 цилиндъра бензин, заминават дюзите и с тях целия двигател), един много капризен 3-литров дизел с две турбини, един двулитров дизел при който се сменя превантивно веригата за да не плачеш (това е стар мотор обаче) и, горе-долу, това са по-проблемните двигатели. Разбира се, М-сериите си искат биелни лагери и тн., ама те изобщо не трябва да са част от такава статистика, според мен.

Така де, както казах вече, за мен изобщо не си прав. Но все пак, да коментираме ли 27-мото място на Тесла?
 
Колкото reliability index-а погледна, все са различни. В един, в който БМВ е на 17-то, Тесла е на 27-мо (!), а Волво е на 20-то място. Номер едно е някакъв гъзарски Лексус. Не знам дори на база какво са оценени, камо ли пък да вярвам на тая статистика.

За money pit приказките са малко като онея, че БМВ-тата не се карали зимата.

Ако ги поддържаш като хората, а не с афтърмаркет или втора ръка както правят българите са си скъпи.

Марката има един кофти мотор (8 цилиндъра бензин, заминават дюзите и с тях целия двигател), един много капризен 3-литров дизел с две турбини, един двулитров дизел при който се сменя превантивно веригата за да не плачеш (това е стар мотор обаче) и, горе-долу, това са по-проблемните двигатели. Разбира се, М-сериите си искат биелни лагери и тн., ама те изобщо не трябва да са част от такава статистика, според мен.

Зависи кой М, какво точно търсиш в един автомобил и бюджета трябва да е сходен според мен.

Така де, както казах вече, за мен изобщо не си прав. Но все пак, да коментираме ли 27-мото място на Тесла?

Нямам теза, че не правят проблеми. Твърдя, че всичко е до емоция, късмет и кой как си поддържа колата. Изобщо тая работа за лукс, премиум и т.н. е много субективна.

БМВ-тата ги подхванахме след един от постовете и споделих мои наблюдения от сервиза.
 
Над 100,000 човека с FSD Beta и над 150,000 са платили предварително. За сравнение 2021г. са били около 60,000.

До края на годината е вероятно всички в САЩ да имат достъп до програмата. В момента е за много малък брой хора с достатъчно висок рейтинг за безопасност. Т.е. не превишаваш скорост, не си гледаш в телефона и т.н.

Това лято може и в Европа да дойде.

Цената на FSD пакета е $12,000. Абонамента струва $99 или $199 в зависимост от версията като с времето ще се покачват.

Да не забравяме, че екосистемата от апликации и софтуер за Tesla тепърва ще се развива и ще има собствен app store, за който също ще получава пари от разработчиците.
  • Apple взима $99 годишна такса и 30% от всяка транзакция за да ти бъде приложението в app store-а им.
  • Като това е между 70% и 85% от брутните им доходи. ;)
Ако приемем, че Тесла ще следва техния модел някой може ли да сметне печалбите?

iPhone на колела ;).

Едит: иде отчет след 2 дни. :eek:
 
Последно редактирано:
Пуснаха и застраховките в още няколко щата. Това са още допълнителни доходи без никакви разходи. Скоро и в ЕС. ;)

В САЩ почти винаги е почти 60-80% по-евтино да минеш през Тесла в сравнение с друг застраховател, защото все пак те имат всички данни в реално време какъв шофьор си.
  • Arizona
  • California
  • Colorado
  • Illinois
  • Ohio
  • Oregon
  • Texas
  • Virginia
Застрахователния бизнес е един от най-доходоносните изобщо. Тепърва ще го развиват.
 
Ако ги поддържаш като хората, а не с афтърмаркет или втора ръка както правят българите са си скъпи.



Зависи кой М, какво точно търсиш в един автомобил и бюджета трябва да е сходен според мен.



Нямам теза, че не правят проблеми. Твърдя, че всичко е до емоция, късмет и кой как си поддържа колата. Изобщо тая работа за лукс, премиум и т.н. е много субективна.

БМВ-тата ги подхванахме след един от постовете и споделих мои наблюдения от сервиза.
Абе ти голям американец се извъди. Добре, вярно че българите НЕ СМЕ стока, ама айде сега.
 
Как така без никакви разходи, кой какво застрахова и в гаранция на какво от кого?

Не съм закусвал още и съм изял 'почти'. :D Марджина при застраховките е един от най-високите.

Имай предвид, че инцидентите при колите с FSD в момента са около 10 пъти по-редки.
 
Не съм закусвал още и съм изял 'почти'. :D Марджина при застраховките е един от най-високите.

Имай предвид, че инцидентите при колите с FSD в момента са около 10 пъти по-редки.
Чакай сега. Значи ги застраховат защото няма да има инциденти. Добре ли съм разбрал? Щото аз бизнеса с теслите не го разбирам.
 
Чакай сега. Значи ги застраховат защото няма да има инциденти. Добре ли съм разбрал? Щото аз бизнеса с теслите не го разбирам.

Ти защо си застраховаш къщата като я те обрал някой, я не? :D

Просто през тях е по-евтино, защото не те слагат под общ знаменател с всички шофьори, а е индивидуално на база как шофираш.
 
Едно природно бедствие и 'почти' нулира печалбата и за предходни години. :)

Това не променя факта, че статистически марджина е много висок. А докато стане "бедствието" тези пари са изкарали още повече пари, защото никой не ги държи да седят и да ги яде инфлацията.

Та тая кълка е бонус, ама да не се лежи много на нея. :)

Приходи ли са? Приходи са. Тепърва ще се развива тази вертикала.

Предполагам след време и другите ще изкопират, защото различните автопилоти от конкуренти също следят доста неща.

Както някои компании вече копират модела без дилър и директно през уеб платформа купуваш автомобила си. Доскоро никой друг не го правеше. Това са едни 8-10% надолу в цената от страна на клиента или марджин за компанията.
 
Не ми е лесно да го призная но Метата е прав...
 
Бе пиши тесла ту да муун и да приключваме темата. Тесла е топа и коментарите са практически излишни. :)
Ами това е като печатницата или както го наричате принтера в США :)
Метата е прав защото си купуваш кола за кусурнайсет хиляди и как да не я застраховаш...
 

Горе