Минава Penguin 18-10-2014

Re: От: Минава Penguin 18-10-2014

И като отсеят спама кой ще им клица на рекламите в индекса? Нали точно спама им вдига кликовета ама блажени са вярващите. :)
Хахаха, бате, те освен изчистване от спама ще се справят и с показването на нерелевантни резултати по първите позиции, ето как ще вдигнат кликаемоста. Ти търсиш да купиш цветя, те ти плескат един резултат на Уикипедия за цветята и един от някой онлан тълковен речник...а над тях са се наредили в спонсорираните реклами магазините. :) Като това с хостинг нишата. Напиши и тук и в US Hosting и ще видиш, че някъде по първите е Wikipedia, дали човека не знае какво е хостинг, щом точно него търси и търси ли хостинг, или да се информира за хостинг. Но резултата е постигнат - минус една хостинг компания, която да е на първа страница. Демек отива на редицата и тя при рекламодателите. Чух го от наш потребител тук, заека, и ми направи впечатление, че наистина е така. За това пак - бранд му е майката. :) Колкото по-популярен си в някоя област, толкова по-голям буст ще имаш, пък него другите купуват линкове от сапето. :) Имам едни приятели, те милите мъчат го това SEO, какво ли не правят, и са в пъти по-силни от конкурентите си технически (on page & off page), но просто си ги бута назад, защото не са познаваеми за Google и това няма да се промени докато не настъпят с бюджети и някаква по креативна стратегия. Казвам им "Отидете, направете това и това фри и им поискайте едно лого на сайта им, банер, някаква статия"...."еее, ама то това ни е разход...мрън, мрън...". Ок, щом ти е разход седи на последна страница. ;) Няма фри неща. И докато не го осъзнаят, няма как да успеят.

Ето един прост пример на една фирма, която видях как се разви доста добре....какво направи....ще си говорим за оптимизация разбира се...в един друг вид. Та тя създаде сайта си, напълни си го, описа си услугите, и подготви един бюджет, но забележете не за реклама, а за материали нужни, за да "почерпи" с услугите си няколко (абе към 50) фирми, като не поиска нищо в замяна. Естествено, всяка една фирма бе добре подбрана и знаеше, че разполага с ресурс в интернет...и хоп....20 от тези фирми останаха толкова доволни, че не само ги ангажираха пак, но и публикуваха нещо за тях в изданията си.

И още един пример, защото си мислят някой, че SEO и креативност нямат нищо общо и за едното може да дава, за другото не. Една малка пивоварна (мисля, че във Франция, но ще излъжа), изкарва реколтата си ново вино. Какво прави тя. Не си бута парите като всичко кретени в телевизията, а праща на всеки по голям блогър, пишещ за кулинария, вина, алкохол, заведения, по една бутилка от тази реколта, напълно безплатно. Разбира се добре опакована, с пожелания и поокрасена. И така мисля, че беше на около 100 такива блогъри (а може и да са 200). Продуктът е добър и какво следва? Познайте? По-голямата част от тези блогъри веднага зачесват клавиатурата и не след дълго имаш няколко много добри рецензии за виното си от специалисти в областта и наистина добра линк кампания. Резултат в цифри - цялата им реколта бе изкупена с последвала заявка за няколко стотици хиляди за следващата годна. Добре ли е? :) После ходи си пусни ТВ-то да гледаш кой води и кой ще се прекръсти ТЕЛЕкой. :D
 
От: Re: От: Минава Penguin 18-10-2014

Ще дойдете на моето, ама нали все съм кривия :P
Хахаха, бате, те освен изчистване от спама ще се справят и с показването на нерелевантни резултати по първите позиции, ето как ще вдигнат кликаемоста. Ти търсиш да купиш цветя, те ти плескат един резултат на Уикипедия за цветята и един от някой онлан тълковен речник...а над тях са се наредили в спонсорираните реклами магазините. :) Като това с хостинг нишата. Напиши и тук и в US Hosting и ще видиш, че някъде по първите е Wikipedia, дали човека не знае какво е хостинг, щом точно него търси и търси ли хостинг, или да се информира за хостинг. Но резултата е постигнат - минус една хостинг компания, която да е на първа страница. Демек отива на редицата и тя при рекламодателите. Чух го от наш потребител тук, заека, и ми направи впечатление, че наистина е така. За това пак - бранд му е майката. :) Колкото по-популярен си в някоя област, толкова по-голям буст ще имаш, пък него другите купуват линкове от сапето. :) Имам едни приятели, те милите мъчат го това SEO, какво ли не правят, и са в пъти по-силни от конкурентите си технически (on page & off page), но просто си ги бута назад, защото не са познаваеми за Google и това няма да се промени докато не настъпят с бюджети и някаква по креативна стратегия. Казвам им "Отидете, направете това и това фри и им поискайте едно лого на сайта им, банер, някаква статия"...."еее, ама то това ни е разход...мрън, мрън...". Ок, щом ти е разход седи на последна страница. ;) Няма фри неща. И докато не го осъзнаят, няма как да успеят.

Ето един прост пример на една фирма, която видях как се разви доста добре....какво направи....ще си говорим за оптимизация разбира се...в един друг вид. Та тя създаде сайта си, напълни си го, описа си услугите, и подготви един бюджет, но забележете не за реклама, а за материали нужни, за да "почерпи" с услугите си няколко (абе към 50) фирми, като не поиска нищо в замяна. Естествено, всяка една фирма бе добре подбрана и знаеше, че разполага с ресурс в интернет...и хоп....20 от тези фирми останаха толкова доволни, че не само ги ангажираха пак, но и публикуваха нещо за тях в изданията си.

И още един пример, защото си мислят някой, че SEO и креативност нямат нищо общо и за едното може да дава, за другото не. Една малка пивоварна (мисля, че във Франция, но ще излъжа), изкарва реколтата си ново вино. Какво прави тя. Не си бута парите като всичко кретени в телевизията, а праща на всеки по голям блогър, пишещ за кулинария, вина, алкохол, заведения, по една бутилка от тази реколта, напълно безплатно. Разбира се добре опакована, с пожелания и поокрасена. И така мисля, че беше на около 100 такива блогъри (а може и да са 200). Продуктът е добър и какво следва? Познайте? По-голямата част от тези блогъри веднага зачесват клавиатурата и не след дълго имаш няколко много добри рецензии за виното си от специалисти в областта и наистина добра линк кампания. Резултат в цифри - цялата им реколта бе изкупена с последвала заявка за няколко стотици хиляди за следващата годна. Добре ли е? :) После ходи си пусни ТВ-то да гледаш кой води и кой ще се прекръсти ТЕЛЕкой. :D
 
От: От: Минава Penguin 18-10-2014

И като отсеят спама кой ще им клица на рекламите в индекса? Нали точно спама им вдига кликовета ама блажени са вярващите. :)

Не мисля, че на гошо му липсват сайтове за цъкане. :lol:

Записвам тук една изгъзица, да си я следя. Ще ми е интересно да я коментирате.
 
От: От: От: Минава Penguin 18-10-2014

Не мисля, че на гошо му липсват сайтове за цъкане. :lol:

Записвам тук една изгъзица, да си я следя. Ще ми е интересно да я коментирате.

EMD бранд домейни бекнати с доста линкове и явна липса на интерес от СЕОта в нисшата, нормално да излизат :)
 
Re: От: Re: От: Минава Penguin 18-10-2014

Ще дойдете на моето, ама нали все съм кривия :P

Ние си знаем и действаме на база това. :) В момента SEO-то и като цяло рекламата в нета, освен, че е по-ефективна от всяка друга, е станал и малко по-скъпа. Говоря скъпа в моя случай - наемането на човек, който да го измисли да е добре направено и ефективно. Иначе всяка маймуна, която сложиш на позиция маркетинг директор, може да ти направи едно медийно планиране и да разхвърля няколко хилки по телевизиите. Ако забелязвате това, което гледаме като примери за успешен вайръл и принципа "малко за много" в стила на силната креативност не се случва много много по големите фирми. :) Няма и да се случи. Там работят друг тип хора. Оперирани от идеята за нещо такова.

А ставайки дума за SEO, след като си разпознаваем бранд, на теб реално не ти е нужно кой знае колко. Достатъчно е да си изпълниш правилно технически нещата, всичко друго са поддържащи. Имайки бюджет за брандинг, вие сте много по-напред от другите конкуренти. Забелязва се във всяка една ниша. ;)
 
От: От: От: Минава Penguin 18-10-2014

EMD бранд домейни бекнати с доста линкове и явна липса на интерес от СЕОта в нисшата, нормално да излизат :)

За мен не е нормално в топ 10 два домейна да заемат 4 места по принципа роднина-милиционер - домейн + контакта на домейна. Дори не някаква топ страница, а контакт страница!
 
От: От: От: От: Минава Penguin 18-10-2014

Покрай тия алгоритми и колко качествени сайтове си отидоха, а още колко спам сайтове се качиха.
 
Re: От: От: От: От: Минава Penguin 18-10-2014

Покрай тия алгоритми и колко качествени сайтове си отидоха, а още колко спам сайтове се качиха.

Това е винаги. Не можеш да изкараш всичко на главната. :) В смисъл, трябва си и спам. Не за друго, а защото спам сайтовете (по моята логика) са далеч от това да набиват пари в платените им реклами, за разлика от това някой качествен, с качествени услуги да седи отпред и да има възможност да дава пари и но да не го прави, защото е ясно, че няма да има смисъл. Все пак е 2-3ти в органичното. Защо му е да дава. ;) Но другата теория, която е всеобща тайна и може би по-правилна, но не мисля де, е че просто преборването със спама не е задача за година-две или там колкото и отнема вече. ;)
 
От: От: От: От: Минава Penguin 18-10-2014

За мен не е нормално в топ 10 два домейна да заемат 4 места по принципа роднина-милиционер - домейн + контакта на домейна. Дори не някаква топ страница, а контакт страница!

Ами то за това е алгоритъм :) Аз съм виждал примерно за локал сърч в Бенд, Орегон да излизат 10 резултата от Yelp на първа страница. Но именно за това, че явно на никой в дадения бранш не му пука за оптимизация на собствете му ресурси и резултатите са логични.
 
От: От: От: От: Минава Penguin 18-10-2014

За мен не е нормално в топ 10 два домейна да заемат 4 места по принципа роднина-милиционер - домейн + контакта на домейна. Дори не някаква топ страница, а контакт страница!

Аз пък по една ключова фраза с един домейн имам 3 резултата в СЕРП-а. :) С разликата, че никоя от тези страници не е контакт или нещо от сорта.
 
Re: От: От: От: От: Минава Penguin 18-10-2014

Аз пък по една ключова фраза с един домейн имам 3 резултата в СЕРП-а. :) С разликата, че никоя от тези страници не е контакт или нещо от сорта.

Някой доста се е постарал, за да излиза сайт с контакт страница дори и за дженерик думичка в дадена ниша. :) Аз не съм попадал на такива казуси, ако не напиша нещо от рода на думата / фазата и контакти или нещо подобно. :)
 
От: Минава Penguin 18-10-2014

Blinky - По повод това, което написа. Всички висококонкурентни ниши са така (стига всички сте писали ниСши :D )
Началният екран е пълен само и единствено реклами.... а и 1 резултат.

Виж файлът 11120

7692239c.jpg
 
Последно редактирано:
Re: От: Минава Penguin 18-10-2014

Blinky - По повод това, което написа. Всички висококонкурентни ниши са така (стига всички сте писали ниСши :D )
Началният екран е пълен само и единствено реклами.... а и 1 резултат.

Виж файлът 11120

Тук е горе долу поносимо, виж какво е на US Google, там освен всичко това имаш няколко ресурса, които тотално няма какво да правят на първа страница. Единият е вече както споменах Wikipedia. :)

@gangster, да, така е. Няма спор в това, че целта е друга и последно време по конкуренциите тук Мат Кътц не се ползва с голям респек докато се споменава. Не за друго, а защото 80% от това, което си говори не отговаря на истината, а другите 20% е неяснотии какво точно има предвид. Всички знаем, че повечето разработки, които Google пуска, продукти, социални мрежи и прочие има за цел само едно - да облагодетелстват компанията, потребителят е на второ място.

Като бизнес ги разбирам, но е редно и като бизнес да имат малко по-ясни условия и правила. Такива, които трябва да се спазват и те в алгоритмите си са вложили изцяло написаното под формата на кодове и функции. Има и още някой друг момент - на произволния принцип. Чух за експеримент направен с 10 сайта. Пуснати едновременно, без никаква разлика в тях, но едни се класират, други ги няма. Демек в алгоритама им присъства и "случайния принцип". Но явно това работи за тях.

И куп други. Тези ъпдейти се правят с цел компанията да има някакво становище, когато ги запитат "Вие какво правите за спама и с какво гарантирате на потребителя, че вашите резултати са точно това, което търси". И отговорът идва в няколкото ъпдейта, които те осъществиха. Или както каза един приятел, ако в интернет бизнеса си зависи само от Google, обречен си още преди да почнеш. ;) И това е най-голямата истина, която може да се отнесе за Google до момента.
 
От: Минава Penguin 18-10-2014

Моите ограничени наблюдения върху частта от интренет, която ме интересува, са малко по различни. Според мен бота става все по "умен" и отсява все по добре информацията. Освен това си имат правила и много силна документация и който я следва няма да сбърка, примери:
KeywordPlaner - Най-доброто в момента за keyword research
https://www.thinkwithgoogle.com/
https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=en
http://www.google.com/design/spec/material-design/introduction.html

Друг въпрос е, че единици ги четат тези неща и ги използват. Пък и трябва малко мислене извън кутията. Гугъл ви казва, че не обича афф линкове - ми скриите ги :)

Ето и линк към рандом фактор статията - http://seotraffichacks.com/sites-arent-ranking-probably-will-never-rank/
 
Да, нека си говорим истината, правила има, има, спазват се от някои, спазват се, гарантира ли се, че няма да излетиш и ти, не, не се гарантира. Всичко друго е приказки, на които Мат ще се смее. :) И ще се смее вътрешно, а в тубата ще си отговори нормално, че всичко е наред и ок. :)
 
От: Минава Penguin 18-10-2014

ГГ ги върти, един път пуска нови сайтове напред, после стари, един път с линкове, после без. Сайта на който пиши време за повика, почти нищо не слагал в него, а линкове въобще. Не знаеш какво да очакваш. Както съм написал 1 2 между тях нищо не съм правил и защо ГГ пуска такива заразни сайтове напред това е иронията.

Стар сайт с 50 линка към вътрешна страница
2.PNG
1.PNG

Сайт на 7 месеца с 10 линка
3.jpg
 

Горе