ЗА И ПРОТИВ Free Shiping
Много ми помогна, сега ще вида как е при конкуренцията. В моя случай цена винаги ще бъде Wholesale и няма минимално количество на поръчката. Благодаря ти за изчерпателния отговор.
П.П. Сега погледнах конкуренцията и забелязах, че тези продукти които ще предлагам при тях в голяма част ги няма (съвпадат не повече от 5% на пръв поглед), и си мисля да ги пусна на MSRP и да не начислявам shipping (т.е. Free). Врмете що си покаже ако не върви смъквам цените
.
Един съвет (хитрина).
Начисляването или неначисляването на shipping е мощен инструмент за печалба.
Повечето хора си мислят че американците са достатъчно тъпи да се връзват на FREE SHIPPING. И да е било - вече не е така. Хората знаят че безплатен обяд няма.
Та каква е хитрината. Аз препоръчвам да не се работи с FREE SHIPPING. Сега ще обесня защо.
Ако ще работим с безплатна доставка - трябва да я генерираме в цената. И за да не сме на загуба генерираме най високата цена на доставка - да речем 35$ е най-скъпия транспорт zа чифт от твоите дънки. Ако си решил цената ти да е $50 , добавяме 35 и крайната ти цена е 85$. И си спокоен че винаги ще си на печалба от където и да е клиента.
1 случай:
Приемаме че работим с Free Shipping . И Да приемем че имаме скалд във Флорида. Цената на твоите дънки е $85 и имаме free shipping.
-Получаваш поръчка от клиент от Флорида. Реалния Щипинга е $8. Крайната цена на клиента си е $85. И той е супер доволен че за $85 си е купил дънки ( в другите сайтове са по $90). А ти си доволен че при заложена цена на шипинг 35$ сега си платил само 8. $27 си на печалба само от шипинга.
- Получаваш поръчка от клиент от Калифорния (много далече от склада във Флорида). Реалния Щипинга е $35. Крайната цена на клиента си е $85. И той е супер доволен че за $85 си е купил дънки ( в другите сайтове са по $90). А ти си доволен че имаш продажба. Не си много доволен че е така далеко ама няма как.
2 случай:
Приемаме че не работим с Free Shipping . И Да приемем че имаме скалд във Флорида. Цената на твоите дънки си е пак $50.
- Получаваш поръчка от клиент от Флорида. Щипинга е $8. Крайната цена на клиента е $58. И той е супер доволен че за $58 си е купил дънки ( в другите сайтове са по $90). Просто е късметлия. Че склада е на близо.
- Получаваш поръчка от клиент от Калифорния (много далече от склада). Щипинга е $35. Крайната цена на клиента е $85. И той е супер доволен че за $85 си е купил дънки ( в другите сайтове са по $90). А ти си доволен че имаш продажба.
Да оценим сега 2-та случая. При първия клиента винаги купува на твърда цена. А ние имаме голяма изгода ако клиентите ни са от близо. Печелим от шипинга.
Във втория случай Клиентите купуват на различна цена. За нас няма значение от къде са защото винаги си начисляваме тилкова колкото струва шипинг.
При първия случай ше имаме допълнителна печалба при клиенти близко до склада. При втория нямаме. Кой вариянт да изберем. Моята логика е че добрият бизнесмен ще избере вариянт 2. Без Free Sipping.
Защото добрия бизнесмен трябва да мисли първо за клиента и позле за своята печалба.
Според мен клиент купил си дънките само за $58 ( в другите сайтове са по $90) просто става ваш клиент завинаги. И ще ви генерира още продажби като знае колко евтин е шипинга.
В първия случай клиента почти винаги (95%) е измамен защото плаща за транспорт повече от колкото ти плащаш. А това си е чиста измама. Е на хората това не им харесва.
Има още един психологически момент. На другите сайтове цената е $87, $88, $90 твърдо с безплатен шипинг. А при тебе е $50 !!!! Просто веднага грабва окото. Нищо че ако клиента ако е далече ще му стане цената 85-86. Ами ако е на близо? става само $58. Е? Доволен клиент имаме? А това е най важното в този бизнес!