От: Jump.bg Проблем след като не съм платил да си взема файловете
Рядко пиша в подобни теми, тъй като е и
безсмислено да се пише, заради това, че клиентът никога няма право, а условията и правилата почти винаги са били в ущърб
(отделно настрана двойните, тройните стандарти, „начинът“ на прочит, разбиране и тълкуване).
„Това, което Windboy иска е активация на услугата, макар да не го разбира по такъв начин. За да имаш достъп до фтп файловете, ти трябва активна услуга.“ – „услугата“ = дисково пространство на сървър на дадената компания, екстри, домейни и измишльотини. „фтп“ не знам какво е, освен никога съществувала българска и кирилска дума, но за FTP вече всеки знае. Още от заглавието си проличава, че се иска достъп до „файловете“, а НЕ до достъп до тях, осъществен по канал „FTP“
(който е част от платената/активна услуга). Нито иска SFTP/SSH достъп до тях.
Безплатен достъп до
файловете, вкл. и база данни, ако има такава, може
(и би следвало да има) да има, когато се архивират и качат в пространство, което
НЕ е част от предлаганата
услуга. За което съответно има сайтове/методи, предлагащи това, изредени дори
тук (Google Drive/Dropbox/p2p/OneDrive и др. ---> те НЕ са част от услугата, нито някога са били, нито ще бъдат). Archiving & Uploading на този .rar архив с парола, предадена на клиента, предоставен/качен в сайт по негов избор
(нямащ общо с „платената и активна услуга“) не би следвало да се смята/тълкува като „поддръжка на изтекла услуга“, а
КРАЙНА ФАЗА ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА Hosting <> Client
(за която клиентът е бил платил още с идването в този hosting). Т.е.
процес за осъществяване на крайната фаза, без който клиентът (да) има пълното право за получаване на файловете си
(по канал, който няма общо и не е част от „услугата“ на доставчика).
В случая Hosting-а е предоставил авт. е-mails и прочие, ако ще и през секунда да е имало e-mails, телефонни обаждания на 6 часа, SMS-и през час и пр.,
няма значение това
(нито това дали клиента е спал, не е ли спал, бил ли е в чужбина, къде си е мятал малкия генерал, както и дори дали е жив или не; 3-то лице от негово име, ако е починал, би следвало да може да получи финализиращата фаза, без да е нужно да плаща, след като приживе е било плащано достатъчно и по-важното – ВКЛЮЧВАЛО крайната фаза). Има значение, че клиентът в случая НЕ получава част от платената услуга, за която си е плащал ежемесечно, докато е можел, а тази услуга е „крайната фаза/финализирането“
(т.е. получавал е 99,9%, доволен е, макар и както е писал в края на периода да не е използвал опр. брой дни, но НЕ получава и му се ОТКАЗВА да получи 0,01%, свързан с финализацията). Обясних коя е тя, както и обосноваването. Съответно такава тема не само, че трябва да съществува, но и би следвало Hosting Providers (и не само те) да се замислят какво реално вършат.
„Процес на осъществяване на крайната фаза“ – няма (
Archiving & Uploading to a 3rd party free web space, p2p as .torrent, etc.). Съответно и няма осъществено
финализиране.
Клиентът не е длъжен да става роб, за да плаща наново, за да му бъде активиран/подновен достъпът до
FTP файловете, тъй като това е част от
платената услуга (свързана и с платената поддръжка, съответно). Но би следвало да има възможност за
получаване безплатно, посочих вече как, защо, както и солидно обосновано, на това, с което се е разпореждал, в сл.
на файловете (ако имаше DB, и с нея също) по логично безплатен/алтернативен канал, който
не е част от платената услуга, а логично по
безплатен канал, метод, трасе, gateway или както искате го наричайте.
Абзаците ми са на база неутрална гледна точка, нямайки общо нито с OP, нито с доставчикът на услуги. Страна не вземам, тъй като още в началото съм упоменал, че принципно всичко се прави да е в ущърб
(т.е. хората да не си мислят, че видиш ли, само банките били виновни за еди си кои неща; че сам ISP-а им бил виновен; че само домоуправителят гафи; че само съседът ти е най-големият проблем с неговите котки и мирис на котешко на кварталната площадка и пр. – доста компании, хора и пр. волно или неволно действат често в ущърб, като дори и НЕ го осъзнават, нито проумяват). Но има разлика дали е тип „умишлено“ или „неволно/непредумишлено“. Кой от 2-та вариант е тук не знам и не искам да знам, но знам, че OP не е получил:
„Процес на осъществяване на крайната фаза“ – няма (Archiving & Uploading to a 3rd party free web space, p2p as .torrent, etc.). Съответно и няма осъществено финализиране.
Искаш да ти пратят архив на 'public_html'-a безвъзмездно. Няма нищо лошо в това, дали ще се съгласят или не е фирмена политика и никой няма право да им се бърка тук. Представи си обаче, че тази папка е 50GB, знаеш ли колко време и ресурс на физическата машина на която се хостват сървърите би отнело да се направи архив? След това колко време ще ти трябва да го дръпнеш и т.н. Нали не очакваш безплатно хостинга да си товари хардуера и да ангажира 1 човек от съпорта да се занимава с това и само защото си забравил файловете си и отказваш да си платиш за реактивацията на услугата
Има леко объркване. Нека си припомним историята с MegaUpload, Kim Dotcom и
файловете на качващите. Хората все така си ги искат и би следвало да си ги получат, дори и дела имаше. Добър пример се дава за тези 50 GB, отговорът тук е прост: клиентът изпраща свой носител
(SSD/HDD с достатъчно голям размер, за да ги поеме; или DVD едно-две, ако са < 9 GB) по физическата поща за негова сметка към hosting provider-а. Той ги качва на носителя и изпраща обратно, без да поема куриерски/пощенски разходи за целта
(но и без наложен платеж). Това е вариант „Б“. Вариант „А“ е ясен, с качването в свободен hosting, p2p чрез seed-ване също, т.е. дигиталният метод. Клиентът си получава файловете, работата е свършена. И преди да цитираме T&C, както и хората да се обясняват по-надолу, нека са наясно, че ToS-а бива override-ван от:
Конституция на Република България:
Чл. 17.
(1) Правото на
собственост и на наследяване се гарантира и защитава от закона.
(споменах и по-горе, ако дори е починал човек и с логично неплатен достъп, той отново има право на собственост на файловете си)
(2) Собствеността е частна и публична.
(3) Частната собственост е неприкосновена.
(rack server-а/хардуера е частен, в сл. на дадената компания; файловете са частни на гражданинът/OP, те са НЕГОВИ и неприкосновени, НЕ са собственост на компанията, независимо колко дълго стоят на неин сървър или не, както и дали има активна услуга или не гражданинът; да, те могат да бъдат заличени авт. след 30-тия/90-тия ден, но това НЕ значи, че до 30-тият ден гражданинът няма право на достъп до собствените си файлове, обясних вече по какви и кои канали, НЯМАЩИ общо и НЕБЪДЕЙКИ част от „активната/платена услуга“ на дадената компания)
:!:
И да, наясно съм, че ще продължават увъртанията, „тълкуванията“ по собствени начини
(без солидна обоснованост), пасажи и пр., за това и аз няма да се хабя да пиша отговори, т.е. може да се счита този за един-единствен пост в темата. От там нататък всяка от 2-те страни може сама да реши как да процедира
(разбира се, ако може и ако ѝ е по силите, ако има такива, както и време).