Какво предстои за Tesla

Все още не съм сигурен дали тролстваш. Да очаквам ли да купиш някоя акция и после да ме обвиняваш, че е паднала? Все пак има по-висока волатилност даже спрямо BTC. :)

Щом имаш таргет сподели модела, чрез който си стигнал до този извод? Иначе е малко изсмукано от пръсти. Може и само скрийншот ако не си даваш таблицата. ;)

Не бих се разсърдил на $2к, но при очаквани 1.5м продажби няма как да стане ако ще да е без намаляването на книгите на FED (QT) и без вдигането на лихвите.
 
Не тролствам.
Просто на база оценката до този момент считам, че очакватаната печалба от $10b през тази година би следвало да доведе до капитализация 2 трилиона.

Акция няма да купя поради изброените рискове.
Даже съм пропуснал един риск, дори да е минимален - маркет мейкърите да решат, че е време да стабилизират оценката на компанията в по-разумни граници, тъй като вече е бизнес, който носи печалба и видими резултати, а не очаквания на очакванията.
 
Последно редактирано:
Ъм, нищо не се е променило с бизнеса сега и преди 4 месеца. Първото успешно тримесечие с печалба беше още през 2013г.

Очевидно не си бил запознат, което няма лошо и адмирации, че признаваш грешка. Щом и ти си се конвертнал вече мога да спя спокойно. :)

В отчета има една много интересна графика. След Super Bowl-a поръчките са скочили, въпреки че легаси набиха там стотици милиарди за реклама на новите си електрически автомобили.

Tesla няма рекламен отдел и на практика легаси ги рекламира. 75.8% от всички EV продадени в САЩ за Q1. Каква прекрасна ирония..

И не искам да звуча като фенбой. Наистина смятам, че това е една много добра инвестиция ако става въпрос за DCA в период от 5-10г. и човек не го притесянва, че компанията е волатилна и сегашното макро. Не случайно почти всичките ми спестявания са там.



Screen Shot 2022-04-21 at 16.55.55.png
 
Не съм се конвертнал ако ме броиш за привърженик на тесла. Просто наблюдавам и давам оценка според статуквото.
Щом в мечи пазар, като последните месеци не успяха да я бутнат повече от 30% (може би най-надценената компания в света), то няма какво да я събори. Съответно и затова отбелязах като минимален риска по една или друга причина маркет мейкърите да решат да регулират нещата, ама силно ме съмнява.
 
Не съм се конвертнал ако ме броиш за привърженик на тесла. Просто наблюдавам и давам оценка според статуквото.
Щом в мечи пазар, като последните месеци не успяха да я бутнат повече от 30% (може би най-надценената компания в света), то няма какво да я събори. Съответно и затова отбелязах като минимален риска по една или друга причина маркет мейкърите да решат да регулират нещата, ама силно ме съмнява.

Маркет мейкърите по-скоро ще купят, защото се очаква рейтинга на дълговете на компанията да бъде вдигнат до investment grade. В момента е Ba1 или там който по която схема се води.

В момента големите фондове нямат право да купят, защото няма подходящ рейтинг.

Screen Shot 2022-04-21 at 17.22.06.png
 
Eee, ти щом знаеш и какво плануват големите риби нема кво да те мислим повече. :)

Какво общо има знанието? :rolleyes: Става въпрос за правила за управление на риск, чрез които държавата регулира институциите.

Между другото наскоро BlackRock си взеха 5.30% дял.

2022-03-11 - BlackRock Inc. has filed an SC 13G/A form with the Securities and Exchange Commission (SEC) disclosing ownership of 52,918,395 shares of Tesla Motors, Inc. (US:TSLA). This represents 5.3 percent ownership of the company.
 
HIMX имам 6800 на средна цена 9,33. Ако падне под 10 и имам свободни пари ще се взема още.
Мисля, че преди да направиш 450 броя, аз ще си купя 200 броя на 300, без сплит :)
Не забравяй, че реалната цена не е и 300 :)))

@Ivo_ как е ще купуваш ли още? Викаш по време на спад HIMX ще задържи цената си по-добре от big tech? :)

Относно Тесла искам отново да поздравя всички, които имат TSLA в портфолиото си! Изтече email, че сплита ще бъде 20:1. Такъв сплит би бил супер булиш и показва, че компанията много силно вярва в бъдещето си.

Аз имам 172 бройки в момента, което ми дава 3,440 спед сплита. ;) Прекрасно чувство.

Все още вярвам, че ще бъде 10:1, а не 20:1...

Моя таргет за края на 2022г. е около $1,600. За след сплита не бих гадал, но чисто психологически много хора ще купят, когато видят TSLA на $80. В DCF модела съм взел предвид единствено вертикалата с автомобилите. Без нищо друго.

Между другото според мен Илон купува Twitter за да обучава AI-а за Optimus.

Споделям и една графика за S кривите от Twitter, която още веднъж напомня, че когато купите акция на Тесла не купувате само BEV бизнеса им.

Screen Shot 2022-04-26 at 9.40.39.png
 
Пауза, нема денги. На дивидент ще чакам. :)
Бе понеже втори път те засичам да пишеш, че съм казал подобно нещо. Къде е било, че нямам такъв спомен за подобно твърдение. Очаквам повече растеж до края на годината, ама да държи от натиска надолу не мисля, че съм го мислел и съответно твърдял и написал.
@Ivo_ как е ще купуваш ли още? Викаш по време на спад HIMX ще задържи цената си по-добре от big tech? :)
 
Пауза, нема денги. На дивидент ще чакам. :)
Бе понеже втори път те засичам да пишеш, че съм казал подобно нещо. Къде е било, че нямам такъв спомен за подобно твърдение. Очаквам повече растеж до края на годината, ама да държи от натиска надолу не мисля, че съм го мислел и съответно твърдял и написал.

Разгледай си постовете. :) Няколко пъти споменаваш как технологичния сектор като цяло ще бъде наказан, защото компаниите са преоценени.

В същото време промотираш HIMX като супер добра инвестиция без дори да прегледаш отчетите според мен. Ще ти издам една тайна: HIMX също беше проценена и то много. :) Виж цената 2020 - 2021 и обоснови с отчетите. Аз ги прехвърлих преди известно време изобщо не струваше толкова.

Първото ти споменаване на HIMX е февруари 2021г. За това време SPY е нагоре 10.52% въпреки корекцията.

Смея да твърдя, че спрямо алтернативите HIMX е лоша инвестиция, защото при доходност много под SPY реално губи пари за този период.

Дори FB, за която ебаваш колеги от форума се представя по-добре.

Screen Shot 2022-04-26 at 10.59.20.png
 
Да, технологичния сектор е надценен.
НЕ знам какви отчети си гледал ти, но резултатите са много добри, както и очаквания растеж на база силното навлизане в автомобилния сектор най-вече, отделно AR/VR/MR и тн.
Да, WS движи посоката на пазарите и в последните месеци натискат целия сектор на чиповете надолу, като разни анализатори тръбят наляво и надясно, че сектора ще се сгромоляса, заради намалено търсене и т.н и тн. А вече се вижда в отчетите на компаниите, че не само няма намалено търснене, ми продължава да се увеличава. Това само показва колко силни манипулативни игри се играят, за да направляват посоките и да извлекат максимани печалби. Това го визирам, тъй като очаквам до 2-3 месеца да променят тона, ама вече да са накупили евтино акции в сектора. Предходните цикли не могат да влязат в шаблона, защото цикъла вероятно за следващите 5-10 години ще се замени от непрастанен недостиг.

FB се представя добре за всеки, който е прежалил горницата си, а е влязал преди 5 години. Всички, които са купували през последите 2 години си бълбукат сериозно и хич не искам да са съм на тяхно място. И пак ще кажа, че няма как да не се ебавам с някой, който има самочувствието да напише, че пазарува на невиждана промоция, твърдейки, че няма нищо по-хубаво от това да купуваш постоянно на висока цена и после да се нядяваш, че след Х години ще изплува. Смешно е. :)

Кое е лоша инвестиция и кое не е .. ще видим напред във времето. :)

p.s твоята nvda как е, купуваш ли? :)
 
p.s твоята nvda как е, купуваш ли? :)

Според теб дали ме притеснява NVDA при положение, че от доста време насам винаги бият очакванията? Имай предвид, че ми е зелена с 10%. Бях ти обяснил как да хеджваш срещу спад.

Screen Shot 2022-04-26 at 14.28.30.png


p.s твоята nvda как е, купуваш ли? :)


В момента точно не купувам, защото се фокусирам над TSLA за да хвана още акции преди сплита. След откровенията на Гейтс вчера затворих MSFT с $2400 загуба и ги обърнах в TSLA.

Общо взето всички разходи, които правя се измерват в TSLA акции. Колата чака да освежа боята ама има да си почака. :)

Screen Shot 2022-04-25 at 16.46.51.png
 
Истински фен. :)

Един истински фен ще си купи Тесла на лизинг, а не TSLA. ;)

Ако печалбите им спрат да растат с поне 30% със сигурност ще наливам в нещо друго.
Или ще обърна пенсионерската на дивиденти, защото според мен успеха ми се дължи на голяма доза късмет и не искам да насилвам нещата.

Засега YОY са 87% минус две фабрики и с 32% марджин при среден за авто сектора 7.5%. Абсурдно е ако ще акцията да падне на $500 хич не ми дреме...

Ми и аз не се притеснявам, просто знам, че купуваше на по-висока цена, а сега е оферта, но пък си подходил емоционално, щом си избрал пак в Тесла да вкараш парите.

Трябва да има и някаква емоция в това, което правим. Аз го гледам и от по-друга страна де.

Ако приемем, че наистина сплитнат на 20 при сегашна цена от $1,000:

- Акцията ще струва $50, което е много голям психологически фактор. Също както ако продаваш продукт има значение дали е $10, $9.97 или $9.99. Още повече, че PE падна драстично и като се махнат макро глупостите има голям шанс пак да видим висок PE.

- Въпреки, че в днешно време нямаш проблем да купиш 0.01% от една акция опциите все още се търгуват по 100 бройки. Едно е да търгуваш опция с акция, която струва $1000 (ще ти трябва $100,000 BP на конкракт) и съвсем друго е ако струва $50 ($5,000 на контракт).

- Ето една скорошна статия, в която е обяснено много добре ако ти е интересно: https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2022-03-29/stock-splits-are-good-now

А това, че Гейтс се изложи така просто ме накара да натисна копчето за Sell...
 
@metaverse Ае, що наказаха така теслата. За такава капитализация тия 12% си е доста сериозно падение. Явно на хората с парите не им допада Туитър покупката или нещо друго?

Да, позна. Също има политически нотки.

Основното, което не се харесва е, че част от финансирането е обещетено с акции в TSLA. Funding secured ама ако TSLA се срине достатъчно няма да стане толкова лесно. А ако не мине ще трябва да продаде още акции както направи по-рано за да плати онзи данък. :hankey:

Неприятно си е -10-12% за един ден и според мен ще има още. :)

Аз съм свикнал с волатилността ако падне много ще гледам да купувам. Както винаги готов съм даже да зануля трейдърския акаунт и да купя на марджин, но това ще е само ако стане нещо шокиращо. Например $400 ;).

Каквото и да стане може да се окаже голяма възможност за някои хора. Дано падне още, защото чакам едни пари от дело до 2-3 месеца. :rolleyes:

Един ден разлика и колата ти можеше да е освежена. :)

Това е част от трейдърската игра с краткосрочни промени. За мен сега най-важното е да трупам бройки за да получа повече акции после. Пък след това ще видим.
 
Предполагам никой не се учудва, но Model 3 и Model Y са най-продавани електрически автомобили за март и Q1 2022г. Този път за цял свят не само в конкретни държави. ;)

Също беше потвърдено разширението на фабриката в Шанхай. Това ще е следващата "гига" фабрика с капацитет 450,000 автомобила като ще я направи най-големият хъб за износ на автомобили в света.

Планира се и втора фабрика в Шанхай за 2023г. Общия капацитет ще е около 2м автомобила и се очаква да наберат скорост до 2024г.

И ако някой все още не е загрял: един от продуктите им са самите фабрики. Копи/пейст. ;)

Конкуренцията иде ама нещо не се види :D.
 
TSLA в момента е с 20 Forward PE. ;)

При текущата цена Forward PE за 2023 е още по-добър. Казвам го, защото много хора се водят по този индикатор и до съвсем скоро им беше извинение да не купуват.

FSb3xhmXsAAIC1w
 
Много интересни времена предстоят. :)
В момента търсенето на EV надхвърля предлагането, съответно всичко се продава. Последно видях, че VW са продали всичко за тая година.
Тесла има предимството с голяма производствена база и би трябвало да продаде всичко, което произведе.
Останалите производители имат доста по-малък капацитет (все още), което е една и от причините за лидерската позиция на Тесла. (@metaverse ше каже, че е заради хубавите тесли, ама не е баш така).
Съответно анализаторите дават едни сериозни проценти ежегоден ръст, съответно и високо таргети за цената на акциите и тн., цветя и рози при един доста розов вариант на събитията, които ни очакват.
Както се казва, може би ще стане, ама.. какво ще стане ако:
- търсенето се свие, поради рецесията, която предстои
- след година или две, глобалния брой EV достигне точка, която изпреварва инфраструктурата (липсата на зарядни станции би било проблем), мрежата не издържи на натоварването (сега го има на моменти този проблем, какво остава след 1-2 години)
- ако не живееш в къща, трябва да разчиташ изцяло на външни зарядни. Определено е минус и голям процент от хората, които ще се махнат от двг, ще се насочат към хибриди. FCEV няма да ги броим като опция, тъй като за момента е незначителна конкуренция (те са конкуренция на Semi-то, ако изобщо се появи)
- след 2 години броя достъпни различни EV ще е доста по-голям. Колкото и да няма конкуренция в момента, в един момент ще се усеща.
Всичко това ще спре очаквания ръст.
Цената и сега е висока, при промяна в ръста ще е елементарната причина, която винаги търсят хедж фондовете, за да си шитнат акциите.

Но пък що да не им се получи и да станат х5 след 3-4 години. :)
 

Горе