НАП - регистър на собствениците на е-магазини

Пак повтарям когато нямате задължение за издаване на касови бележки, Наредба Н-18 не ви касае, съответно не мислите за СУПТО, УНП, регистрации в НАП на ел. магазин или СУПТО. Четете наредбата, там всичко това го пише!

С една дума - ППП те спасява от закупуването на фискално у-во и регистрацията на електронния ти магазин в новия регистър на НАП? Значи целта е да се изкарат на светло всички, които ползват труднопроследяеми (с презумция избягващи данъците) методи като се регистрират и си купят касов апарат. Докато ППП е начин да работиш на светло и в същото време да не ти се налага да купуваш фискално у-во и да правиш новата регистрации, защото те имат достъп до информацията от ППП. Сега ми стана ясно.
 
Дейзи пускат новите апарати другата седмица - информацията ми е от преди 1 час. За другите не се знае кога.

НАП никога не са твърдели, че всяка пратка трябва да е с касов бон. Касов бон се издава само ако плащането е в брой, с карта, чек или чрез нерегистрирана в БНБ платежна система или нерегистриран в КРС пощенски оператор. Сторно на касова бележка се прави с друга сторно касова бележка. В останалите случаи парите се връщат по начина, по който са получени - банка, ППП, чрез платежна система.

Пак повтарям когато нямате задължение за издаване на касови бележки, Наредба Н-18 не ви касае, съответно не мислите за СУПТО, УНП, регистрации в НАП на ел. магазин или СУПТО. Четете наредбата, там всичко това го пише!

Говорих със счетоводителкатя днес , тя каза че даже и да нямам касов апарат пак трябвало да се регистрирам. На кой да вярвам вече се замаих. Ако отода в НАП има ли кой да ми отговори. Даже не знам и кой да питам .
 
Имате глава на раменете, чете мислете, ако не можете да разбервте, има адвокати, експерт счетоводители, консултанти...
Мненията ми не са меродавни, но все пак това работя, ERP системи с фронтенд ел. магазини, в частност СУПТО и касови апарати. Ако искайте приемайте мнението ми, ако не искате, четете и разсъждавайте. Регистрирам в НАП СУПТО и магазини, когато имат задължение за издаване на касови бележки. Част от работата ми е.
Чл. 3. (1) (Доп. - ДВ, бр. 49 от 2010 г., в сила от 29.06.2010 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2011 г., в сила от 24.06.2011 г., доп. - ДВ, бр. 102 от 2012 г., в сила от 21.12.2012 г., изм. - ДВ, бр. 40 от 2013 г., в сила от 30.04.2013 г.) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ или касова бележка от ИАСУТД, освен когато плащането се извършва чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги.
За пореден път казвам, ако не попадате под условията на цитирания член от наредба Н-18, то тя не ви касае по никакъв начин.
П.п. не знам какво толкова се плашите от касовите апарати. Аз например имам друг проблем, трябва да регистрирам модул за управление на касов апарат според измененията в наредбата, но за да започнат хората ми работа, трябва да има нови апарати. Тях обаче още ги няма. Много ми е чудно как вече 3 фирми регистрираха СУПТО в регистъра на НАП, без да има официално апарати отговарящи на наредбата. Вярно е, че това е само декларация пред НАП, но явно някои фирми имат доста изпреварваща информация какво и какви апарати ще се регистрират. А пък регистриращите апаратите производители са много сигурни какво ще мине през метрологията. Нищо ново под слънцето...
 
Последно редактирано:
Прочетох цялата тема, много полезна. Аз продавам в повечето канали: социални, олх, базар и т.н. Имам договор с Еконт, както получавам плащания и в PayPal. Но имам едни 50, 60 продажби, заради които тия дни взех касов апарат за да мога да изчистя. После го прибирам в кашончето и само ако ми се наложи за нещо ще го ползвам. Никакви регистрации за магазини програми и т.н. няма да правя. НАП = народна абсурдна "подкрепа"
 
Последно редактирано:
Имате глава на раменете, чете мислете, ако не можете да разбервте, има адвокати, експерт счетоводители, консултанти...
Мненията ми не са меродавни, но все пак това работя, ERP системи с фронтенд ел. магазини, в частност СУПТО и касови апарати. Ако искайте приемайте мнението ми, ако не искате, четете и разсъждавайте. Регистрирам в НАП СУПТО и магазини, когато имат задължение за издаване на касови бележки. Част от работата ми е.

За пореден път казвам, ако не попадате под условията на цитирания член от наредба Н-18, то тя не ви касае по никакъв начин.
П.п. не знам какво толкова се плашите от касовите апарати. Аз например имам друг проблем, трябва да регистрирам модул за управление на касов апарат според измененията в наредбата, но за да започнат хората ми работа, трябва да има нови апарати. Тях обаче още ги няма. Много ми е чудно как вече 3 фирми регистрираха СУПТО в регистъра на НАП, без да има официално апарати отговарящи на наредбата. Вярно е, че това е само декларация пред НАП, но явно някои фирми имат доста изпреварваща информация какво и какви апарати ще се регистрират. А пък регистриращите апаратите производители са много сигурни какво ще мине през метрологията. Нищо ново под слънцето...
Здравейте. Изчетох цялата тема с всичките 9 страници, но пак не намирам категоричен отговор за моя случай. Имам нужда от помощ и се надявам да получа или пък съвет. Ето как седят нещата: Нашата фирма е производител. Имаме скромно сайтче, в което пише за нас и има контакти за връзка. Към него имаме и он-лайн магазин, в който може да се влезе чрез бутон Купи он-лайн. Фирмата ни е регистрирана по ДДС. Аз се занимавам с продажбите в он-лайн магазина, но темата за ЗДДС и всички останали термини ми е адски непозната и нова. Шефовете са притеснени от новината за новата разпоредба, смятат че самото регистриране ще е скъпо( аз така и не разбрах дали ще е нужен софтуер,за да се върже новият касов апарат). Идеята ми е дали при такава свързаност на фирмата с он-лайн магазина, но ако се сключи договор с Еконт за това ППП ще се избегне регистрирането или попадаме в Н.18? Колкото и да четох па не ми стана ясно и се извинявам за некомпетентността си. Благодаря и се надявам за яснота. P.S. Хрумна ми, че ако се разделят он-лайн магазина и и информационният ни weбsite може би няма да се наложи регистриране.
 
Здравейте, имам следното питане и дори след прочетената тема не ми става никак ясно. Нашата фирма е производител. Съвсем малка фирма сме. От месец сключихме договор с ЕМАГ и продаваме няколко артикула в ОЛХ. При тези нови изисквания ако продаваш само там трябва ли да регистрираш? За ЕМАГ издаваме касов бон, но се замислих за това ППП и дали ако си сключим договор с Еконт ще отпадне на пускаме касови бележки. Но остава ОЛХ, където сме си направили фирмен профил и изпращаме пратките през тях( правим товарителниците в ОЛХ от името на фирмата, не се крием) и не знам с това ППП дали ще е нужно и касова бележка. Благодаря! :):):)
 
Темата е много полезна и аз също подкрепям колегата vassy.

Искам да добавя и аз нещо за моят начин на работа, отчитане и фактуриране за да се изяснят нещата и на колежката от последният пост, пък и на някой друг :)

Аз имам онлайн магазин и продавам с фирма, която оперира само и единствено за него. Работя с ЕКОНТ и изпращам пратките само до офис на ЕКОНТ с наложен платеж с ППП. Всички получени пари ми се превеждат по банков път. Изпращам и пратки платени предварително по банка или PayPal. По всички изложени начини на продажба и плащане аз не съм длъжен и не издавам касови бележки. Еконт издават бележка за плащането на всеки клиент, като бележката е ППП, стига да иска. Ако в последствие поиска фактура, издавам и фактура, а бележката за ППП се прикрепя към фактурата и се осчетоводява. Фактурата се издава с данните на получателя на пратката, така че който е поръчал и на негово име е товарителницата на него пиша и фактурата, за да може пък моето счетоводство да е точно.

Важно е да знаете, че Еконт не могат да издадат бележка за ППП, когато пратката е до адрес на клиента, защото тогава е колетна пратка, а не пощенска. За такива клиенти приемам плащанията по банков път предварително или PayPal и си слагам фактурата в пратката или пращам по е-майл.

До колкото съм запознат Спиди издават бележки за ППП и в двата случая, но аз работя с ЕКОНТ.

Аз също няма да си регистрирам онлайн магазина в НАП, защото нищо не ме задължава да го направя! Нищо не крия и всички поръчки са в магазина и отговарят на изпратените от мен, като ги пазя от създаването на магазина.
 
А ТОВА ЗА КОЙ СЕ ОТНАСЯ

Приложение № 33 към чл. 52м, ал. 1
(Ново - ДВ, бр. 80 от 2018 г.)
Информация, подавана от лицата по чл. 52м, ал. 1, извършващи продажби на
стоки/услуги чрез електронен магазин
1. Наименование на електронния магазин.
2. Наименование на домейна на електронния магазин.
3. Информация за лицето, извършващо продажби чрез електронния магазин:
а) за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се
упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на
регистрация по ЗДДС;
б) за ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на който се упражнява
дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по
ЗДДС.
4. Продажбите се извършват чрез:
4.1. Ползване на услуга за продажба на стоки/услуги в интернет (онлайн платформа):
➢ наименование на онлайн платформата;
➢ уеб адрес на онлайн платформата;
➢ оператор на онлайн платформата - наименование, ЕИК/идентификационен номер,
държава на установяване, адрес, електронен адрес.
4.2. Собствен/нает електронен магазин:
4.2.1. Информация за собственика на домейна:
а) за лица, установени на територията на страната:
➢ за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се
упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на
регистрация по ЗДДС;
➢ за ФЛ: име, фамилия; адрес, на който се упражнява дейността; електронен адрес за
кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
б) за чуждестранни лица: наименование, държава на установяване, адрес, номер от
търговски и/или данъчен регистър, електронен адрес.
4.2.2. Къде е хостван уеб сайтът на електронния магазин:
i. на собствена инфраструктура - местонахождение на оборудването;
ii. използва се външна хостинг услуга:
А) вид на използваната хостинг услуга - описание;
Б) информация за доставчика на хостинг услугата:
а) за лица, установени на територията на страната:
➢ за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се
упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на
регистрация по ЗДДС;
➢ за ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на който се упражнява
дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по
ЗДДС;
б) за чуждестранни лица: наименование, държава на установяване, адрес, номер от
търговски и/или данъчен регистър, електронен адрес.
4.2.3. Поддръжка на сайта на електронния магазин:
i. поддръжката се осъществява от собственика на електронния магазин;
ii. поддръжката е възложена на друго лице - данни за лицето: наименование/имена,
ЕИК/ЕГН.
4.2.4. Наименование и версия на софтуера/ите на електронния магазин.
4.2.5. Къде се съхранява БД на софтуера на електронния магазин:
i. на собствена инфраструктура - местонахождение на оборудването;
ii. на наета инфраструктура - наименование (ЕИК, уеб адрес) на лицето, от което е наето
оборудването;
iii. хостинг компания - наименование (ЕИК, уеб адрес) на хостинг компанията;
iv. ползване на "облачна услуга" - наименование (ЕИК, уеб адрес) на доставчика на
услугата.
5. Вид на продаваните стоки/услуги - по номенклатура.
6. Начало на работа на електронния магазин - дата.
7. Прекратяване на работата на електронния магазин - дата.
8. Дата на подаване на информация в НАП.
 
Важно е да знаете, че Еконт не могат да издадат бележка за ППП, когато пратката е до адрес на клиента, защото тогава е колетна пратка, а не пощенска. За такива клиенти приемам плащанията по банков път предварително или PayPal и си слагам фактурата в пратката или пращам по е-майл.

Тук някой сериозно те е заблудил. Разписка се издава и в двата случая, наложените платежи се изплащат като ППП. Друг е въпроса, че куриерите на адрес често бързат или ги мързи и не го правят а са длъжни, но и в офисите също не винаги вадят разписки.
 
А ТОВА ЗА КОЙ СЕ ОТНАСЯ

Приложение № 33 към чл. 52м, ал. 1
(Ново - ДВ, бр. 80 от 2018 г.)
Информация, подавана от лицата по чл. 52м, ал. 1, извършващи продажби на
стоки/услуги чрез електронен магазин
1. Наименование на електронния магазин.
2. Наименование на домейна на електронния магазин.
3. Информация за лицето, извършващо продажби чрез електронния магазин:
а) за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се
упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на
регистрация по ЗДДС;
б) за ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на който се упражнява
дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по
ЗДДС.
4. Продажбите се извършват чрез:
4.1. Ползване на услуга за продажба на стоки/услуги в интернет (онлайн платформа):
➢ наименование на онлайн платформата;
➢ уеб адрес на онлайн платформата;
➢ оператор на онлайн платформата - наименование, ЕИК/идентификационен номер,
държава на установяване, адрес, електронен адрес.
4.2. Собствен/нает електронен магазин:
4.2.1. Информация за собственика на домейна:
а) за лица, установени на територията на страната:
➢ за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се
упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на
регистрация по ЗДДС;
➢ за ФЛ: име, фамилия; адрес, на който се упражнява дейността; електронен адрес за
кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по ЗДДС;
б) за чуждестранни лица: наименование, държава на установяване, адрес, номер от
търговски и/или данъчен регистър, електронен адрес.
4.2.2. Къде е хостван уеб сайтът на електронния магазин:
i. на собствена инфраструктура - местонахождение на оборудването;
ii. използва се външна хостинг услуга:
А) вид на използваната хостинг услуга - описание;
Б) информация за доставчика на хостинг услугата:
а) за лица, установени на територията на страната:
➢ за ЮЛ и ЕТ: ЕИК; наименование; седалище и адрес на управление; адрес, на който се
упражнява дейността, електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на
регистрация по ЗДДС;
➢ за ФЛ: име, презиме, фамилия; постоянен адрес; адрес, на който се упражнява
дейността; електронен адрес за кореспонденция; телефон за връзка; наличие на регистрация по
ЗДДС;
б) за чуждестранни лица: наименование, държава на установяване, адрес, номер от
търговски и/или данъчен регистър, електронен адрес.
4.2.3. Поддръжка на сайта на електронния магазин:
i. поддръжката се осъществява от собственика на електронния магазин;
ii. поддръжката е възложена на друго лице - данни за лицето: наименование/имена,
ЕИК/ЕГН.
4.2.4. Наименование и версия на софтуера/ите на електронния магазин.
4.2.5. Къде се съхранява БД на софтуера на електронния магазин:
i. на собствена инфраструктура - местонахождение на оборудването;
ii. на наета инфраструктура - наименование (ЕИК, уеб адрес) на лицето, от което е наето
оборудването;
iii. хостинг компания - наименование (ЕИК, уеб адрес) на хостинг компанията;
iv. ползване на "облачна услуга" - наименование (ЕИК, уеб адрес) на доставчика на
услугата.
5. Вид на продаваните стоки/услуги - по номенклатура.
6. Начало на работа на електронния магазин - дата.
7. Прекратяване на работата на електронния магазин - дата.
8. Дата на подаване на информация в НАП.

Това е приложение 33 по чл. 52м ал.1, а текста на този чл. е:
Чл. 52м. (Нов - ДВ, бр. 80 от 2018 г., в сила от 29.12.2018 г.) (1) Лице по чл. 3, което
извършва продажба на стоки или услуги чрез електронен магазин, независимо дали използва
собствен домейн, нает домейн или домейн на друго лице, предоставящо платформа за
извършване на продажби в интернет, преди започване на дейност по продажби на стоки/услуги
чрез електронен магазин подава информация по електронен път с квалифициран електронен
подпис по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс чрез електронна услуга в Портала
за е-услуги на НАП, достъпен на интернет страницата на НАП, съгласно приложение No 33.
Чл. 52м ал.1 се отнася за лицата по чл.3, а чл. 3 ал.1 е:
Чл. 3. (1) (Доп. - ДВ, бр. 49 от 2010 г., в сила от 29.06.2010 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2011 г.,
в сила от 24.06.2011 г., доп. - ДВ, бр. 102 от 2012 г., в сила от 21.12.2012 г., изм. - ДВ, бр. 40 от
2013 г., в сила от 30.04.2013 г.) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от
него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова
бележка от ФУ или касова бележка от ИАСУТД, освен когато плащането се извършва чрез
внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен
паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за
платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез
лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на
Закона за пощенските услуги.

Т.е. на регистрация подлежат търговските обекти, в случая с чл.52м ал.1 електронните магазини, при които плащанията НЕ СЕ ИЗВЪРШВАТ САМО "....чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги."

Пределно ясно. Не знам защо трябва да пиша едно и същи нещо по няколко пъти. Пост #163
 
Последно редактирано:
Това е приложение 33 по чл. 52м ал.1, а текста на този чл. е:

Чл. 52м ал.1 се отнася за лицата по чл.3, а чл. 3 ал.1 е:


Т.е. на регистрация подлежат търговските обекти, в случая с чл.52м ал.1 електронните магазини, при които плащанията НЕ СЕ ИЗВЪРШВАТ САМО "....чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги."

Пределно ясно. Не знам защо трябва да пиша едно и същи нещо по няколко пъти. Пост #163


Vassy благодаря за отговора, знам че не е приятно да отговаряш по няколко пъти и да получаваш еднакви въпроси, просто вече човек го е страх да не сгафи нещо с тези промени и да бъде санкциониран.
Сега вече ми стана ясно ,че след като махна касовия апарат ( след седмица минавам на НП чрез ППП) , няма да има нужда да регистрирам каквото и да е било и си продължавам по старо му.
 
Vassy благодаря за отговора

Точно така приятелю и аз това имах предвид! :)
Когато извадиш приложението 33 по чл. 52м ал.1 и го прочетеш самостоятелно е объркващо...

Защо ти е касов апарат, ако нямаш физически обект и си организираш нещата така, за да не ти трябва! Аз споделих как съм си организирал аз нещата и всичко е точно.

Wllb Може сега да е както казваш, но ако ми покажеш една бележка от електронният си кабинет, където имаш пратка до адрес на клиент, платена с наложен платеж и към нея бележка за ППП, тогава ще ти повярвам.
 
Здравейте, имам следното питане и дори след прочетената тема не ми става никак ясно. Нашата фирма е производител. Съвсем малка фирма сме. От месец сключихме договор с ЕМАГ и продаваме няколко артикула в ОЛХ. При тези нови изисквания ако продаваш само там трябва ли да регистрираш? За ЕМАГ издаваме касов бон, но се замислих за това ППП и дали ако си сключим договор с Еконт ще отпадне на пускаме касови бележки. Но остава ОЛХ, където сме си направили фирмен профил и изпращаме пратките през тях( правим товарителниците в ОЛХ от името на фирмата, не се крием) и не знам с това ППП дали ще е нужно и касова бележка. Благодаря! :):):)
До тук всичко е ОК, не ти е нужна касова бележка и касов апарат ако сключите договор с Еконт за изплащане на наложени платежи чрез паричен превод по банка, НО!
Примерно, този месец имате 2 поръчки в емаг с ваучер. Какво правим тогава ? :)
 
Wllb Може сега да е както казваш, но ако ми покажеш една бележка от електронният си кабинет, където имаш пратка до адрес на клиент, платена с наложен платеж и към нея бележка за ППП, тогава ще ти повярвам.
Винаги е било така, не е необходимо да показвам каквото и да е. Всички го знаят и не съм чул някой да се ограничава с изпращане само на пощенски пратки. Както казах някой те е заблудил и губиш клиенти като ги ограничаваш по този начин. Всички наложени платежи се изплащат като ППП!
 
Винаги е било така, не е необходимо да показвам каквото и да е. Всички го знаят и не съм чул някой да се ограничава с изпращане само на пощенски пратки. Както казах някой те е заблудил и губиш клиенти като ги ограничаваш по този начин. Всички наложени платежи се изплащат като ППП!
Да , на споразомението с еконт има тикче , което да отметнеш и там пише "Изплащане на наложен платеж с пощенски паричен превод". Няма значение до офис или до адрес.

Само ДА ПОПИТАМ - има ли значение колко често ще ми ги изплащат, отдолу са изредени дните от седмицата , за да избереш кога да ти изплащат - всеки ден или определен ден. Взимат ли някаква комисионна или такса за това. Какво ще ме посъветвате?
 
ВЪПРОС: Дружество “Х” ООД има намерение да извършва дейност по посредничество между купувач и продавач за покупко-продажба на стоки, както и интернет услуги. Дейността по посредничеството ще се извършва чрез платформата на Ebay. Всички получени суми от клиенти ще постъпват по сметки, открити в PayPal, 2checkout, BrainTree, които средства след това се прехвърлят по разплащателни сметки на доставчиците, открити в български банки.
Следва ли за получените суми дружеството да издава фискални касови бележки?
ОТГОВОР:
Съгласно чл. 3, ал. 1 от Наредба Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ, освен когато плащането се извършва чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи (ЗПУПС), или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги. В допълнителните разпоредби на ЗПУПС са дефинирани понятията: “Наличен паричен превод” е платежна услуга, при която средствата се предоставят от платеца, без да са открити платежни сметки на името на платеца или на получателя, с единствена цел прехвърляне на съответната сума на получателя или на друг доставчик на платежни услуги, действащ от името на получателя, и/или когато тези средства се получават от името на получателя и са на негово разположение. “Средства” са банкноти и монети, пари по сметка и електронни пари. От цитираните разпоредби е видно, че преводите на електронни пари са наличен паричен превод. Остава да се изясни дали изброените от вас дружества са доставчик на платежна услуга по смисъла на същия закон. За да се осигури правна сигурност, ЗПУПС оправомощава БНБ да води публични регистри на всички дружества, които извършват платежни услуги и оперират с електронни пари. Регистри се водят както на българските дружества, занимаващи се с такава дейност, така и на чуждестранните дружества, регистрирани в държава-членка на ЕС. Регистрите са публични и могат да бъдат намерени на интернет страницата на БНБ. Ако изброените от вас дружества са вписани в регистъра, при постъпване на плащания чрез техните системи, не е нужно да се издават фискални касови бележки. В този смисъл е и практиката на НАП, изразена в писмо изх. № 96-00-533 от 13.12.2011 г.

Катя Гущерска, данъчен експерт
адв. Зорница Димитрова, консултант


Източник: http://pluton1.com/vaprosi-otgovori...e-sumi-da-se-izdavat-fiskalni-kasovi-belezhki
 
Само ДА ПОПИТАМ - има ли значение колко често ще ми ги изплащат, отдолу са изредени дните от седмицата , за да избереш кога да ти изплащат - всеки ден или определен ден. Взимат ли някаква комисионна или такса за това. Какво ще ме посъветвате?

Отбелязваш да ти се изплащат всеки работен ден, така ще имаш постоянен поток от парични средства, защото всяка пратка се взема от клиента в различен ден. такса за превода на наложените платежи от Еконт към твоята сметка няма има такса върху сумата на наложеният платеж, която е % от цялата сума, но нея плащаш или ти, заедно с трансппорта или клиента, зависи как си организирал плащането на самият транспорт. Когато после ти превежда Еконт сумите, те са в общ превод за деня или в два.
Хубаво е да сключиш и договор за плащане на кредит на транспорта, по-лесно е, когато ти си платец на транспорта. После си плащаш веднъж в месеца и имаш един до три документа за всички пратки иначе ако имаш 1000 пратки месечно и ги плащаш на ръка в офис за всяка пратка ти трябва фактура и касов бон от Еконт, за да я подадеш в счетоводството за разход, но това говорим ако ти си платец на транспортната услуга.

Таксата на Еконт за изплащане на наложен платеж в офис е по-висока от тази за по банкво път, което е добре за теб или клиента, защото така се намалява крайната сума за транспорта общо, особено при скъпи пратки с наложен платеж.
 
Оказва се,че ако PayPal не е регистрирана в "Регистри по ЗПУПС" на БНБ, то тя не се признава като посредническа платежна система, тоест при получаване на плащания по банков път , дори и като такива, сме длъжни да издаваме касов бон за продажба! Нека по-запознатите ме поправят ако знаят повече
 

Горе