Скоро ми трябваше нещо, което намерих в магазин на един тукашен "гуру" по тактиките за онлайн магазини. Човека винаги е с мнение и се чувства капацитет по всички въпроси, като не пропуска да поучава всеки път колко е печен. Да де, ама аз този път бях от другата страна и това, което наричаме "потребителско изживяване" никак не ме изкефи. Ако е масово така, то все по-ясно ми става, че клиента няма как да бъде научен.
.............
За завършек - касов бон или фактура липсват в пакета. Отбелязвам го по повод многото дискусии за сивото в онлайн търговията.
Разказвам всичко това за да покажа, че никой не е съвършен - нито клиент, нито търговец, но явно търговците имаме какво да учим преди да учим клиентите на поведение. В случая разказвам умишлено, защото другарят тук е с изключителното самочувствие на капацитет. А всъщност е минал на широк ляв завой покрай правилното.
А според вас трябва ли да се звъни на всеки клиент при поръчка.....
Да кажа като клиент, това прозвъняване ми е едно от най-досадните неща. Непознат номер, трябва да стана, да излезна, да вдигна само за да се разберем, че поръчката е точна и всичко е ок, нещо което мога да видя и от имейла с потвърждение. Ако има проблеми ми звънете, ако аз съм параноясал - аз ще ви се обадя за потвърждение, но ако всичко е наред, въобще не ми е притрябвало вашето обаждане и ще си помисля дали да ползвам пак вашия магазин.
За бг пазара е почти задължително прозвъняването. Не го правя редовно просто от мързел което пък ми излиза солено на 10 поръчки често има 1-2 фейк и то точно тези на които не съм звънял което със новите цени на еконт са от 8 до 20 лв само за да си разходиш продукта из страната.
Да не забравяме липсата на пълни данни за доставка: само едно име, улица без номер и дори населено място и т.н. Искам или не налага се да се звъни
Което го прави още по-цинично. Масово по сайтовете липсват данни за продавача - адрес, име на фирма и т.н., но видиш ли трябвало задължително да проверим клиента, че иначе ще се набутаме 8лв. Абе кокошкарска история е целият сектор на онлайн пазаруването тук, и от клиенти, и от продавачи.
Emag, колкото и да ги псувате, имат прилична политика за връщане на стоката и не си спомням да са ме прозвънявали. Явно за определени търговци не е проблем.
Емаг също звънят и то на всяка поръчка, от друга страна интересно защо все потребителите ви интересува само връщането на стоката.... Търговците в БГ колкото и да се опитват да са коректни 100 пъти повече клиентите им са леш. Дори тук във форума има тема за тарикатлък как нямало да си вземе пратката от Китай защото търговеца написал телефон а не таблет в манифеста...
И не е проблема в 8-те лева. Проблема е, че масово клиента смята за негово право да не си взема пратката или позовавайки се на 14-те дни право на връщане да ползва стоката и да заплашва с КЗП за да му се върнат парите.