ЗАКОН ЗА ДАНЪК ВЪРХУ ДОБАВЕНАТА СТОЙНОСТЧетох по темата доста, но никъде не видях определение за "електронен магазин" Кога една онлайн платформа може да се нарече "електронен магазин" и да попадне в тази прословута наредба за регистрация на ЕМ.
Явно не се разбра ироничният ми тон, насочен към изискванията на наредбата, извинявам се. Естествено, когато всяка транзакция се обработва за Х време не може да се говори въобще за ръчно пускане на фискални бонове. В крайна сметка остава въпросът до края на септември търговците, които използват Shopify, WooCommerce и тези които продават през платформи като eBay, Amazon, Etsy, какви варианти ще дадат на чуждестранни потребители за плащане. Както и одобрените от НАП софтуери ще се сдобият ли с интеграции и инструменти за отчитане на продажби през тези канали. (След още доста четене си самоотговорих на въпросите от по-горе, разрешение на казусите в момента няма, трябва СУПТО интегрирано с платформа Х - опит за гилотиниране на бизнеси, които вкарват пари от вън в икономиката ни).
Означава ли, че процедурата която повечето колеги ще следват е спиране на плащанията чрез дебитни/кредитни карти, ePAY, PayPay и т.н., като опция за електронните магазини, преминаване към ППП, а чрез тези две процедури нуждата за регистрация в НАП за нашите електронни магазини отпада и за сега си решаваме проблемите?
Нека да коментираме следната точна от съобщението на НАП от 27.02.19:
" Важни крайни срокове по Наредба Н-18 (след предстоящите промени)
29.03.2019 г.
Собствениците на електронни магазини, стартирали дейност преди 29 декември 2018 г. и получаващи плащания в брой или с банкови карти, подават информация в НАП чрез портала за електронни услуги на агенцията. "
Означава ли, че процедурата която повечето колеги ще следват е спиране на плащанията чрез дебитни/кредитни карти, ePAY, PayPay и т.н., като опция за електронните магазини, преминаване към ППП, а чрез тези две процедури нуждата за регистрация в НАП за нашите електронни магазини отпада и за сега си решаваме проблемите?
Здравейте!
Според НАП ако онлайн магазин получава плащания само по банков път и/или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски паричен преводи по смисъла на ЗПУ, не е налице задължение за въвеждане в ......
http://nraapp03.nra.bg/cms5/apps/wqreg/get/15316
Клиентът към фактурата ще си прикрепи разписката за пощенски паричен превод от куриера, която е законен документ, заместващ касовата бележка.А, когато клиента иска фактура какво правим без касов апарат?
Клиентът към фактурата ще си прикрепи разписката за пощенски паричен превод от куриера, която е законен документ, заместващ касовата бележка.
Или ще си прикрепи към фактурата документа/извлечението/ за превод на парите по пряк банков път.
Аз пък се чудя дали да си регистрирам сайтовете по желание, че вече си купих електронен подпис, който по принцип не ми е нужен.
Всички плащания по сайтовете ми ще бъдат вече само с ППП.
Някой знае ли коя марка касови апарати е бъглясала ?
А някой има ли представа от процесите и евентуално от възможните причини за тези сривове?
По спомен, не би трябвало да е толкова сложно техническото решение, и е еволюция на нещо съществуващо от години а не някаква нова приумица.
Предполагам, отделянето в нова тема ще помогне да не разводняваме тази. Ще оставя да прецени някой опитен колега дали би било интересно на аудиторията да споделим мнения относно детайли и причини.