За мен това си е, чист опит за кокошкарско изнудване, защо:
1. При продажбата на домейна/сайта към него върви и входящият трафик (който май е от основно значение), а в статистиката трафика е включен и този от фейсбук групата/страницата.
2. При закупуване на готов продукт (сайт), купувача очаква да получи всичко свързано с развитието на проекта, включително и инструментите за популяризирането на въпросния сайт - фейсбук профил, туитър, линкедин акаунт и прочие.
3. Предвид едно и две, след като явно не е обявено, че ще трябва да се заплати допълнително за 2, то сделката си е чиста измама, понеже остават възможности на продавача да подронва реномето и имиджа на новия купувач.
4. Хората станали фенове на въпросната фейсбук страница, са нейни фенове заради това, че тя е тясно обвързана със сайта, т.е. се интересуват от материалите на сайта, а не само на публикациите във фейсбук (които най-вероятно ще са публикувани чрез networked blogs или нещо от този сорт).
И хайде преди някой да тръгне да оспорва да помисли и върху следния пример - купуваш сайт с PR4 с 1000 входящи линкове и т.н. продавача след месец ти заяви - вложил съм много време в това, а линковете съм ги набивал ръчно в директориите - ще трябва да ми платиш още 100 лева, защото иначе ще разпратя имейли на собствениците на директориите за да премахнат сайта - все пак ти купуваш само сайт, а не линковете му.
Вярно е, че тези неща трябва да се упоменат в договор с всичките клаузи и какво получава купувача и какво остава за продавача и т.н., но реално погледнато, поведението на продавача в случая си е "кокошкарско".
От законова гледна точка момчето е в правото си да иска пари и за страницата защото тя е съвсем отделен продукт (двата продукта могат да съществуват по отделно без това да нарушава функционалността им), особено и при положение че в обявата не е упоменато че в цената влиза и страницата.
Ей ти пример - ебей продава скайп на майкрософт. Това значи ли, че фен страницата на скайп ще остане собственост на ибей? (И знам, че при тях фигурира в договора, но тук говорим за съвсем различно бизнес ниво). Сещаш се колко негативи може да понесеш, ако някой е собственик на нещо, което до сега е било обвързано с даден продукт, т.е. уебстраница/фейсбук страница, а след продажбата на уебсайта продавача започне да руши имиджа на продадения сайт.