Много интересни времена предстоят.
В момента търсенето на EV надхвърля предлагането, съответно всичко се продава. Последно видях, че VW са продали всичко за тая година.
VW са продали всичко, защото нямат чипове и закъсаха здраво. Или не си гледал последното интервю с CEO-то им?
Тесла има предимството с голяма производствена база и би трябвало да продаде всичко, което произведе.
Имат защото планират напред. Очакват се две нови фабрики + разширения. И въпреки това има зверска опашка от чакащи просто защото алтернативите са
Ако си в САЩ и се оглеждаш за ел. кола за $50-60к какво ще си купиш? Тесла или каруцата на BMW с половината рейндж?
Останалите производители имат доста по-малък капацитет (все още), което е една и от причините за лидерската позиция на Тесла. (@metaverse ше каже, че е заради хубавите тесли, ама не е баш така).
А защо имат по-малък капацитет? Къде бяха последните 10г.? Или викаш ей така за месец-два ще наваксат? Не става така.
(@metaverse ше каже, че е заради хубавите тесли, ама не е баш така).
Като автомобил Тесла е нищо особено. По други причини са продава.
Съответно анализаторите дават едни сериозни проценти ежегоден ръст, съответно и високо таргети за цената на акциите и тн., цветя и рози при един доста розов вариант на събитията, които ни очакват.
А защо дават ръст на Тесла, а конкурентите се свиват и отчитат загуби в сравнение с предишни периоди? О, чакай извиняват се с чиповете...
Както се казва, може би ще стане, ама.. какво ще стане ако:
- търсенето се свие, поради рецесията, която предстои
- след година или две, глобалния брой EV достигне точка, която изпреварва инфраструктурата (липсата на зарядни станции би било проблем), мрежата не издържи на натоварването (сега го има на моменти този проблем, какво остава след 1-2 години)
Разгледай колко зарядни станции направиха само в последната 1г. Сега ги сравни с останалите производители, които вече започнаха да плащат на Tesla, защото се видя, че няма да наваксат скоро.
- ако не живееш в къща, трябва да разчиташ изцяло на външни зарядни.
Статистически, хората които си купуват Тесла много често слагат и зарядна станция на Тесла. В момента такива коли се купуват основно от богати хора, които имат 2-3 коли една от която почти винаги ICE. Те могат да си го позволят.
Определено е минус и голям процент от хората, които ще се махнат от двг, ще се насочат към хибриди. FCEV няма да ги броим като опция, тъй като за момента е незначителна конкуренция (те са конкуренция на Semi-то, ако изобщо се появи)
- след 2 години броя достъпни различни EV ще е доста по-голям. Колкото и да няма конкуренция в момента, в един момент ще се усеща.
Достатъчно е Тесла да продава и да запазва ръста си. Това, че EV пазара се разширява и има нови играчи нищо не означава. Няма голямо значение дали продаваш 5% от 1,000 или 5% от 10,000.
Всичко това ще спре очаквания ръст.
Това го слушам вече над 5г. В момента имат ръст въпреки кризи, война, ковид, проблеми в Китай и какво ли още не.
TSLA is in a beast mode и ръста им го показва, а PE все повече се свива. Ако се запази сегашната цена след още няколко отчета ще е с PE на AAPL
Цената и сега е висока, при промяна в ръста ще е елементарната причина, която винаги търсят хедж фондовете, за да си шитнат акциите.
Но пък що да не им се получи и да станат х5 след 3-4 години.
Каквото такова. Аз лично не се притеснявам, защото гледам малко по-далеч.
След сплита ще имам х20 или х10 акции. Ако се разделят на 20 това са 3,500 акции. Колко мислиш ще струват след 20г.? А когато се появят останалите продукти?
В тази графика даже липсват някои по-дребни вертикали като застраховките и ап стора. Знаеш, ли че 80% от приходите на AAPL са от ап стора, не от хардуера?
Последно редактирано: