Какво предстои за Tesla

Та, имахме възможност да купуваме, акцията падна под $900 по едно време. Кой взел-взел. Enjoy!

В случая първо $900 беше оферта, после на $700 не се възползва, после на $1080 мисля, че беше купил, по-късно на $865 май беше купил. :)
Вчера падна до $720 и не си се похвалил. Чакаш да стане $900 ли за да купиш? :)
Че не става ясно кога го водиш за евтино.

А шорт интереса не гарантира скок при покриване. Примери бол.

п.п. ММс като решат да бутат нещо винаги ще си намерят причина за пред хората.
 
В случая първо $900 беше оферта, после на $700 не се възползва, после на $1080 мисля, че беше купил, по-късно на $865 май беше купил. :)
Вчера падна до $720 и не си се похвалил. Чакаш да стане $900 ли за да купиш? :)
Че не става ясно кога го водиш за евтино.

Пак ли забрави, че купих 50 бройки не отдавна? Купувам не когато падне, а когато имам пари. Не съм милионер. :)

След 10г. няма да има значение дали съм купил на $500 или $1,000? ;)
 
Знам знам, всички ще сме милионери след 10 години. :D

И 20 да са. Най-много пари се правят в корекции като сегашната.

Бъфет и Berkshire купиха повече акции до тук през 2022г. отколкото при срива през 2008г. Очевидно не се притесняват.
 
Оу, отново включваш Бъфет :)
Видимо се различава от твоите разбирания.
Бъфет купува GM, продава Abbv.
Купува газ и петрол, пък не купува все още от Тесла. Явно не разбира.

Те и AAPL не купуваха много дълго време ама виж ги сега с почти 50%.

Май BRK не е нищо повече от застрахователна компания с портфолио в имоти, AAPL, дивиденти и останалото каквото стане?

Изобщо не се сравнявам с тях, а просто казвам, че сега е много подходящо да се купува. Повечето хора по-късно ще се извиняват, че всичко е скъпо и още ще си чакат корекцията. ;)
 
Трябва да си много тъп да шортиш в момента каквото и да било, независимо от тези и разбирания.
Пазара е на ниска точка и опциите за даунсайд са не много големи, но пък възможности за дългосрочни влизания бол.
Ще ти кажа само, че сме мноооого далеч от дъното. ;)

Изобщо не се сравнявам с тях, а просто казвам, че сега е много подходящо да се купува. Повечето хора по-късно ще се извиняват, че всичко е скъпо и още ще си чакат корекцията. ;)

Последно? :D
 
Докато всички са разсеяни от цената на акцията и драмите около характера на Мъск.

Вчера обявиха официално, че едната нова фабрика ще е в Индонезия - там е най-голямото производство (37% за света) и най-големите залежи на никел в света. Чудесен избор за диверсификация от Китай.

Бразилия е другото място, където ще дари много Старлинк сателити за местните и за наблюдение на Амазонка, но там не е официално все още. Тези дни ще се среща с президента им.

Гледам, че една от позициите ми с колелото с XOM днес се е тригърнала с профит и ми е освободила малко пари. В понеделник ще си купя още 1-2. ;)

Хич не се притеснявам.
 
Последно редактирано:
@Ivo_ и докато се наслаждавам на почивката си обикаляйки с наетата ни Model S ще оставя няколко интересни факта тук.

Новата структурна батерия на Model Y от 2022 (вградена е в пода на шасито) тежи наполовина спрямо други модели на пазара давайки същата или по-добра ефективност. Разбирай kW/h спрямо тегло.

Причината и да не бях впечатлен от EQS - да, има повече пробег от Тесла, но батерията е много по-голяма и отнема нещо от сорта на два дни да се зареди напълно от 0-та с L2 зарядна станция. Мой колега си взе EQS.

Това е тегло седалки плюс конзола и други джаджи по таблото. При другите производители теглото е само на батерията без нищо покрай нея.
- Понеже много хора са ме питали как изкарват по-добър пробег, пък използват същите клетки купени от същите места като другите марки. Това е една от причините - по-ефективни са, защото имат по-добър софтуер и по-добре се справят с извеждането на топлина.

Същата батерия с 4680 клетки тежи два пъти по-малко спрямо старата батерия с 2170 клетки...

Има и други промени, но не съм сядал да проуча само това ми се наби на очи.

Q2 2022 са продадени почти двойно автомобили спрямо Q2 2021. Всички останали производители имат огромни спадове в продажбите оправдавайки се с рискове от рецесия и проблеми с доставките на части.

Това са продажбите в САЩ за Q2. Забелязваш ли нещо интересно? Къде е конкуренцията, брат? :D Това са общи продажби, не само EV. Нещата не са кой знае колко различни в ЕС, но все пак САЩ е най-важният пазар.

Имай предвид, че ако нямаше спиране в Шанхай нещата щяха да са още по-интересни с около 100,000 автомобила повече.

Очакваните продажби за 2022 с това темпо са около 1,8м-1,9м автомобила. Или горе-долу двойно на 2021г. Можеш сам да сметнеш какво можем да очакваме като EPS.

А Форд пък признаха, че това недоразумение на инженерната мисъл Mach-E вече не е на печалба. След покачването на инфлацията моделът се продава на загуба. ;)

И да, аз продължавам да купувам от време на време.

Screen Shot 2022-07-05 at 22.19.29.png
 
  • Wow
Реакции: Ivo_
Лятото е лесно ама иде зима
 

Прикачени файлове

  • 1657129897559.jpg
    1657129897559.jpg
    165 KB · Преглеждания: 7
Статистика за продажбите за Германия за H1 (първите 6 месеца на годината) спрямо H1 2019г. За да игнорираме проблемите с чиповете и т.н. Това са общи продажби, не само EV.

Иде ли конкуренцията питам аз? :eek:

Audi: -31.9%
BMW: -25.9%
Dacia: -39.4%
Ford: -56.2%
Hyundai: -22.7%
Kia: +4.2%
Mercedes: -30.8%
Opel: -39.6%
Porsche: +2.8%
Renault: -44.7%
Seat: -17.3%
Skoda: -35.6%
Tesla: +194.1%
VW: -34.8%

Източник:
2022: https://kba.de/DE/Presse/Pressemitteilungen/Fahrzeugzulassungen/2022/pm26_2022_n_06_22_pm_komplett.html?snn=3662144…
2019: https://kba.de/DE/Presse/Pressemitteilungen/Fahrzeugzulassungen/2019/pm15_2019_n_06_19_pm_komplett.html?snn=3662144…
2020: https://kba.de/DE/Presse/Pressemitteilungen/Fahrzeugzulassungen/2020/pm16_2020_n_06_20_pm_komplett.html?snn=3662144…

Искам също да вметна, че официално електрическите автомобили заеха 5% от пазара.
Накратко какво означава това? Исторически когато една нова технология достигне 5% адаптация темповете стават още по-бързи. На който му е интересно: https://www.bnnbloomberg.ca/us-crosses-the-electric-car-tipping-point-for-mass-adoption-1.1789671
 
Питай BYD

Знаеш ли какво представляват колите им с най-много продажби? Каруци на колела насочени към определен потребител, който не може да си позволи по-скъпа кола. Не съм сигурен, че бих качил семейството си в такъв автомобил.

И въпреки това марджина на BYD е в пъти по-зле от този на Tesla, който все още няма аналог в сектора.

Също статистиката, която излезе брои и хибридите, които са 50% от продажбите. Не съм впечатлен при положение, че Tesla е н1 там за SUV.


asdsad.png
 
@Ivo_ всъщност да питам ли BYD? ;) Бъфет май реже позицията си и планира да я затвори. Не е потвърдено де, но все пак. Чакаме SEC след няколко дни.

 
  • Wow
Реакции: Ivo_
@Ivo_ всъщност да питам ли BYD? ;) Бъфет май реже позицията си и планира да я затвори. Не е потвърдено де, но все пак. Чакаме SEC след няколко дни.

И аз така чух, че щял да купува Тесла, щот на Мъск му е омръзнало да се занимава.
 
Все тая какво ще купува. При operating margin около 2% в сравнение с над 30% на TSLA ако си мислиш, че имам интерес към тях.

Т.е. стане ли нещо по-така и тия 2% потънат за няколко години подред всичко приключва за тях.
 

Горе