@Ivo_ и докато се наслаждавам на почивката си обикаляйки с наетата ни Model S ще оставя няколко интересни факта тук.
Новата структурна батерия на Model Y от 2022 (вградена е в пода на шасито) тежи наполовина спрямо други модели на пазара давайки същата или по-добра ефективност. Разбирай kW/h спрямо тегло.
Причината и да не бях впечатлен от EQS - да, има повече пробег от Тесла, но батерията е много по-голяма и отнема нещо от сорта на два дни да се зареди напълно от 0-та с L2 зарядна станция. Мой колега си взе EQS.
Това е тегло седалки плюс конзола и други джаджи по таблото. При другите производители теглото е само на батерията без нищо покрай нея.
- Понеже много хора са ме питали как изкарват по-добър пробег, пък използват същите клетки купени от същите места като другите марки. Това е една от причините - по-ефективни са, защото имат по-добър софтуер и по-добре се справят с извеждането на топлина.
Същата батерия с 4680 клетки тежи два пъти по-малко спрямо старата батерия с 2170 клетки...
Има и други промени, но не съм сядал да проуча само това ми се наби на очи.
Q2 2022 са продадени почти двойно автомобили спрямо Q2 2021. Всички останали производители имат огромни спадове в продажбите оправдавайки се с рискове от рецесия и проблеми с доставките на части.
Това са продажбите в САЩ за Q2. Забелязваш ли нещо интересно? Къде е конкуренцията, брат?
Това са общи продажби, не само EV. Нещата не са кой знае колко различни в ЕС, но все пак САЩ е най-важният пазар.
Имай предвид, че ако нямаше спиране в Шанхай нещата щяха да са още по-интересни с около 100,000 автомобила повече.
Очакваните продажби за 2022 с това темпо са около 1,8м-1,9м автомобила. Или горе-долу двойно на 2021г. Можеш сам да сметнеш какво можем да очакваме като EPS.
А Форд пък признаха, че това недоразумение на инженерната мисъл Mach-E вече не е на печалба. След покачването на инфлацията моделът се продава на загуба.
И да, аз продължавам да купувам от време на време.