Какво предстои за Tesla

Много интересни времена предстоят. :)
В момента търсенето на EV надхвърля предлагането, съответно всичко се продава. Последно видях, че VW са продали всичко за тая година.

VW са продали всичко, защото нямат чипове и закъсаха здраво. Или не си гледал последното интервю с CEO-то им?

Тесла има предимството с голяма производствена база и би трябвало да продаде всичко, което произведе.

Имат защото планират напред. Очакват се две нови фабрики + разширения. И въпреки това има зверска опашка от чакащи просто защото алтернативите са :hankey:

Ако си в САЩ и се оглеждаш за ел. кола за $50-60к какво ще си купиш? Тесла или каруцата на BMW с половината рейндж? :)

Останалите производители имат доста по-малък капацитет (все още), което е една и от причините за лидерската позиция на Тесла. (@metaverse ше каже, че е заради хубавите тесли, ама не е баш така).

А защо имат по-малък капацитет? Къде бяха последните 10г.? :) Или викаш ей така за месец-два ще наваксат? Не става така.

(@metaverse ше каже, че е заради хубавите тесли, ама не е баш така).

Като автомобил Тесла е нищо особено. По други причини са продава.

Съответно анализаторите дават едни сериозни проценти ежегоден ръст, съответно и високо таргети за цената на акциите и тн., цветя и рози при един доста розов вариант на събитията, които ни очакват.

А защо дават ръст на Тесла, а конкурентите се свиват и отчитат загуби в сравнение с предишни периоди? О, чакай извиняват се с чиповете...

Както се казва, може би ще стане, ама.. какво ще стане ако:
- търсенето се свие, поради рецесията, която предстои
- след година или две, глобалния брой EV достигне точка, която изпреварва инфраструктурата (липсата на зарядни станции би било проблем), мрежата не издържи на натоварването (сега го има на моменти този проблем, какво остава след 1-2 години)

Разгледай колко зарядни станции направиха само в последната 1г. Сега ги сравни с останалите производители, които вече започнаха да плащат на Tesla, защото се видя, че няма да наваксат скоро.

- ако не живееш в къща, трябва да разчиташ изцяло на външни зарядни.

Статистически, хората които си купуват Тесла много често слагат и зарядна станция на Тесла. В момента такива коли се купуват основно от богати хора, които имат 2-3 коли една от която почти винаги ICE. Те могат да си го позволят.

Определено е минус и голям процент от хората, които ще се махнат от двг, ще се насочат към хибриди. FCEV няма да ги броим като опция, тъй като за момента е незначителна конкуренция (те са конкуренция на Semi-то, ако изобщо се появи)
- след 2 години броя достъпни различни EV ще е доста по-голям. Колкото и да няма конкуренция в момента, в един момент ще се усеща.

Достатъчно е Тесла да продава и да запазва ръста си. Това, че EV пазара се разширява и има нови играчи нищо не означава. Няма голямо значение дали продаваш 5% от 1,000 или 5% от 10,000.

Всичко това ще спре очаквания ръст.

Това го слушам вече над 5г. В момента имат ръст въпреки кризи, война, ковид, проблеми в Китай и какво ли още не.

TSLA is in a beast mode и ръста им го показва, а PE все повече се свива. Ако се запази сегашната цена след още няколко отчета ще е с PE на AAPL

Цената и сега е висока, при промяна в ръста ще е елементарната причина, която винаги търсят хедж фондовете, за да си шитнат акциите.

Но пък що да не им се получи и да станат х5 след 3-4 години. :)

Каквото такова. Аз лично не се притеснявам, защото гледам малко по-далеч.

След сплита ще имам х20 или х10 акции. Ако се разделят на 20 това са 3,500 акции. Колко мислиш ще струват след 20г.? А когато се появят останалите продукти?

В тази графика даже липсват някои по-дребни вертикали като застраховките и ап стора. Знаеш, ли че 80% от приходите на AAPL са от ап стора, не от хардуера? ;)

FLePIFkXIAAol7v
 
Последно редактирано:
Между другото не съм сигурен дали знаеш, но основният продукт на Tesla не са автомобилите, а фабриките. Проучи за колко време правят нова фабрика или разширяват съществуваща. Сравни времето (и колко струва) с BMW, Audi, Mercedes и др.

Те буквално копи пействат фабрики.

Също така например Volkswagen ID. 3 отнема около 30 часа да го направят. Model Y отнема около 10 часа и това е без да се използва гига кастинга, който ще свали времето още повече.

Ще поживеем и ще видим, но както казах вече аз не се притеснявам.
 
Както казах, очакванията са големи и Тесла ще катери ако й се получават нещата. При най-малкото разминаване ще се усети в цената. Стане ли тенденция - дели на две-три минимум.

Пс. С фабриките мистерията има елементарен отговор - другите се престарават, а публиката иска кашон с панделка.
 
Както казах, очакванията са големи и Тесла ще катери ако й се получават нещата. При най-малкото разминаване ще се усети в цената. Стане ли тенденция - дели на две-три минимум.

Когато се "раздели на две-три" за нас е възможност... Също както Бъфет тази година купи повече акции от 2008г.

Пс. С фабриките мистерията има елементарен отговор - другите се престарават, а публиката иска кашон с панделка.

Престарават се викаш?

Покажи му друг EV в същия ценови диапазон на всеки модел, който има по-голям рейндж и по-ефективна батерия по отношение тегло/ефективност. Повечето ги правят с 2-3 пъти по-слабо ефективни батерии.

Питам понеже и EQS щеше да е поредния убиец на Тесла ама нещо май курец... Давам го за пример, защото наскоро ходих на тест драйв в Испания и ми е пресен. Няма даже frunk, което е един от основните плюсове на EV и е бъкан с ненужни дисплей и копчета.

Че е гъзарски вътре, гъзарски е, но това е всичко.

Обясних ти защо никой няма да ги настигне като капитализация.
 
Тъкмо се чудех кво ми липсва на моята кола, че да е топ, пък то било преден багажник. :)))
В такъв случай, вярвям ще им се получат нещата, щом допълнителния багажник е фактора, няма причина да мислим, че нещо може да се обърка в сметките.
Давам buy рейтинг на тия нива.
 
Ти не си фактор, защото нямаш доходи от поне $130к на година и изобщо не си потенциален клиент. На никой не му дреме. :hankey:

Аз пък продължавам да задълбавам. Споменах за фабриките - Giga Berlin използва средно 2.2 кубически метра вода за производството на един автомобил. Това е под средните 3 кубически метра за индустрията.

Разгледай https://www.tesla.com/ns_videos/2021-tesla-impact-report.pdf има много интересни неща вътре и бързо ще разбереш защо поточната линия на Тесла е в пъти по-добра. ;)
 
При най-малкото разминаване ще се усети в цената. Стане ли тенденция - дели на две-три минимум.

Абре сега се сетих - наистина ли мислиш, че при цена около $750 ще падне три пъти? :)

В момента сме с EPS $7.37. Ковид, FED, инфлация и война.

Това прави около 100 и значи казваш, че:
- Ако падне 3 пъти ще има PE 33?
- Ако падне 2 пъти ще бъде с PE 50? Възможно е ама за колко време? 1-2г. за да минат драмите? :)

И това компания с 80% ръст YoY и облигации с почти investment grade.

Я пак :D

Аз не гледам PE ако става въпрос за растящи компании ама нали обичаш този индикатор.
 
Мне, ще падне два - три пъти в момента, в който не се получат нещата. Дали ще е от тази цена или по-висока не знам.
Дали ще е 500 PE или 5 все тая.
Тази година мисля, вече си наясно, че няма да направят бройките, които се очакват. В този пазар най-много да напомпят пак до 1000 и обратно надолу или просто ще варира около 800.
 
Мне, ще падне два - три пъти в момента, в който не се получат нещата. Дали ще е от тази цена или по-висока не знам.

Това не важи ли за всяка компания?

Дали ще е 500 PE или 5 все тая.

Как точно няма значение дали е 500 или 5? Според мен чисто и просто ти си от негативните хора, които трябва да плямпат нещо лошо.

Тази година мисля, вече си наясно, че няма да направят бройките, които се очакват. В този пазар най-много да напомпят пак до 1000 и обратно надолу или просто ще варира около 800.

Напротив ще минат бройките дори с проблемите в Китай. Само Q2 ще е по-слаб, но Q2 исторически е такъв. Силните са Q3 и Q4.

Не забравяй, че пуснаха и поръчките за Semi-то. ;) Има много повече положителни катализатори до края на годината от негативни.
 
Как точно няма значение дали е 500 или 5? Според мен чисто и просто ти си от негативните хора, които трябва да плямпат нещо лошо.
Е последно има или няма значение PE-то, че даваш грешни сигнали. :)

Не съм негативен бе, ако не си разбрал горното ознавача следното:
1. Цената на акциите почва да расте, нещо нормално за Тесла, тъй като се очакват много положителни катализатори, както ти казваш, стига 500 PE. Катализаторите не се получават, или не водят до очаквания резултат. Цената пада 2-3 пъти.

2. Цената на акциите падне до $300-$400, такъв е пазара в момента. Тесла чупи нови рекордни речалби до края на годината и видим PE 5-6.
Всички почват да се чудят и маят колко е евтина компанията. Да, ама очаквания ръст не се получава, цената пада 2 пъти.
 
Е последно има или няма значение PE-то, че даваш грешни сигнали. :)

Има разбира се, но не по начина по който го разбираш ти. :)

Не съм негативен бе, ако не си разбрал горното ознавача следното:
1. Цената на акциите почва да расте, нещо нормално за Тесла, тъй като се очакват много положителни катализатори, както ти казваш, стига 500 PE. Катализаторите не се получават, или не водят до очаквания резултат. Цената пада 2-3 пъти.

2. Цената на акциите падне до $300-$400, такъв е пазара в момента. Тесла чупи нови рекордни речалби до края на годината и видим PE 5-6.
Всички почват да се чудят и маят колко е евтина компанията. Да, ама очаквания ръст не се получава, цената пада 2 пъти.

При положение, че растем с 80% няма как да видиш $300-$400.

Както казах ако си толкова убеден можеш да шортиш. Факта, че не смееш говори достатъчно за тезата ти.
 
Трябва да си много тъп да шортиш в момента каквото и да било, независимо от тези и разбирания.
Пазара е на ниска точка и опциите за даунсайд са не много големи, но пък възможности за дългосрочни влизания бол.
Както казах това ми е виждането, АКО не им се получи на Тесла, а не че така ще стане непременно. Като им се получава на Тесла ще се катерят и затва съм дал и 2к таргет да края на годината.

Ама ти си от тия дет тва им е единствия отговор като нещо не им отърва. :D
Ше кажеш, че аз движа пазара и ще ти прецакам инвестицията. :)

Кат си толко терикат залагай апартамента и слагай на Тесла, нали ти харесваше над $900, сега какво не му хареваш като "растете" с 80%.
Пък имаш и 600к марджин точки, кво се правиш на Лили Иванова, като не го ползваш?
Ааа да, ще го ползваш ако наистина стане мазало? Значи и все пак имаш няколко гънки в главата, дет очакват и вариант, в който Тесла може да се потопи. Ама иначе стоиш с твърда позиция, че няма шанс, щот растете.
 
Трябва да си много тъп да шортиш в момента каквото и да било, независимо от тези и разбирания.
Пазара е на ниска точка и опциите за даунсайд са не много големи, но пък възможности за дългосрочни влизания бол.
Както казах това ми е виждането, АКО не им се получи на Тесла, а не че така ще стане непременно. Като им се получава на Тесла ще се катерят и затва съм дал и 2к таргет да края на годината.

Ама ти си от тия дет тва им е единствия отговор като нещо не им отърва. :D
Ше кажеш, че аз движа пазара и ще ти прецакам инвестицията. :)

Кат си толко терикат залагай апартамента и слагай на Тесла, нали ти харесваше над $900, сега какво не му хареваш като "растете" с 80%.
Пък имаш и 600к марджин точки, кво се правиш на Лили Иванова, като не го ползваш?
Ааа да, ще го ползваш ако наистина стане мазало? Значи и все пак имаш няколко гънки в главата, дет очакват и вариант, в който Тесла може да се потопи. Ама иначе стоиш с твърда позиция, че няма шанс, щот растете.

Ще ти кажа само, че сме мноооого далеч от дъното. ;)
 
Последно може ли да падне до 300-400 кинта Тесла в сегашните пазарни условия или не може? ;)
Гатча. :cool:

Всичко е възможно. Какъв ще е общия пазар тогава?

Ако стане вече ще използвам марджин и ще вляза в кредит. Съмнявам се, защото чакаме сплит, а това означава, че преди него ще има някаква голяма новина. :)
 
Всичко е възможно. Какъв ще е общия пазар тогава?

Ако стане вече ще използвам марджин и ще вляза в кредит. Съмнявам се, защото чакаме сплит, а това означава, че преди него ще има някаква голяма новина. :)

Да разбирам, че според теб дъното не е стигнато, ама за Тесла не важи, защото идва сплит и кон на Г-6.
Аха..
 
Опитвам се да ти кажа, че не ме интересува особено този шум и ако падне ще е краткосрочно, защото няма общо с фундамента на компанията. :)

В момента основната тежест за Tesla е сделката с Twitter. ММs бутат цената надолу, защото колкото повече падне толкова повече акции ще трябва да бъдат "заложени" като обезпечение.

Шорт интереса също се вдигна доста, което пък по принцип е добре, защото после ще трябва да се покрият.

За мен това е само плюс, защото ще купя още няколко по-евтино.

Общо взето идните 6 месеца докато изтече срока за сделката ще е така. Освен ако не се откаже по-рано или не измисли нещо друго.

Вчера се разбра, че ще продават акции на SpaceX и ще правят сплит. Вероятно за да финансират покупката на TWTR. Не го разбирам защо толкова иска Twitter, но какво да се прави. :)
 

Горе