Какво предстои за Tesla

И така, след отчета вчера компанията отново изненада всички. Въпреки дългото спиране на фабриката в Китай, проблеми с доставките на чипове, развиването на двете огромни фабрики и какво ли още не.

Q3 и Q4 ще бъдат брутално добри. ;)

- non GAAP EPS $2.18 срещу очаквано от Wall Street $1.77!
- печалби $16.93b срещу $16.75b
- auto gross margin като изключим субсидиите е 26.2% както винаги рекордно за индустрията.
- преди последния спад на крипто продадоха 75% от портфолиото си в BTC (най-после, много добра новина...). това обяснява част от каскадните ликвидации през юни месец. явно пичовете в 3AC не са могли да предвидят, че Мъск ще продаде. :hankey:
- Тесла за пореден път подчертава и натъртва ръста си от 50% на годишна база.

Ще направя и едно предвиждане - някъде през Q3 рейтинга на TSLA ще бъде вдигнат до investment grade. Може би 29ти юли след CPI или края на септември.

Предполагам ще им дадат само Baa3, но всъщност са минимум A1. GM са с BBB-, пълен скам са тия рейтинги ама не ни дреме. Трябва ни просто investment grade за да могат пенсионните фондовете да купуват акции. В момента не им е разрешено.

Честито на който се интересува от фундамент и инвестира дългосрочно!

clap-leonardo-de-caprio.gif
 
Не от този свят
 

Прикачени файлове

  • 1658669898491.jpg
    1658669898491.jpg
    169.7 KB · Преглеждания: 12
Фолксвагените съкват и изобщо не си заслужават парите. Плаща се за марка и до там, за Реното даже няма да коментирам. По принцип дори навремето са били ОК като цена-стойност, но сега с електричките е нещо страшно. Явно е трудно да се обърне цяла компания от ДВГ към ток. Теслата е много, много напред от технологична гледна точка, а моделите са малко и покриват точно определни нужди, което е много хитро от страна на Мъск. Фактите говорят.
 
Глобални продажби за EV за юни 2022г.

Това включва и PHEV, които аз лично изобщо не ги броя, защото са пълна загуба на ресурси и време. Вече има достатъчно проучвания защо хибридите всъщност правят повече вредни емисии от ICE.

Tesla са продали 4 пъти повече EV спрямо VW (EV+PHEV). А по чиста печалба на автомобил буквално унижават всички останали. Много от които продават електричките си на загуба.

BYD както казах по-рано за мен не са конкурент, защото продават кибритени кутийки. Също при тях повече от половината са PHEV.

FZp1NyCX0AAAat8.png
 
Няколко интересни факта за Тесла. Тук става въпрос единствено за Тесла като компания и няма нищо общо с качество на автомобилите им.

Както предполагам знаете Model Y вече използва гига кастинги за шасито си.

Т.е. произвежда се като 2 части чрез нещо като леене в калъп. Само преди около 15 години това беше отхвърлено като идея от легаси производителите. ;)

Между другото калъпите се запълват за около 130 милисекунди (0.13 секунди) със сила 6,100 тона. Процесът е брутален...

Та, няколко ползи за Тесла с въвеждането на този процес. Model 3 спрямо Model Y:
- около 168 по-малко части в шасито.
- над 1,600 по-малко заварки!

За тези, които тези цифри нищо не им говорят:

Всеки калъп изисква различна машина за производство (те са ужасно скъпи и трудни за поддръжка), с различни настроки, различни роботи с екипи да ги управляват (никой вече не излага хора на риск и трябва да са роботи), обучение на тези екипи, поддръжка на различни материали, повече тегло, повече части, по-малко здравина и още много други минуси.

Промените също водят до по-ефективни фабрики изискващи много по-малко място и по-малко ресурси за да се оперират.

Крайният резултат е, че разходите по производството на тези коли са много по-малко спрямо старите методи и дори спрямо унифицирано шаси както са например някои пикапи.

Или защо Тесла успява да има по-добър марджин спрямо конкурентите си и е ненадминат лидер по печалби. Причините са много, но това е една от тях.
 
TSLA днес приключи на $891.29. От утре след сплита цената ще е $297.

Отново честито на печелившите. Аз нямам търпение да пускам covered calls с новите бройки. 600+ са 6 контракта. :)

Интересно ми е какви ще са обемите и цените на опциите? :rolleyes: Със сигурност ще се вдигне обема и волатилността.

Днес седмичната опция с 30% делта беше около $1,300. 5% делта около $200. Това е на контракт.
 
Качвам обновени рейтинги сортирани по цена от различни анализатори с взет предвид сплита от днес.

Не че ги приемам много насерозно ама анализите в медиите оказват влияние в краткосрочен спектър. Което пък е възможност за покупки. ;)

Fa_x4JjWYAArqLi.jpeg
 
Още една прекрасна новина. Или защо мен лично не ме интересуват разлики в панелите, качество на интериора, звуци по купето, боя и други дребни проблеми.

Model Y получи най-висока оценка за сигурност от Euro NCAP, която някога е давана. При това с най-новите изисквания. https://www.tesla.com/blog/model-y-earns-5-star-safety-rating-euro-ncap

Най-много хвалби получиха за системата DMS, която следи шофьора дали е разсеян.

Mercedes EQS както и новата BMW iX имат значително по-лоша обща оценка.

Когато реша да купувам втори автомобил за семейството си (който 100% ще е EV) знам коя марка ще избера.
Overall-Rating
 
не ме интересуват разлики в панелите, качество на интериора, звуци по купето, боя и други дребни проблеми
Аз до колко чувам, тези проблеми са при по-старите Тесли, или бъркам? Новите май са значително по-качествено направени. Няма да лъжа, колкото и голям фен на БМВ да съм, м/у която и да е Тесла и iX-овете, винаги Теслата бих избрал. Просто iX нито си е на парите, нито е на Тесла на иновациите.

А за следващата "семейна" кола - аз честно казано се оглеждам за V8 в момента точно :D Електрички вероятно ще позагледам след още някоя и друга година, тъкмо и пазара на употребявани да се напълни, а и рейнджа да се вдигне (или скоростта на зареждане), че в момента на хартия е супер, ама на практика по начина по който пътувам ще е допълнително неудобство.
 
Аз до колко чувам, тези проблеми са при по-старите Тесли, или бъркам? Новите май са значително по-качествено направени. Няма да лъжа, колкото и голям фен на БМВ да съм, м/у която и да е Тесла и iX-овете, винаги Теслата бих избрал. Просто iX нито си е на парите, нито е на Тесла на иновациите.

Зависи от фабриката. Като цяло все още имат проблеми с качеството за fit & finish. Тези от Китай и Берлин са по-добре.

Пък и никой не купува Тесла заради безшумно купе или качествени материали. Купуват се, защото са готини и нямат аналог в класа си по безопасност. Дреми на г*за, че мога да вкарам пръст между някой панел ако ще опази семейството ми при инцидент.

iX е пълен та*ак. Джоба зад седалката направо ме разби. Мойта 2008г. Хондичка има мек гръб и кожен джоб, а топ версията на iX (с М пакет) има мрежа като гърба на седалката е от пластмаса...

Има още много недуразомения. Както каза ти: не струва парите, които искат за нея.

А за следващата "семейна" кола - аз честно казано се оглеждам за V8 в момента точно :D

Че има ли сравнително нови модели с V8?

Препоръчвам да търсиш нещо с добра имплементация за ADAS и да забравиш всичко останало ако става въпрос за семейна кола, в която ще возиш децата си.
Според мен инвестицията трябва да е основно в сигурност всичко останало да е без значение. Включително $. Има много бюджетни модели с топ сигурност. От Китай идват интересни и изглеждат супер (например wey coffee 01).

Електрички вероятно ще позагледам след още някоя и друга година, тъкмо и пазара на употребавани да се напълни, а и рейнджа да се вдигне (или скоростта на зареждане), че в момента на хартия е супер, ама на практика по начина по който пътувам ще е допълнително неудобство.

И аз чакам. Предполагам ще купувам след като се преместим в чужбина.
 
Ами има американки с V8. Предвид, че гледам пазара втора употреба, има опции доста. Знам болежките на БМВ V8 (не M) и на V8 FSI на Ауди, и честно казано в момента и на тях цените са много над това, което аз съм склонен да дам, за да започна тепърва да наливам в ремонти. Както и да е, въпрос на вкус, виждания и късмет, но аз съм се ориентирал към американка, като няма да е последен модел и няма да е нова. Сигурността е много голям фактор, съгласен съм, но аз намирам за достатъчно сигурна една кола, когато има правилно оразмерени спирачки, работещ ABS, система против приплъзване, много еърбегове и... горе-долу до там. Добър рейтинг, разбира се, си е задължителен. Всички допълнителни системи са добре дошли, но не биха ме накарали да избера едно пред друго. В нашата реалност доргирани и пияни без книжки те удрят челно с невъзможни скорости, с джипове от по 2.5 тона. Няма софтуер, който да те спаси при тоя манталитет, или поне аз така смятам към момента.
 
Ами има американки с V8. Предвид, че гледам пазара втора употреба, има опции доста. Знам болежките на БМВ V8 (не M) и на V8 FSI на Ауди, и честно казано в момента и на тях цените са много над това, което аз съм склонен да дам, за да започна тепърва да наливам в ремонти. Както и да е, въпрос на вкус, виждания и късмет, но аз съм се ориентирал към американка, като няма да е последен модел и няма да е нова. Сигурността е много голям фактор, съгласен съм, но аз намирам за достатъчно сигурна една кола, когато има правилно оразмерени спирачки, работещ ABS, система против приплъзване, много еърбегове и... горе-долу до там. Добър рейтинг, разбира се, си е задължителен. Всички допълнителни системи са добре дошли, но не биха ме накарали да избера едно пред друго. В нашата реалност доргирани и пияни без книжки те удрят челно с невъзможни скорости, с джипове от по 2.5 тона. Няма софтуер, който да те спаси при тоя манталитет, или поне аз така смятам към момента.

Софтуера винаги ще реагира по-бързо от теб. Знам, че тук хората са скептични на тази тема ама...

- ще те коригира ако направиш прекалено рязка маневра. може дори да избегне удар ако има къде.
- ще натисне спирачките някоя милисекунда преди теб и ще намали скоростта на удар.
- ще пристигне коланите с подходящо усилие спрямо текущата скорост милисекунди преди удар. това май само Тесла го имат в момента.
- ще блокира колелата след удар за да не продължиш в някое дере.

И още много други фактори. Всеки от които увеличава шанса да оцелееш. Всяка милисекунда е от значение, защото става въпрос за ужасяващо огромни сили.

Гледай видеото, което пуснах. Тези рейтинги и тестове не са случайни. :)
 
Tесла Китай обяви продадени 76,965 бройки за Август. В синхрон с очакваното. Китай е най-важният пазар след САЩ.

Това е 74% увеличение спрямо Август 2021г. 172.8% спрямо Юли 2022г. ;) :eek:
  • Export: 42,463
  • Domestic sales: 34,502
  • Model Y 62,169
  • Model 3 14,976
Питайте ме пак защо съм почти изцяло в TSLA.

Източник CPCA.

Моля да не дискутираме BYD. Като бройки продават повече, но над половината са хибриди, а мараджина им за продажбите е абсолютно нищожен.

Тесла доходи: $35.69B с печалба $5.58B
BYD доходи $21.83B с печалба $0.52B

Или 15.63% спрямо 2.38% :hankey:
 
за моята Тесла предстои направа на разпалки за зимата ;)
 
Преди време споменах, че е много вероятно Тесла да навлезне и в бизнеса с рафиниране на метали, защото обявиха патент за нов метод за извличане на литий. Или защо TSLA е нещо като ETF. ;)

Бум! Вече е официално и се търси локация. Могат да започнат строеж още тази година, но ще е готова 2024г. https://www.bloomberg.com/news/arti...ng-lithium-refinery-in-texas-seeks-tax-breaks Доколкото знам е въпрос на регулации, къде е най-евтино като данъци и бюрокрация.

В момента Китай е лидер в рафинирането на литий.
 

Горе