Много интересни времена предстоят.
В момента търсенето на EV надхвърля предлагането, съответно всичко се продава. Последно видях, че VW са продали всичко за тая година.
Тесла има предимството с голяма производствена база и би трябвало да продаде всичко, което произведе.
Останалите производители имат доста по-малък капацитет (все още), което е една и от причините за лидерската позиция на Тесла. (
@metaverse ше каже, че е заради хубавите тесли, ама не е баш така).
Съответно анализаторите дават едни сериозни проценти ежегоден ръст, съответно и високо таргети за цената на акциите и тн., цветя и рози при един доста розов вариант на събитията, които ни очакват.
Както се казва, може би ще стане, ама.. какво ще стане ако:
- търсенето се свие, поради рецесията, която предстои
- след година или две, глобалния брой EV достигне точка, която изпреварва инфраструктурата (липсата на зарядни станции би било проблем), мрежата не издържи на натоварването (сега го има на моменти този проблем, какво остава след 1-2 години)
- ако не живееш в къща, трябва да разчиташ изцяло на външни зарядни. Определено е минус и голям процент от хората, които ще се махнат от двг, ще се насочат към хибриди. FCEV няма да ги броим като опция, тъй като за момента е незначителна конкуренция (те са конкуренция на Semi-то, ако изобщо се появи)
- след 2 години броя достъпни различни EV ще е доста по-голям. Колкото и да няма конкуренция в момента, в един момент ще се усеща.
Всичко това ще спре очаквания ръст.
Цената и сега е висока, при промяна в ръста ще е елементарната причина, която винаги търсят хедж фондовете, за да си шитнат акциите.
Но пък що да не им се получи и да станат х5 след 3-4 години.